Ensporendam, zolderbaan van Wilco
Re: Ensporendam, zolderbaan van Wilco
De Railpro grindtrein staat op het toekomstige uithaalspoor. Rechts in het verlengde ligt het eerste terreinspoor. De overige sporen zijn tijdelijk en worden nog verder uitgebreid.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Ensporendam, zolderbaan van Wilco
De ballast is gestort bij het station van Middeldorp en een eerste kabelgoot gelegd (moet nog betongrijs worden). Een stel van Veolia is ingehuurd voor het proefpassen van de eerste perrondelen.
Laatst gewijzigd door WilcoV op 25 feb 2019 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Ensporendam, zolderbaan van Wilco
De proeftrein past perfect langs de eerste perrondelen. Nu kan het perron verder worden aangelegd en kan de inrichting van de omgeving plaats gaan vinden.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: Ensporendam, zolderbaan van Wilco
Dat ziet er netjes uit Wilco. Ik heb de Arriva Spurt varianten, fantastische treinstellen om mee te rijden.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Re: Ensporendam, zolderbaan van Wilco
Zeker, qua rijeigenschappen één van de mooiere modeltreinen en ook qua afwerking niets te klagen.Nico Essers schreef: ↑25 feb 2019 19:27 Dat ziet er netjes uit Wilco. Ik heb de Arriva Spurt varianten, fantastische treinstellen om mee te rijden.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Ensporendam, zolderbaan van Wilco
Werd in een recent verleden een keer door N-spoorstore aangeboden, is voor mij gespoten en gedigitaliseerd, Graham Farish. Eigenlijk iets te groot (1:148) maar totaal niet storend.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Ensporendam, zolderbaan van Wilco
wel een stuk mooier dan de oude hippel Graham Farish. zekker de aandrijf stang
Re: Ensporendam, zolderbaan van Wilco
Het is dan ook de laatste versie van Graham Farish met losse trapjes en stangen en dergelijke. De nieuwe versie ziet er een stuk beter uit en is denk ik nog mooier te verbouwen tot een NS lok. Wil je hem echt laten lijken is er toch nog wel het één en ander aan te doen. Ook deze moet ik qua detail nog wat verbeteren, maar dat is voor de toekomst.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
-
- Berichten: 3209
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Ensporendam, zolderbaan van Wilco
Hallo Wilco,
Met de proefopstelling van het perron begint er toch een station te ontstaan
En als de eerste rit goed gaat dan volgen er natuurlijk meer en kan je je gaan uitleven met preissertjes.
mvrgr Bob
Met de proefopstelling van het perron begint er toch een station te ontstaan
En als de eerste rit goed gaat dan volgen er natuurlijk meer en kan je je gaan uitleven met preissertjes.
mvrgr Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Re: Ensporendam, zolderbaan van Wilco
Zeker Bob, dit is het eerste station op de baan (van vijf) dat een perron krijgt en waarvan de omgeving ingericht gaat worden. Dit deel van de baan is een klein dorp, Middeldorp, met een meubelfabriek. Die moet zo snel mogelijk gaan produceren uiteraard.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Ensporendam, zolderbaan van Wilco
Ik had te horen gekregen dat vandaag Strukton aan de slag ging met de uitbreiding van het perron in Middeldorp.
Gewapend met fototoestel er naartoe om één en ander vast te leggen.
Toen ik aankwam had men een kopse kant van het perron al gereed en uiteraard zoals vaker, geen werklui te bekennen. Waarschijnlijk aan de koffie.
Toch maar even vanaf de toekomstige (nu denkbeeldige) kerktoren aan de overzijde een foto geschoten.
Hoorde wat tumult op het nabijgelegen fabrieksterrein (ook nog denkbeeldig) en ik er naartoe. Werd ik niet eens toegelaten op het terrein.
Dan maar terug naar het station. Wat schertst mijn verbazing.
De firma Markenburg was alweer langs geweest en de basis van een volgend perrondeel was door Strukton alweer ingeschoven.
Wederom geen werklui te bekennen, zullen wel aan de lunch hebben gezeten. Volgende keer maar weer eens kijken hoever het er dan mee staat.
Gewapend met fototoestel er naartoe om één en ander vast te leggen.
Toen ik aankwam had men een kopse kant van het perron al gereed en uiteraard zoals vaker, geen werklui te bekennen. Waarschijnlijk aan de koffie.
Toch maar even vanaf de toekomstige (nu denkbeeldige) kerktoren aan de overzijde een foto geschoten.
Hoorde wat tumult op het nabijgelegen fabrieksterrein (ook nog denkbeeldig) en ik er naartoe. Werd ik niet eens toegelaten op het terrein.
Dan maar terug naar het station. Wat schertst mijn verbazing.
De firma Markenburg was alweer langs geweest en de basis van een volgend perrondeel was door Strukton alweer ingeschoven.
Wederom geen werklui te bekennen, zullen wel aan de lunch hebben gezeten. Volgende keer maar weer eens kijken hoever het er dan mee staat.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Ensporendam, zolderbaan van Wilco
Goed bezig Wilko! Die perrondelen van Markenburg zien er mooi uit! Is dit ook de uiteindelijke perronlengte?
Groeten, Roger
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Re: Ensporendam, zolderbaan van Wilco
Nee zeker niet, ik zit nu, met het laatste nog af te werken stuk, ongeveer op de helft bij dit perron. Deze wordt ongeveer 75 cm lang en daarmee één van de kortere op de baan.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Ensporendam, zolderbaan van Wilco
75cm is al een mooie lengte voor loc met 3 rijtuigen!
Hoe lang zijn dan de andere perrons gepland? (vind ik altijd leuk om te weten ivm de lengtes van de treinen die er in de toekomst gaan rijden en stoppen)
Volgende keer wel aub VolkerRail het werk gunnen
Hoe lang zijn dan de andere perrons gepland? (vind ik altijd leuk om te weten ivm de lengtes van de treinen die er in de toekomst gaan rijden en stoppen)
Volgende keer wel aub VolkerRail het werk gunnen
Groeten, Roger
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Re: Ensporendam, zolderbaan van Wilco
Precieze lengtes weet ik nog niet maar op Voorstad (het 1 na grootse station) kunnen op het langste perron een lok met 10 rijtuigen plaatsnemen en op de kortste een lok met 7 rijtuigen. Op het hoofdstation Ensporendam moeten minstens 15 rijtuigen langs het perron kunnen. Dan komt er nog een havenstation met vier rijtuigen minimaal en een museumstationnetje die misschien korter wordt dan Middeldorp, maar dat moet ik nog bezien.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Ensporendam, zolderbaan van Wilco
Ohhh schitterend Wilko. Ik hou wel echt van lange perrons. Helaas kom ik bij mijn baan niet verder dan 1,1m (dus 5rijtuigen of 8-delige TGV) in een kopstation-setting. Mijn volgende baan ooit hoop ik ook veel groter te kunnen maken.
Groeten, Roger
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Re: Ensporendam, zolderbaan van Wilco
Ondanks dat het perron nog niet geheel klaar is (nog twee korte delen inpassen), even een proefopzet gemaakt met het stationsgebouw. Het station van Middeldorp is in de toekomst niet meer in gebruik als stationsgebouw maar wordt bewoond door een particulier. Het station zelf zal voorzien worden van de nodige objecten zoals kaartautomaten, stempelautomaten enz. Er komt een ruime fietsenstalling en bescheiden parkeergelegenheid met K&R bij het station. Op het voorplein wordt een brug gerealiseerd over de langs het station lopende beek.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Ensporendam, zolderbaan van Wilco
Je hebt voor die trein de perfecte perronhoogte te pakken Wilco. Hoe hoog is het perron?
Groeten, Roger
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Re: Ensporendam, zolderbaan van Wilco
Zal het eens opmeten. Geen idee, heb de ondergrond met 1 laag bleuline (3mm) naast de Kato rails verhoogd en daarop de Markenburg perrondelen geplaatst.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Ensporendam, zolderbaan van Wilco
Vandaag heeft Strukton de resterende perrondelen geplaatst en kan de aanleg van de keerwanden en de bestrating op het perron beginnen.
Daarna gaan we de in mijn ogen wat irritante kiertjes wegwerken en de aankleding van omgeving en perron verzorgen.
Heb even gemeten en vergeleken, volgens Markenburg zijn de perrons zelf 9 mm hoog, ik meet iets tussen de 8 en 9 mm maar laten we de 9 aanhouden, met de 3 mm van de blueline platen is dat dan 12 mm gemeten vanaf de onderkant van de bedding van Kato rails.
Ik heb zelf de hoogte bepaald door in 1:1 te bezien hoe ongeveer bij een GTW de bovenzijde van een perron in 1:1 gemiddeld uitkomt en dan gewoon door passen en meten bepaald hoe dit op de baan kwam en dit was de eenvoudigste oplossing.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Ensporendam, zolderbaan van Wilco
Perronwanden en betegeling perron is geregeld. Railpro heeft de wanden en tegels afgeleverd.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Ensporendam, zolderbaan van Wilco
In voorbereiding voor het bewerken van de ondergrond met modelleergips, diverse scenery objecten aangebracht.
Perronbankjes en stootjuk geplaatst.
Perronbankjes en stootjuk geplaatst.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Ensporendam, zolderbaan van Wilco
Het toeleidende spoor naar station Middeldorp passeert de beek en uiteraard moet het water onder het spoor kunnen doorstromen.
Hiertoe is een duiker geplaatst met een grote toevoeropening en kleinere uitvoeropening.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Ensporendam, zolderbaan van Wilco
Om het water af te voeren vanaf de verhoging waar het station zich bevind is een afwaterkanaal geplaatst en de keerwanden van de brug over de duiker voor het station zijn geplaatst.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie