Wim H schreef:Hoi Erwin,
Leuk je vorderingen in het stationnetje te zien. Het begint al behoorlijk te lijken (understatement). Is het middelste spoor trouwens alleen een doorrijspoor? Ik zie er geen perron langs liggen.
Erwin schreef:... het piepschuim weggewerkt met papiermache van Das (die van de klei)....
Wat zeg je nou Erwin? Geen LMV methode papier mache meer? Had je geen zin om eindeloos rollen wc papier te versnipperen?
Dat spul van DAS ziet er trouwens goed uit hoor. Het lijkt heel fijn van structuur te zijn. Is het ook bewerkbaar als "ouderwets" papier mache? En waar koop je het eigenlijk? Pipoos of zo?
Groet, Wim
Hi Wim, het middelste spoor is idd alleen een doorrijspoor, speciaal om het treinbedrijf op dit enkelspoorige traject op gang te houden als er een trein in het station staat.
Ik heb als experiment een keer de Papiermache van Das uitgeprobeerd;
-Deze is heel fijn van structuur, goed te gebruiken voor platte stukken/plateau waar huizen e.d. moeten komen.
-Voor het maken/ nabootsen van rotsen veel minder geschikt
-Krimpt wel behoorlijk, waarschijnlijk te voorkomen door dunne lagen aan te brengen en deze tussendoor te laten drogen.
Kleine zakken te koop bij Pipoos maar bijv. Bol.com heeft het ook in zijn assortiment en dat zijn grotere zakken ( de Papier Mache dan he
)
Ik weet niet of Bol.ru bestaat natuurlijk
Voor rotsen en grillig landschap ga ik toch nog steeds voor de LMV methode
Groet Erwin.
PS. jij gaat ook langzaam maar zeker door met jou modelspoorbaan, ziet er leuk uit!!