Pieter's nieuw USA baan
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: Pieter's nieuw USA baan
Tja, studie gaat inderdaad voor. Succes ermee. Jammer dat er geen foto's zichtbaar zijn in je draadje. Ben er toch wel nieuwsgierig na
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Re: Pieter's nieuw USA baan
Hierbij wat oude foto's dan, alle vorige zijn verdwenen. Ondertussen ben ik wel een stuk verder.
Dit is het schaduwstation.
Hier in de dakkapel, circa 1.20 meter x 1 meter komt de klimspiraal naar de zichtbare baan. Slechts 2,5 rondje nodig met een stijgingspercentage
onder de 2%.
Pieter
Dit is het schaduwstation.
Hier in de dakkapel, circa 1.20 meter x 1 meter komt de klimspiraal naar de zichtbare baan. Slechts 2,5 rondje nodig met een stijgingspercentage
onder de 2%.
Pieter
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: Pieter's nieuw USA baan
Daar kun je heel wat treinen op kwijt Pieter, mooie rijlengtes. Kun je tijdens je studie toch af en toe een rondje rijden
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Re: Pieter's nieuw USA baan
Voordat ik stopte had ik de baan in 2 delen gesplitst voor wat betreft het aansluiten van blokken en wissels.
Foto 1, 2 en 3 is het eerste deel, ik kan nog niet overal rijden, niet eens een volledig rondje.
Hopelijk zijn het genoeg sporen wat ik heb meer dan 80 locs
Foto 1, 2 en 3 is het eerste deel, ik kan nog niet overal rijden, niet eens een volledig rondje.
Hopelijk zijn het genoeg sporen wat ik heb meer dan 80 locs
-
- Berichten: 794
- Lid geworden op: 11 sep 2009 22:20
Re: Pieter's nieuw USA baan
Dan kan je een mooie locomotive service facility maken. Is altijd een mooi gezicht, een stukje van een emplacement vol met van die diesels.
Fred The Railroader
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: Pieter's nieuw USA baan
80 Locs ik heb net dit jaar nummer 3 en 4 gekocht Volgend jaar nummer 5 en 6 als het wat mee zit.
Dan heb je inderdaad een baan nodig vergelijkbaar met Schellenbach van Martin wil je alles laten rijden.
Dus zorg dan maar dat de studie snel klaar is, er ligt genoeg werk op je te wachten
Dan heb je inderdaad een baan nodig vergelijkbaar met Schellenbach van Martin wil je alles laten rijden.
Dus zorg dan maar dat de studie snel klaar is, er ligt genoeg werk op je te wachten
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Re: Pieter's nieuw USA baan
Een service facility heb ik al:
Inmiddels voorzien van een knipperend logo op de punt van het dak.
Tja Nico, ik ken veel mensen in het wereldje en kan vaak goedkoop aan de locs komen.
Inmiddels voorzien van een knipperend logo op de punt van het dak.
Tja Nico, ik ken veel mensen in het wereldje en kan vaak goedkoop aan de locs komen.
-
- Berichten: 794
- Lid geworden op: 11 sep 2009 22:20
Re: Pieter's nieuw USA baan
Ongeveer 60x70 cm met 7 sporen waarvan er 6 door het gebouw lopen.
Kon ik voor weinig overnemen toen ik mijn eerste partij Peco-rails en wissels kocht.
De daken kunnen eraf, ze zitten vast met kleine magneetjes en zodoende kan ik ook
binnenin voor detaillering zorgen.
Kon ik voor weinig overnemen toen ik mijn eerste partij Peco-rails en wissels kocht.
De daken kunnen eraf, ze zitten vast met kleine magneetjes en zodoende kan ik ook
binnenin voor detaillering zorgen.
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 24 apr 2018 22:12
Re: Pieter's nieuw USA baan
Eindelijk! Na 3 jaar wachten is 'ie binnen: de Big Boy. Helaas willen de foto's niet echt lukken,
binnenkort zal ik een keer proberen beter foto's te plaatsen.
upload photo
De studie gaat best aardig, de eerste 3 certificaten zijn binnen en voor 1 vak heb ik een vrijstelling.
Nu ben ik met het 5e vak bezig, het theorieboek is uit en nu de oefenopgaven maken, dat is nog best
lastig, transport is niet mijn ding. Als alle opgaven gemaakt zijn ga ik bekijken of het al tijd is om een
keer examen te doen.
Groeten
Pieter
binnenkort zal ik een keer proberen beter foto's te plaatsen.
upload photo
De studie gaat best aardig, de eerste 3 certificaten zijn binnen en voor 1 vak heb ik een vrijstelling.
Nu ben ik met het 5e vak bezig, het theorieboek is uit en nu de oefenopgaven maken, dat is nog best
lastig, transport is niet mijn ding. Als alle opgaven gemaakt zijn ga ik bekijken of het al tijd is om een
keer examen te doen.
Groeten
Pieter
-
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 08 okt 2009 19:11
- Locatie: Hart van Overijssel
Re: Pieter's nieuw USA baan
Pieter,
Mooie lok en veel plezier er mee.
Jaren geleden heb ik er zelf een uit de USA kunnen laten komen en heb er nog steeds erg veel plezier mee.
Als je er daadwerkelijk mee gaat rijden: bochten straal minimaal 300 mm, anders wringen de loopstellen en de starre, 5-assige tender zich er beslist uit.
Dit als tip van een ervaringsdeskundige.
Groeten,
Barry
Mooie lok en veel plezier er mee.
Jaren geleden heb ik er zelf een uit de USA kunnen laten komen en heb er nog steeds erg veel plezier mee.
Als je er daadwerkelijk mee gaat rijden: bochten straal minimaal 300 mm, anders wringen de loopstellen en de starre, 5-assige tender zich er beslist uit.
Dit als tip van een ervaringsdeskundige.
Groeten,
Barry
N-spoor, Epoche IV t/m VI / iTrain 5.1 Pro (W10 64-bit) / ECoS / LokPilot / Kuehn / LDT / BMD16N-SD / OC32
-
- Berichten: 794
- Lid geworden op: 11 sep 2009 22:20
Re: Pieter's nieuw USA baan
Grootste locomotief in N geloof ik. Van welk merk is deze? Heb er ook een. Deze zit in een ander doosje.
Fred The Railroader
-
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 08 okt 2009 19:11
- Locatie: Hart van Overijssel
Re: Pieter's nieuw USA baan
Mijn lok is van Athearn,
Helemaal netjes verpakt, met een aparte afstandbediening voor de geluiden, als je analoog rijdt.
Mij enige slechte ervaring is, dat de ingebouwde decoder wat traag reageert op commando's, waardoor de trein soms wat doorschiet.
Groeten,
Barry
Helemaal netjes verpakt, met een aparte afstandbediening voor de geluiden, als je analoog rijdt.
Mij enige slechte ervaring is, dat de ingebouwde decoder wat traag reageert op commando's, waardoor de trein soms wat doorschiet.
Groeten,
Barry
N-spoor, Epoche IV t/m VI / iTrain 5.1 Pro (W10 64-bit) / ECoS / LokPilot / Kuehn / LDT / BMD16N-SD / OC32
Re: Pieter's nieuw USA baan
1 + 1 = 2
Dat heeft Micha mooi voor je geregeld dan denk ik, want die vroeg laatst ook om een bigboy ....
Guus
Dat heeft Micha mooi voor je geregeld dan denk ik, want die vroeg laatst ook om een bigboy ....
Guus
Re: Pieter's nieuw USA baan
Zou natuurlijk nu ook zomaar kunnen zijn, dat Mischa nu stinkend jaloers is
Mooie loc Pieter.
mvg
Freddy
Mooie loc Pieter.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: Pieter's nieuw USA baan
Vrienden!
Afgelopen dinsdag examen Internationaal Transport gedaan en gisteren heb ik mijn "Getuigschrift van vakbekwaamheid voor het
vervoer van goederen over de weg" (mond vol) bij het CBR in Rijswijk opgehaald.
15 maanden ben ik ermee bezig geweest en het was best zwaar, vooral het laatste vak.
Met dit papiertje kunnen we een vergunning aanvragen voor het bedrijf van mijn vrouw.
Veel kan ik direct vergeten want het gaat om een lokaal transportbedrijf met 6 bestelbussen terwijl dit een algemeen papiertje
is waarmee ik ook leiding kan geven aan een internationaal transportbedrijf met 50 vrachtwagens. Er is helaas geen light-vergunning.
Denk nou niet dat ik niet op zolder bij de baan ben geweest, af en toe heb ik daar wel wat tijd besteed en dan soms, ook met andere
leuke dingen, voelde ik me wel eens wat schuldig dat ik niet aan de studie was.
Maar: het resultaat telt en er is een zware last van mijn schouders gevallen.
Deze maand nog zeer druk met werk, ook in het weekend, maar het bouwen van de baan gaat nu weer verder!
Groeten
Pieter
Afgelopen dinsdag examen Internationaal Transport gedaan en gisteren heb ik mijn "Getuigschrift van vakbekwaamheid voor het
vervoer van goederen over de weg" (mond vol) bij het CBR in Rijswijk opgehaald.
15 maanden ben ik ermee bezig geweest en het was best zwaar, vooral het laatste vak.
Met dit papiertje kunnen we een vergunning aanvragen voor het bedrijf van mijn vrouw.
Veel kan ik direct vergeten want het gaat om een lokaal transportbedrijf met 6 bestelbussen terwijl dit een algemeen papiertje
is waarmee ik ook leiding kan geven aan een internationaal transportbedrijf met 50 vrachtwagens. Er is helaas geen light-vergunning.
Denk nou niet dat ik niet op zolder bij de baan ben geweest, af en toe heb ik daar wel wat tijd besteed en dan soms, ook met andere
leuke dingen, voelde ik me wel eens wat schuldig dat ik niet aan de studie was.
Maar: het resultaat telt en er is een zware last van mijn schouders gevallen.
Deze maand nog zeer druk met werk, ook in het weekend, maar het bouwen van de baan gaat nu weer verder!
Groeten
Pieter
Re: Pieter's nieuw USA baan
Pieter,
Hartelijk gefeliciteerd!!
m.vr.gr.
Hans
Hartelijk gefeliciteerd!!
m.vr.gr.
Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Re: Pieter's nieuw USA baan
van harte en nu weer lekker op zijn tijd lekker met de baan bezig zijn gr rien
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4479 hier kan je mij ook volgen USA spoor
Re: Pieter's nieuw USA baan
Van harte Pieter en succes.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Pieter's nieuw USA baan
Treingenoten.
Eindelijk weer 's een berichtje van mijn kant. Na de studie heb ik het één en ander gerommeld.
Volgende maand is het weer rustig en kan ik eindelijk gebruik gaan maken van de diensten van Martin D.
Hopelijk krijgen we dan de linkerhelft van het schaduwstation aan de praat, heb er lang op gewacht maar
dat ligt dus aan mij.
Vorige maand een rolbrug gekocht, sommigen hebben deze al gezien op Facebook. Helaas zijn de foto's
te groot en ik zoek me suf hoe ik ze kan verkleinen. Tips?
Voor de rolbrug en de aansluiting hiervan op de locwerkplaats heb ik een plaat hout gekocht van 122x61 cm
en hierin vervolgens een gat gezaagd waar de rolbrug in komt te liggen, dit in verband met het hoogteverschil
wat overbrugd moet worden. De locwerkplaats is gebouwd op een ondergrond van circa 6 mm. Het gaat
voor mij te ver om ook dit item in het hout te laten zakken en als oplossing heb ik bedacht om twee lagen
kurk neer te leggen over de helft van de afstand. De andere helft is voorzien van één laag kurk. De afstand
tussen rolbrug en locwerkplaats is 30 cm.
Foto's zal ik plaatsen zodra ik weet hoe dat kan.
Groeten
Pieter
Eindelijk weer 's een berichtje van mijn kant. Na de studie heb ik het één en ander gerommeld.
Volgende maand is het weer rustig en kan ik eindelijk gebruik gaan maken van de diensten van Martin D.
Hopelijk krijgen we dan de linkerhelft van het schaduwstation aan de praat, heb er lang op gewacht maar
dat ligt dus aan mij.
Vorige maand een rolbrug gekocht, sommigen hebben deze al gezien op Facebook. Helaas zijn de foto's
te groot en ik zoek me suf hoe ik ze kan verkleinen. Tips?
Voor de rolbrug en de aansluiting hiervan op de locwerkplaats heb ik een plaat hout gekocht van 122x61 cm
en hierin vervolgens een gat gezaagd waar de rolbrug in komt te liggen, dit in verband met het hoogteverschil
wat overbrugd moet worden. De locwerkplaats is gebouwd op een ondergrond van circa 6 mm. Het gaat
voor mij te ver om ook dit item in het hout te laten zakken en als oplossing heb ik bedacht om twee lagen
kurk neer te leggen over de helft van de afstand. De andere helft is voorzien van één laag kurk. De afstand
tussen rolbrug en locwerkplaats is 30 cm.
Foto's zal ik plaatsen zodra ik weet hoe dat kan.
Groeten
Pieter
Re: Pieter's nieuw USA baan
Toch iets gevonden, hierbij de foto. Hoop dat deze goed genoeg is.
Helaas sluiten de sporen van de rolbrug en locwerkplaats niet recht op elkaar aan.
Helaas sluiten de sporen van de rolbrug en locwerkplaats niet recht op elkaar aan.
-
- Moderator
- Berichten: 4684
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: Pieter's nieuw USA baan
Proficiat!!!
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: Pieter's nieuw USA baan
Update. Niet qua baan want daar valt weinig over te melden maar wel wat tekst.
De motivatie om verder te gaan was bijna tot het nulpunt gezakt. Met name het hele gedoe
met de OC32's levert dusdanig frustratie op dat ik besloten heb om over te gaan naar de
Uhlenbrock 67810 voor de wissels. Eenvoudig aan te sluiten en in te stellen.
Deze overstap betekent tevens dat ik niet meer afhankelijk ben van anderen.
Er komen dus een aantal items beschikbaar, die zal ik plaatsen in Vraag en aanbod.
Hoop werk te doen dus, alle bedrading, OC32's e.d. weghalen en de nieuwe apparatuur
installeren. Hopelijk leidt dit ertoe dat ik weer plezier in de baan krijg.
Pieter
De motivatie om verder te gaan was bijna tot het nulpunt gezakt. Met name het hele gedoe
met de OC32's levert dusdanig frustratie op dat ik besloten heb om over te gaan naar de
Uhlenbrock 67810 voor de wissels. Eenvoudig aan te sluiten en in te stellen.
Deze overstap betekent tevens dat ik niet meer afhankelijk ben van anderen.
Er komen dus een aantal items beschikbaar, die zal ik plaatsen in Vraag en aanbod.
Hoop werk te doen dus, alle bedrading, OC32's e.d. weghalen en de nieuwe apparatuur
installeren. Hopelijk leidt dit ertoe dat ik weer plezier in de baan krijg.
Pieter
Re: Pieter's nieuw USA baan
Anderhalf jaar geen bericht geplaats, tijd voor een update.
De Uhlenbrocks zijn geïnstalleerd en de wissels waren makkelijk aan het werk te krijgen. Goede beslissing om over te stappen. Één van mijn kleinzoons (2 jaar) is helemaal gek van treinen en als hij een dagje bij ons is wil hij naar de treinen toe, soms wel 3x op een dag. Wat ik hem kan bieden is wat heen en weer rijden op een aantal sporen.
Vanwege goed bedoelde adviezen in het begin van de bouw van mijn baan, die verkeerd uitpakken en nog wat beginnersfouten heb ik mijzelf de vraag gesteld: wat wil ik met de baan?
Zoals het nu gaat ben ik nog zeker een jaar bezig om het schaduwstation te bouwen, mede vanwege het feit dat we een caravan hebben gekocht en veel weekenden naar de camping gaan, is het antwoord op de vraag: rijden!
Ik heb dan ook besloten om het schaduwstation te laten vervallen en meteen te beginnen met het zichtbare gedeelte van de baan. Mijn idee hoe dit eruit moet gaan zien is niet veranderd, wel hier en daar de plaats waar sommige projecten moeten komen. Zo komt er een (container)haven, servicefacility voor de locs en een grote stad (uiteraard maar een klein deel zichtbaar). De stad wil ik voorzien van onder andere hoge flatgebouwen zoals je in de VS veel ziet. Lastig te vinden op internet. Het station is verhoogd ten opzichte van het niveau van de stad zelf.
Ik zal geen kurk meer gebruiken voor geluiddemping, het effect is nauwelijks hoorbaar en dan ga je rijden met locs met sound…. dus ik zie het nut van demping niet.
Het vervallen van het schaduwstation betekent ook dat er minder locs op de baan kunnen staan/rijden. Het is de bedoeling dat er wel een aantal verborgen opstelsporen komen. Als gevolg hiervan zal ik een aantal locs niet gaan gebruiken en deze zullen worden verkocht. Ook zal ik een groot deel van de 1000+ wagons te koop gaan aanbieden.
Verder levert het weer nieuwe uitdagingen op zoals het aan de onderkant van de baan plaatsen van de servo’s die de wissels aandrijven. Ik heb al een tip gekregen hoe dit zou kunnen. De praktijk zal het leren.
Het huidige frame kan grotendeels gehandhaafd blijven aangezien de palen al op hoogte gemaakt waren voor het zichtbare gedeelte. Op het verlaagde niveau komt een plank met ijkspoor en analoog testspoor.
Inmiddels heb ik ook de oplossing gevonden voor een passende achtergrond. Een verre kennis doet beroepsmatig aan graffiti spuiten en heeft in ons vernieuwde toilet een zeer fraaie wand gemaakt met de opgang naar het strand, zeer levensecht. Als de tijd daar is gaat hij een achtergrond maken gebaseerd op de rode bergen die je op diverse plaatsen in de VS ziet.
Eerst maar beginnen met een groot dubbelsporig hondenbot, later ook een brug voor de deur van de zolderkamer die eenvoudig weggehaald kan worden.
Pieter
De Uhlenbrocks zijn geïnstalleerd en de wissels waren makkelijk aan het werk te krijgen. Goede beslissing om over te stappen. Één van mijn kleinzoons (2 jaar) is helemaal gek van treinen en als hij een dagje bij ons is wil hij naar de treinen toe, soms wel 3x op een dag. Wat ik hem kan bieden is wat heen en weer rijden op een aantal sporen.
Vanwege goed bedoelde adviezen in het begin van de bouw van mijn baan, die verkeerd uitpakken en nog wat beginnersfouten heb ik mijzelf de vraag gesteld: wat wil ik met de baan?
Zoals het nu gaat ben ik nog zeker een jaar bezig om het schaduwstation te bouwen, mede vanwege het feit dat we een caravan hebben gekocht en veel weekenden naar de camping gaan, is het antwoord op de vraag: rijden!
Ik heb dan ook besloten om het schaduwstation te laten vervallen en meteen te beginnen met het zichtbare gedeelte van de baan. Mijn idee hoe dit eruit moet gaan zien is niet veranderd, wel hier en daar de plaats waar sommige projecten moeten komen. Zo komt er een (container)haven, servicefacility voor de locs en een grote stad (uiteraard maar een klein deel zichtbaar). De stad wil ik voorzien van onder andere hoge flatgebouwen zoals je in de VS veel ziet. Lastig te vinden op internet. Het station is verhoogd ten opzichte van het niveau van de stad zelf.
Ik zal geen kurk meer gebruiken voor geluiddemping, het effect is nauwelijks hoorbaar en dan ga je rijden met locs met sound…. dus ik zie het nut van demping niet.
Het vervallen van het schaduwstation betekent ook dat er minder locs op de baan kunnen staan/rijden. Het is de bedoeling dat er wel een aantal verborgen opstelsporen komen. Als gevolg hiervan zal ik een aantal locs niet gaan gebruiken en deze zullen worden verkocht. Ook zal ik een groot deel van de 1000+ wagons te koop gaan aanbieden.
Verder levert het weer nieuwe uitdagingen op zoals het aan de onderkant van de baan plaatsen van de servo’s die de wissels aandrijven. Ik heb al een tip gekregen hoe dit zou kunnen. De praktijk zal het leren.
Het huidige frame kan grotendeels gehandhaafd blijven aangezien de palen al op hoogte gemaakt waren voor het zichtbare gedeelte. Op het verlaagde niveau komt een plank met ijkspoor en analoog testspoor.
Inmiddels heb ik ook de oplossing gevonden voor een passende achtergrond. Een verre kennis doet beroepsmatig aan graffiti spuiten en heeft in ons vernieuwde toilet een zeer fraaie wand gemaakt met de opgang naar het strand, zeer levensecht. Als de tijd daar is gaat hij een achtergrond maken gebaseerd op de rode bergen die je op diverse plaatsen in de VS ziet.
Eerst maar beginnen met een groot dubbelsporig hondenbot, later ook een brug voor de deur van de zolderkamer die eenvoudig weggehaald kan worden.
Pieter