@Wim, stefan heeft een tweedehands z21 start gekocht en daarbij een nieuw routertje van roco.
De z21 heeft dus vermoedelijk geen garantie meer of de aanschafbon moet zijn meegeleverd tijdens de deal??
Of het nu zover is dat de z21 de prullenbak in moet twijfel ik nog aan. Al is het ook zeker al door mn gedachten gekropen.
Het kan natuurlijk ook de onervarenheid zijn die parten speelt in het proces, al wordt dit steeds minder plausibel.
@Stefan ik woon helaas niet echt om de hoek anders had ik wel even langs willen komen.
Ik kan me niet voorstellen dat jouw oudere pc de update niet juist verwerkt eigenlijk, ik gebruik ook nog een pc van de 2e generatie dual core processoren(+/- 10 jaar oud) voor de treinbaan.
Ik kan sowieso aanbieden via het gratis programma teamviewer mee te kijken/klikken op jouw pc om te kijken of jouw z21 goed is ingeregeld middels de software.
Echter moet dan wel de z21 aan middels jou nieuwe roco router in het internet thuisnetwerk gehangen zijn zoals ik dat hier thuis ook heb gedaan.
Wat je ook kunt doen is van alle schermen uit de maintenance tool even printscreens maken en deze te delen middels photobucket links hier op het forum.
Vanwege de gelimiteerde beschikbare ruimte op de forum server zien we liever geen foto's rechtstreeks op het forum worden geüpload.
Evt foto's van hoe alles nu aangesloten is en printscreens van je telefoon/tablet kunnen ook al veel zeggend zijn.
Een andere optie is om een afspraak te maken je te ontmoeten bij onze hobbyclub "Hobbyinpraktijk" in Werkendam.
http://www.hobbyinpraktijk.nl
Daar helpen we de startende modelbouwers (modelspoor en model rc schepen(overig rc evt. ook)) graag weer opgang met hun hobby strubbelingen.
Het is niet naast de deur maar dan kan ik wel met je mee kijken of ik iets vreemds merk of zie, echter garanties kan ik je nooit geven dat ik het wel aan de praat krijg.
Aansluiten op een stuk rails van mij lukt dan ook nog wel om dat ook nog uit te sluiten.
Je moet dan wel alle spulletjes meebrengen zodat we de setup kunnen opbouwen zoals deze bij jou thuis staat.(laptop, router, z21start, loc's digitaal, stukje van jouw rails waar je nu ook mee test)
Ik ben daar echter wel alleen op selectieve zaterdagen aanwezig afhankelijk van afspraken in de thuis situatie.
Ik hoor wel wat jouw voorkeur heeft.
Wellicht kunnen we zo toch nog een stap maken voordat de vuilnisbak in beeld komt.