Ik heb er maar gelijk een draadje van gemaakt zodat andere beginners er misschien ook wat van kunnen opsteken.
Ik ben begonnen met een eenvoudig ovaaltje (Testrit 01):

Via de "Track output" aansluiting de DR5000 met de rails aangesloten.
Mijn nieuw aangeschafte digitale PIKO Railbus VT98 met bijwagen op de rails gezet.
Met de Digikeijs software de verlichting aangezet (

Ik ben blij

Ik heb de binnenste rails in secties verdeeld, draadjes gesoldeerd en deze verbonden met de terugmeldingsmodule DR4088 16CH S88N (de "ongedecteerde" secties verbind ik direct met de DR5000).
Maar wat nu? De railbus rijdt voor geen centimeter, dus eerst een stapje terug.
Alle draadjes losgehaald van terugmeldingsmodule DR4088 en aangesloten op de DR5000 (Testrit 03):

Helaas

Dit waren de stappen die ik genomen had:
1) De DR5000 aansluiten op de netspanning.
2) De DR5000 via USB 2.0 aansluiten op de PC.
3) Het DR5000 configuratie programma opstarten.
4) Met de "GO" toets gaat de interieurverlichting van alleen bijwagen aan (bij de eerste testrit was alles uit).
5) Met het veld "CONTROL" het venster "Control eigenschappen" openen.
6) Openen nieuwe rijregelaar met "RIJDEN!"
7) Met "F1" de interieurverlichting van de motorwagen aanzetten (de interieurverlichting van de bijwagen gaat nu vanzelf uit).
8) Deze weer aangezet met "F5".
9) Met "

10) Met de snelheidsmeter wil ik nu de de railbus in beweging zetten maar hij doet niets meer, ook de rij- en interieurverlichting zijn nu uit. Met een zetje wilt ie wel een stukje rijden met de verlichting aan, maar dat gaat wel erg schokkerig en staat ook weer erg gauw stil.
Volgens mij heb ik nu ongeveer dezelfde situatie als bij Testrit 01 (behalve dat de rails nu in secties verdeeld is) waar de railbus nog soepeltjes reed. Ook heb ik op de gehele baan spanning. Dus waar is het misgegaan?

Alle suggesties zijn welkom.