Gisteren ben ik bezig geweest met het omnummeren van een Piko 2454, omdat ik het nummer te wijd vind staan en de uitvoering eigenlijk niet klopt. Kleinspoor heeft een mooi setje met verschillende nummers uitgebracht, dus op Houten heb ik dat setje aangeschaft. De opschriften van Piko bleken bestand tegen terpentine en acetonvrije nagellakremover waardoor ik de nummers voorzichtig heb weggeschuurd met korrel 3000 schuurpapier. Pas op dat je niet te ver gaat anders krijg je een witte plek waar het nummer zat (

Daarna op de juiste plek het nummer plaatsen en voorzichtig afwrijven, ik hou de transfer op zijn plek met een stukje plakband. Als eerste is de 2528 omgenummerd, een duidelijk verschil met het oude nummer:

De nummers op de neus moeten nog geplaatst worden maar in dat priegelwerk had ik geen zin meer. Later wordt de andere 2454 vernummerd in de 2463 en de 2418 wordt de 2432. Niet geheel toevallig ook locs die mijn vader ooit op de foto heeft gezet.

Als de post meewerkt kan ik ook verder met de volgende projecten; een NS verblijswagen en Italiaanse Interfrigowagens. De modellen zijn er al, de opschriften moeten nog aangebracht worden.