Om wat meer leven op de markt te creëren heb ik een draaiorgel getekend en bij Shapeways laten printen.
Iets dichterbij.
Met dezelfde tranche heb ik bij Shapeways ook bovenleidingmasten voor in het station laten printen. Daarmee is nu de gehele baan voorzover het geëlectrificeerd spoor betreft van een dummy bovenleiding voorzien.
Naast deze bouwactiviteiten heb ik ook weer een poging ondernomen om Koploper te leren kennen. Puur om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen. Ik had twee jaar geleden ook al eens een poging ondernomen, die ik toen door de hoeveelheid werk, die het meebrengt om Koploper te installeren, had opgegeven.
Dit keer ben ik verder gekomen. De hele baan zit er inmiddels in en het pendelbaantje van Rheinteufelswald-W naar Rheinteufelswald-Hbh werkt naar behoren.
Het inbrengen van de baan in Koploper heeft nogal wat moeite gekost o.a. door de eigen terminologie van Koploper; decodernummer i.p.v. decoderadres, loc keren i.p.v. rijrichting loc wijzigen etc. Op basis van de ervaringen tot nu toe blijf ik voor de besturing van mijn baan toch maar gebruik maken van iTrain, welsiwaar niet gratis maar wel beduidend gebruiksvriendelijker.
Het traditionele overzichtsplaatje.

Met vriendelijk groeten André.
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)