Mijn nieuwe aanwinsten 2018
Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2018
Ok......Bedankt voor je antwoord Chris!!!.........leuk om te weten!
Groet,
Raymond
Groet,
Raymond
-
- Moderator
Plan E is ook geen 26,4m lang. Ik denk dat daarop gedoeld wordt.
Overigens betreft het een Schürzenwagen welke voor de tweede wereldoorlog is ontwikkeld.
MvG
Robert
Overigens betreft het een Schürzenwagen welke voor de tweede wereldoorlog is ontwikkeld.
MvG
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
-
- Forum-Beheerder
- Contacteer:
Vandaag vakantiespektakel bij Hans in de store..

Naast een kop koffie, een gezellig praatje en plak cake, is er ook nog wat mee naar huis gegaan..

Dit wordt tzt een lange trein met de Fl* Vectron als trekkracht! Deze wordt ergens augustus uitgeleverd als het volgens planning gaat.
De echte reden om naar Lochem te rijden (dik 315km retourtje voor mij) was de uitlevering van Jägerndorfer:

De City Shuttle! Het dubbeldeks broertje was al een tijd in mijn collectie aanwezig maar miste deze echt. Na amderhalf jaar wachten (besteld op 23 februari 2017) werd deze set begin deze week uitgeleverd. Thuis gekomen ook gelijk een functiedecoder in de stuurstand voor de lichtwissel en omdat de dummy sluiting gaf op het digitale signaal. Het betreft een 5-delige stam!
Hiernaast ook 1 linkse en 1 rechtse Fl* wissel zonder aandrijving, dit vast voor het zicht gedeelte (op het gemak alles bij elkaar aan het sparen) en een potje olie om de piepende locjes te laten stoppen met piepen..

Naast een kop koffie, een gezellig praatje en plak cake, is er ook nog wat mee naar huis gegaan..

Dit wordt tzt een lange trein met de Fl* Vectron als trekkracht! Deze wordt ergens augustus uitgeleverd als het volgens planning gaat.
De echte reden om naar Lochem te rijden (dik 315km retourtje voor mij) was de uitlevering van Jägerndorfer:

De City Shuttle! Het dubbeldeks broertje was al een tijd in mijn collectie aanwezig maar miste deze echt. Na amderhalf jaar wachten (besteld op 23 februari 2017) werd deze set begin deze week uitgeleverd. Thuis gekomen ook gelijk een functiedecoder in de stuurstand voor de lichtwissel en omdat de dummy sluiting gaf op het digitale signaal. Het betreft een 5-delige stam!
Hiernaast ook 1 linkse en 1 rechtse Fl* wissel zonder aandrijving, dit vast voor het zicht gedeelte (op het gemak alles bij elkaar aan het sparen) en een potje olie om de piepende locjes te laten stoppen met piepen..
En ik heb speciaal een dure decoder in mijn loc gestopt om hem te laten piepen (alleen bij het remmen).
Mooi treinstel heb je gekocht.

Mooi treinstel heb je gekocht.
-
- Contacteer:
Wouter er werd wel jaloers naar het doosje gekeken
, was gezellig deze ochtend bij Hans.

Met vriendelijke groet,
Ronald
N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Ronald
N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Hallo,
Gisteren deze leuke rongenwagen en zoethoutstokjes gekocht
IMG_20180714_152349-816x612 by Raymond Erdtsieck, on Flickr
IMG_20180714_154904-816x612 by Raymond Erdtsieck, on Flickr
Groet,
Raymond
Gisteren deze leuke rongenwagen en zoethoutstokjes gekocht

Groet,
Raymond
Hallo,
Van de week dit mooie öbb rijtuigen set van Arnold gekocht in Oostenrijk
20180812_123927-384x640 by Raymond Erdtsieck, on Flickr
20180812_123709-640x384 by Raymond Erdtsieck, on Flickr
Groet,
Raymond
Van de week dit mooie öbb rijtuigen set van Arnold gekocht in Oostenrijk

Groet,
Raymond
Had er genoeg van dat de treinen ongeorganiseerd in allerlei doosjes zaten in de la. Voilà: een paar opbergdozen om een belangrijk deel van de verzameling netjes op te bergen. En nog een paar gemotoriseerde onderstellen voor allerhande projecten.
- Bijlagen
-
- kato_train_set_case.jpg (106.93 KiB) 7281 keer bekeken
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Die opbergdozen zijn wel handig voor wagons waar geen verpakking meer van is.
Nieuw zijn hier een dummy 1501 en gerenoveerde 1312:

Nieuw zijn hier een dummy 1501 en gerenoveerde 1312:

En weer een mooi öbb rijtuigie erbij
( met binnen verlichting)
20180901_140004_crop_1097x595 by Raymond Erdtsieck, on Flickr
Nog 2 te gaan dan heb ik er 4
Groet,
Raymond

Nog 2 te gaan dan heb ik er 4

Groet,
Raymond
-
- Moderator
Bij de meest recente visite aan een bekende winkel in Lochem. Daarnaast nog een Piko WLE wagentje gewonnen in de verloting, mooi oranje is niet lelijk.
MvG
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
-
- Forum-Beheerder
- Contacteer:
Gaaf!
Ik wacht nog op de Oostenrijkse uitvoering. Wordt week voor week uitgesteld..

Ik wacht nog op de Oostenrijkse uitvoering. Wordt week voor week uitgesteld..

-
- Forum-Beheerder
- Contacteer:
Vrijdag de mooiste email ontvangen, de Vectron is onderweg, verwacht deze volgende week binnen te hebben!
Vrijdag later op de dag, een veel beter email: De loc is afgeleverd en ligt voor je klaar!!

Een klein stukje van de wagon die zichtbaar is zijn er ook gelijk 2 van meegekomen!

Vrijdag later op de dag, een veel beter email: De loc is afgeleverd en ligt voor je klaar!!

Een klein stukje van de wagon die zichtbaar is zijn er ook gelijk 2 van meegekomen!

-
Vandaag mijn 1100 in ontvangst mogen nemen.
Ik ben er erg blij mee. Nu nog even digitaliseren.

Groeten Richard
Ik ben er erg blij mee. Nu nog even digitaliseren.

Groeten Richard
http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft
Die is mooi Richard
mvg Sjaak

mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mooie aanwinsten allemaal weer de laatste tijd.
Zelf laat ik niet altijd mijn nieuwe aanwinsten zien, komt er soms gewoon niet van, maar die vandaag binnen kwamen, wil ik jullie niet onthouden. 5 Modellbahn Union Fährbootkühlwagens en een setje van 4 Omm-37 wagens, eveneens van M.U.
Ik kan niet anders zeggen dan dat ze boven mijn verwachtingen zijn, erg mooi gedetailleerd.
Ben er dus zeker blij mee.
mvg
Freddy
Zelf laat ik niet altijd mijn nieuwe aanwinsten zien, komt er soms gewoon niet van, maar die vandaag binnen kwamen, wil ik jullie niet onthouden. 5 Modellbahn Union Fährbootkühlwagens en een setje van 4 Omm-37 wagens, eveneens van M.U.
Ik kan niet anders zeggen dan dat ze boven mijn verwachtingen zijn, erg mooi gedetailleerd.
Ben er dus zeker blij mee.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Weer bij de de grooste n-spoor winkel geweest. Heel bij met ibc wagons.
mvg ruud
mvg ruud
-
Met dank aan Diederik (CC72000) die deze locomotief heeft verbouwd, geschilderd en voorzien van decals.

Fred The Railroader
Dat is een mooie grote loc Fred
mvg Sjaak

mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Laatste check voor aflevering...

Diederik - Lid AFAN.FR - specialdesigntrains
net opgehaald bij Transmondia in Parijs. De Vru UIC, oftewel de restauratiewagen uit de grote franse serie UIC Y rijtuigen. In 2015 al aangekondigd. Dit is het model in de eerste uitvoering, 1969 - 1975. De Capitole versie was al beschikbaar, maar is bijna uitverkocht. Nog drie modernere varianten zoals rood met grijze band langs de ramen en de Corail kleuren komen nog.

Mooie aanwinsten, Diederik.
Gezien je voorkeur naar SNCF-modellen gaat, neem ik an dat die rode Amerikaan zo niet blijft; de basis voor een 62000?
En die Vru? Rijdt die goed? Ik las dat er toch wat klachten waren over de koppelingen?
Niemand die op je post reageert, maar die rijtuigen zijn ook ingezet geweest in Nederland en België. Na verbouwing in Nederland werden die de "Buffet"-rijtuigen.
Ik heb een model gemaakt van de Belgische versie, zoals die eruit zag na grondige verbouwing (en ook in Nederland werd ingezet):

Gezien je voorkeur naar SNCF-modellen gaat, neem ik an dat die rode Amerikaan zo niet blijft; de basis voor een 62000?
En die Vru? Rijdt die goed? Ik las dat er toch wat klachten waren over de koppelingen?
Niemand die op je post reageert, maar die rijtuigen zijn ook ingezet geweest in Nederland en België. Na verbouwing in Nederland werden die de "Buffet"-rijtuigen.
Ik heb een model gemaakt van de Belgische versie, zoals die eruit zag na grondige verbouwing (en ook in Nederland werd ingezet):

Die rode Amerikaan was een ombouwklusje in opdracht van Railroader, itempje eerder.
De koppelingen van de Artrain zijn inderdaad niet helemaal jofel. Wel een NEM schacht, maar geen kortkoppelmechaniek. Die vervang ik door een Fleischmann of Peho constructie. Rijtuig rijdt echter wel erg goed. Deze versie is echter niet het model wat ook als Grill Express heeft gereden. Dat is weer een iets ander model.
En die CC62000, die was al aangekondigd door Mabar.
De koppelingen van de Artrain zijn inderdaad niet helemaal jofel. Wel een NEM schacht, maar geen kortkoppelmechaniek. Die vervang ik door een Fleischmann of Peho constructie. Rijtuig rijdt echter wel erg goed. Deze versie is echter niet het model wat ook als Grill Express heeft gereden. Dat is weer een iets ander model.
En die CC62000, die was al aangekondigd door Mabar.