Nadat Qlimax afgelopen november weer in het Gelredome geweest was ben ik op youtube op zoek gegaan naar livesets daarvan. Bij de eerste liveset die ik vond van "Project One" stuite ik gelijk op een lang intro waarbij de de indrukwekkende en zeer creatieve decorstukken uitgebreid in beeld zijn. Deze spreken mij heel erg aan en ik zag daar gelijk de ontbrekende inspiratie voor dit diorama in. De afgelopen maanden ben ik her end er al eens gaan kijken of ik spullen kon vinden om die decorstukken ongeveer meer na te maken maar ik kon niks vinden. Ik had me er inmiddels ook op ingesteld om het geheel zelf te bouwen en zo goed mogelijk te benaderen en samen met andere elementen te verwerken tot een diorama vullend kunstwerk wat in of rond de grot zit en zich uit gaat strekken tot over aan grenzende woningen waarvoor ik ook een specifiek voorbeeld heb die ik ergens op tv vond.
Nou ging ik vanmiddag even buiten zitten en nam een stukje karton en een schaar mee om wat gebogen punten te knippen om te kijken of dat een beetje wilde. Dat ging zo goed dat ik meer karton, gereedschap, bier, m'n USB luidspreker met de muziek van Qlimax en voorbeeld foto's naar buiten heb gesleept en een kleine 3uur aan de vleugels heb zitten werken en daarna ben ik binnen verder gaan prutsen.

Dit bierviltje heb ik uitgebreid met schijfjes papier dicht zitten tegelen om het effect van schubben te krijgen wat ik her en der op foto's tegen kom.
Ik ga natuurlijk niet Qlimax zelf na maken en de decorstukken veranderen daar gedurende de nacht steeds omdat zee deels beweegbaar zijn en op vele manieren belicht worden. Ik pak daaruit zoveel mogelijk dingen die in mijn hoofd tot een mooi totaal plaatje moeten leiden. Daarbij staat de kunst beleving op 1 en de modelbouw op 2 dit keer.
Word vervolgd, groetjes Michiel