Ook maar eens voorstellen
Ook maar eens voorstellen
Hey allemaal!
Ik ben Nico, 30 jaar, afkomstig uit Antwerpen en geïnteresseerd in alles wat met modelbouw te maken heeft, van treintjes tot vliegtuigen, van tanks tot science-fiction modellen.
Het grootste deel van mijn hobby wordt momenteel ingepalmd door Warhammer 40.000.
Ik begon er al vroeg aan, met mijn eerste bouwpakketje van een T-80 tank van Revell toen ik 6 was.
Later kreeg ik van mijn grootvader een mooi pakket rails en treinen van Fleischmann, allemaal in schaal HO.
Dit was meteen de start van mijn eerste modeltreinbaan.
Alhoewel deze erg basic was vond ik het echt super om zowel met mijn grootvader als mijn vader uren met mijn treintjes te spelen.
Jaren gingen voorbij, de treintjes gingen op de zolder en raakten in de vergetelheid.
Uiteindelijk werd de volledige HO collectie verkocht en werd de treinhobby aan de kant geschoven.
Enkele jaren geleden, toen mijn grootouders naar een kleiner appartement verhuisden, kreeg ik van mijn grootvader een kleine N-collectie.
Heel veel was het niet (Fleischmann Startset des Jahres 1988 met een Kibri landschapje en de nodige huisjes) maar voor mij wel de start van een nieuw hoofdstuk
Nu mijn vrouw en ik binnenkort van een appartement naar een nieuw huis verhuizen, komt er voor mij plaats vrij om mijn eigen N-baantje op te starten.
In afwachting hiervan ben ik ondertussen al maanden aan het lezen en inspiratie aan het opdoen.
De treincollectie is ondertussen ook al wat gegroeid (lang leve eBay ) en mijn baanplan ideeën zitten waarschijnlijk al aan versie 899...
Binnenkort mogen jullie mijn eerste post verwachten, mijn eerste concrete baanplan!
Ik ben Nico, 30 jaar, afkomstig uit Antwerpen en geïnteresseerd in alles wat met modelbouw te maken heeft, van treintjes tot vliegtuigen, van tanks tot science-fiction modellen.
Het grootste deel van mijn hobby wordt momenteel ingepalmd door Warhammer 40.000.
Ik begon er al vroeg aan, met mijn eerste bouwpakketje van een T-80 tank van Revell toen ik 6 was.
Later kreeg ik van mijn grootvader een mooi pakket rails en treinen van Fleischmann, allemaal in schaal HO.
Dit was meteen de start van mijn eerste modeltreinbaan.
Alhoewel deze erg basic was vond ik het echt super om zowel met mijn grootvader als mijn vader uren met mijn treintjes te spelen.
Jaren gingen voorbij, de treintjes gingen op de zolder en raakten in de vergetelheid.
Uiteindelijk werd de volledige HO collectie verkocht en werd de treinhobby aan de kant geschoven.
Enkele jaren geleden, toen mijn grootouders naar een kleiner appartement verhuisden, kreeg ik van mijn grootvader een kleine N-collectie.
Heel veel was het niet (Fleischmann Startset des Jahres 1988 met een Kibri landschapje en de nodige huisjes) maar voor mij wel de start van een nieuw hoofdstuk
Nu mijn vrouw en ik binnenkort van een appartement naar een nieuw huis verhuizen, komt er voor mij plaats vrij om mijn eigen N-baantje op te starten.
In afwachting hiervan ben ik ondertussen al maanden aan het lezen en inspiratie aan het opdoen.
De treincollectie is ondertussen ook al wat gegroeid (lang leve eBay ) en mijn baanplan ideeën zitten waarschijnlijk al aan versie 899...
Binnenkort mogen jullie mijn eerste post verwachten, mijn eerste concrete baanplan!
-
Re: Ook maar eens voorstellen
Nico, welkom op het forum! Ga je Belgisch thema rijden of heb je andere plannen?
Groet, Erik
T-Trak Paradebaan - T-Trak project voor mijn langere treinen
Woonkamer baan - Eerdijk & Eerdijk West - Baan in de woonkamer
Instagram: erik_n_fan
T-Trak Paradebaan - T-Trak project voor mijn langere treinen
Woonkamer baan - Eerdijk & Eerdijk West - Baan in de woonkamer
Instagram: erik_n_fan
Bedankt Erik!
Nee, heb mijn oog laten vallen op de K.Bay.Sts.B.
En aangezien ik al een par DRG lokjes en wagons heb zal het waarschijnlijk een combinatie van beide worden
Nee, heb mijn oog laten vallen op de K.Bay.Sts.B.
En aangezien ik al een par DRG lokjes en wagons heb zal het waarschijnlijk een combinatie van beide worden
-
- Forum-Beheerder
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Welkom
Met vriendelijke groet,
Ronald
N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Ronald
N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Hallo Nico,
Welkom op het forum.
m.vr.gr.
Hans
Welkom op het forum.
m.vr.gr.
Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
-
Welkom op het forum Nico
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
-
- Kleinserie/Commercieel
Welkom buurman (ik ben ook van Antwerpen), veel plezier aan je nieuwe uitdaging
Welkom Nico,
goede keuze van onderwerp en tijdvak
goede keuze van onderwerp en tijdvak
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
Bedankt voor de welkomstberichten allemaal!
Nu eerst even concentreren op de verhuis en achteraf begin ik opnieuw te sleutelen aan mijn baanplan
Nu eerst even concentreren op de verhuis en achteraf begin ik opnieuw te sleutelen aan mijn baanplan
Nico,
Van harte welkom. Leuk dat er weer een fan van de Beierse spoorwegen bij komt!
Ben
Van harte welkom. Leuk dat er weer een fan van de Beierse spoorwegen bij komt!
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Welkom Nico op het N - forum .
mvg Sjaak
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093