Hallo allen,
Hierbij weer een kleine update:
Op een klein plaatje hout getest met servo's om de wissels bovengronds aan te sturen, ging feilloos, benodigde spullen besteld en aan de bak....
Meteen 1 kant van het schaduwstation grotendeels uitgelegd en aangesloten op de servo's met veerdraad. Ging erg lekker en vlot
En toen kwam het leermoment

Ik ging de 14 sporen, van het deel schaduwstation waarmee ik bezig ben, aansluiten op de intellibox II ....zover nog niks aan de hand. Zet lok erop en rijdt en gooi wissel om via de servo handmatig.

Kortsluiting

en dat bleef ik daarna houden. Alle wissels geprobeerd etc. Toen overgestapt op eliminatie. Begonnen met spoor 1 geen kortsluiting

, spoor 1 en 2 ....

kortsluiting ...spoor 2 los gemaakt spoor 3 erbij... kortsluiting ... ??? ??? ??? Maar als ik wissel omzette niks aan de hand ??? ???
Blijkt nu dat doordat ik de wisseltongen overhaalde het inwendige van de wissels niet meeging en ja dan krijg je idd + en - bij elkaar ...Kortsluiting
Balen als een stekker ....maar ja bij testen op het proefplankje had ik geen rijspanning getest....leermoment voor de volgende keer.
Dus alles weer los bij de wissels en servo's en weer opnieuw op de beproefde oude methode ;D ;D ;D
Ziet er na genadeloos paar uurtjes werken er weer netjes uit ......ennnn geen kortsluiting meer
Even aan het testen met treinen om te kijken of echt alles goed ligt etc....voordat ik verder ga met aansluiten wissels op OC32 en bezetmelders ga aansluiten.
Bochten uitlijnen dat ze elkaar echt niet tegenkomen
Foto vanaf de kant van de geplande helix.
Zo me baas vond dat ik weer eens aan het werk moest dus hopenlijk volgende week verder met afronding bochten en instellen servo's en keerlusmodule achter de helix.
Groetjes Bjorn