LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,30m)
-
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
Signaal te vuil? wasmachine ertussen en probleem opgelost
Met vriendelijke groet, Mark
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Ik kreeg van Peter Littfinski weer een antwoord. Hij rept met geen woord over zijn processors en hoe ze zouden kunnen vastlopen (progamatorisch), maar blijft hameren op het proper maken van m'n bezetmeldsignaal. Mijn signaal is vuil, dus dat is de oorzaak van al de problemen. Ik weet dus wat te doen. Ik ga een filter bouwen.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Michiel,
Gefeliciteerd met je 56e verjaardag, veel plezier.
Gefeliciteerd met je 56e verjaardag, veel plezier.
-
- Moderator
- Contacteer:
Michiel, proficiat!
Toch vind ik het een vreemd bericht. Want heb jij zelfbouw of geknutselde bezetmelders dan? Of hoe raakt zo een signaal vervuild dan?
Succes met oplossen!
Groet
Hoontje
Toch vind ik het een vreemd bericht. Want heb jij zelfbouw of geknutselde bezetmelders dan? Of hoe raakt zo een signaal vervuild dan?
Succes met oplossen!
Groet
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
Gefeliciteerd Michiel met je verjaardag fijne avond nog .
mvg Sjaak
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Fijne jaardag jongeman. En (HCI) lost alles op.
Groetjes
Groetjes
Gefeliciteerd Michiel!
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Michiel,
Van harte gefeliciteerd.
mvg
Freddy
Van harte gefeliciteerd.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Hartelijk bedankt voor de felicitaties, mannen! Dat doet plezier.
@Hoontje, ik gebruik de klassieke diodeschakelingen zoals bij vele stroomdetectiesystemen wordt gebruikt. Niets bijzonders. Maar Mr. Littfinski verdedigd zijn zaak natuurlijk, en zal mijn aanpassingen steeds verdenken als de boosdoenders. Het is aan mij om te bewijzen dat zijn modules vastlopen. En dat bewijs, of een procedure om het vastlopen te forceren, heb ik nog niet.
@Hoontje, ik gebruik de klassieke diodeschakelingen zoals bij vele stroomdetectiesystemen wordt gebruikt. Niets bijzonders. Maar Mr. Littfinski verdedigd zijn zaak natuurlijk, en zal mijn aanpassingen steeds verdenken als de boosdoenders. Het is aan mij om te bewijzen dat zijn modules vastlopen. En dat bewijs, of een procedure om het vastlopen te forceren, heb ik nog niet.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Ik kreeg antwoord van Peter Littfinski op mijn mail met mijn argumenten en aanwijzingen dat er mogelijk iets fout zou kunnen zijn met de RS-16-O modules. Zijn zeer kort antwoord (vertaald):
"Úw diodeschakeling is de oorzaak van de problemen, en jammer genoeg kunnen we deze niet simuleren. Ú hebt de weerstand voor de optocoupler verlaagd naar 33 ohm. AUB, gebruik de commerciele detectiemodules zoals iedereen in de modelspoorwereld. En dat schreef ik u vorig jaar al." (met een quote van z'n eerder geschreven voorstel)
Punt! Dat was het! Niets van: zend uw module op en we kijken ernaar, of we sturen u een recent exemplaar op om te proberen, of beschrijf ons precies hoe u de rijtesten doet, of meet eens hier of daar en wat ziet u...?.... Niets. Ik vermoed dat hij weet waar ik het over heb, en dat hij niet weet hoe het op te lossen, of het niet kan of wil oplossen. Hoe dan ook, een hoop nonsens dat hij mijn richting uitkraamt, zonder schaamte of repect voor mijn probleem.
Ik heb nu €600 aan brol thuis liggen. Het is dus definitief een gesloten hoofdstuk:
IK KOOP NOOIT MEER IETS VAN LDT/LITTFINSKI! KWALITEIT IS BEDENKELIJK, SERVICE IS NUL, RESPECT IS ONBESTAANDE!
(Ja, ik heb voor een keer geroepen!)
"Úw diodeschakeling is de oorzaak van de problemen, en jammer genoeg kunnen we deze niet simuleren. Ú hebt de weerstand voor de optocoupler verlaagd naar 33 ohm. AUB, gebruik de commerciele detectiemodules zoals iedereen in de modelspoorwereld. En dat schreef ik u vorig jaar al." (met een quote van z'n eerder geschreven voorstel)
Punt! Dat was het! Niets van: zend uw module op en we kijken ernaar, of we sturen u een recent exemplaar op om te proberen, of beschrijf ons precies hoe u de rijtesten doet, of meet eens hier of daar en wat ziet u...?.... Niets. Ik vermoed dat hij weet waar ik het over heb, en dat hij niet weet hoe het op te lossen, of het niet kan of wil oplossen. Hoe dan ook, een hoop nonsens dat hij mijn richting uitkraamt, zonder schaamte of repect voor mijn probleem.
Ik heb nu €600 aan brol thuis liggen. Het is dus definitief een gesloten hoofdstuk:
IK KOOP NOOIT MEER IETS VAN LDT/LITTFINSKI! KWALITEIT IS BEDENKELIJK, SERVICE IS NUL, RESPECT IS ONBESTAANDE!
(Ja, ik heb voor een keer geroepen!)
-
- Moderator
- Contacteer:
Wat zuur.
En nu?
En nu?
Webshop Hoontje.nl
S88
Ik gooi de rommel van Littfinski buiten, en gezien er voor RS van Lenz niet veel alternatieven zijn, stap ik over op S88. Daar heeft niemand problemen mee, toch?
Ik gooi de rommel van Littfinski buiten, en gezien er voor RS van Lenz niet veel alternatieven zijn, stap ik over op S88. Daar heeft niemand problemen mee, toch?
-
- Moderator
- Contacteer:
Ik snap S88 en DCC niet, maar da's mijn manko. Hahaha. Succes, Wim Ros kan je prima helpen.
Hopelijk snel weer rijdende treinen bij jou!
Met groet,
Hoontje
Hopelijk snel weer rijdende treinen bij jou!
Met groet,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
vaag verhaal..
op ingang nummer 3 stopt hij er zelf een LDR voor.
Een LDR (light dependant resistor ...) is ook een weerstand.
Guus
Guus
Het meest vage is dat z'n RS-8 modules exact zijn zoals ik de RS-16 gebruik, maar met ingebouwde diodeschakelingen. Maar ik mag het niet doen, hij wel. Mijn diodeschakeling geeft volgens hem vuil signaal, de zijne proper.
Hij is niet geïnteresseerd, en stuurt me met een kluitje in het riet, en hoopt dat ik te stom ben om te begrijpen wat er fout loopt, en probeert me af te bluffen met schijnvoorstellen.
Maar de lijn is getrokken, Mr. Littfinski ligt buiten met z'n rommel.
Hij is niet geïnteresseerd, en stuurt me met een kluitje in het riet, en hoopt dat ik te stom ben om te begrijpen wat er fout loopt, en probeert me af te bluffen met schijnvoorstellen.
Maar de lijn is getrokken, Mr. Littfinski ligt buiten met z'n rommel.
Wat een toestand. Ik kan me voorstellen dat je er behoorlijk de P in hebt.
Wat nu?
Succes met de oplossing. Je was zo lekker bezig.......
Wat nu?
Succes met de oplossing. Je was zo lekker bezig.......
Wat nu? Littfinski/LDT modules weggooien, en S88 modules kopen. Ik ben met Wim Ros in zee gegaan.
-
- Contacteer:
Zo das balen. Verkopen gaat niet meer? Succes met de aanpassing.
Met vriendelijke groet,
Ronald
N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Ronald
N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Ik ga ze bij tijds wel eens op eBay gooien, maar na het debacle met zoveel lawaai... wie wilt ze nog?
dus, jongens, wanneer jullie ze zien verschijnen, NIET op bieden!
dus, jongens, wanneer jullie ze zien verschijnen, NIET op bieden!
-
- Contacteer:
Da's waar.
Met vriendelijke groet,
Ronald
N-spoor liefhebber
Ronald
N-spoor liefhebber
Het gaat om deze aanpassingpiksov schreef:vaag verhaal..
Guus
http://people.zeelandnet.nl/rosoft/ldtopto.GIF
Gewoon van de OPTO print eentje met stroomdetectie gemaakt zo standaard als het ook maar even mogelijk is. Toegepast op de producten van
LDT
Huib Maaskant
Viessmann
RoSoft
Digikeijs
en nog vele andere.
De bron is Rob Paisley.
Dus alles wat Peter L. uitkraamt is pure onzin, en geeft aan dat hij zijn eigen product niet kent.
Groetjes
De S88 modules zijn aangekomen, dus ben ik maar begonnen met de vervanging. Deze modules zijn een stuk breder dan de vorige. Ik zal nog een hoop draadjes moeten verlengen, maar dat is onder controle.
De terugmelders zijn vervangen door S88, én de bezetmeldadressen van all blokken in Koploper zijn aangepast. De eerste treinen rijden weer schuchter de eerste rondjes met de nieuwe configuratie. Alles lijkt in orde... op het eerste zicht.
Goed nieuws dat het is gelukt . Geeft vast weer veel goeie moed om verder te gaan
Groetjes, Rembrand
Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor
iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor
iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus