groetjes,
Dat lijkt me eigenlijk vrij zinnig, zolang het maar Lenz is dat met een uber-centrale afkomt, want andere merken doen niet mee met het RS-feedbacksysteem. Maar ik heb ook nog een paar apen in de mouw zitten, ik panikeer nog niet.R Fongers schreef:...dit wordt toch een levens-project wat je de eerste 10jaar niet op de rails hebt en de evolutie draait door dus er komen gegarandeerd nieuwe mogelijkheden.
Michiel, ik denk dat je deze vraag het beste kunt stellen in het forum van koploper zelf.Saraan schreef:Nu begin ik me af te vragen: met een 400-tal wisselaandrijvingen, een 200-tal seinaandrijvingen, een 200 tal bezetmelders... (ruwe schattingen)
Is dat nog allemaal adresserbaar met mijn Lenz LZV100 en Koploper? Een rekensommetje: in gebruik de eerste 196 voor magneetartikelen met 4 elementen per adres, en laatste 64 adressen voor bezetmelders, 8 per adres. Dat komt neer op 784 magneetartikelen en 512 bezetmelders! Klopt deze rekensom? Wie weet hoe het adresseringsysteem werkt, en wat de limiet ervan is?
En, als ik alle adressen tussen 0 en 256 gebruik voor wissels, seinen en bezetmelders, heb ik dan nog adressen over voor locomotieven?
groetjes,
Zeg dat welMichiel schreef:
Maar ik amuseer me al goed met het plannen van de baan. Fantasie is een mooi ding!