Na al een aantal jaartjes met plezier mee te lezen op het forum, heb ik nu ook maar is besloten te delen wat hier gebouwd word.
Sinds Februari zijn we voor het werk naar Berlijn verhuisd en bied het huis hier een mooie kelder om weer een baan te bouwen, eerst nog een beetje getwijfeld of mijn bouwkunsten hier tussen passen want het niveau ligt hoog.
Maar goed we zijn vanaf Maart bezig met bouwen. Het worden 3 lagen verbonden met een spiraal als honden bot principe, waarvan 2 lagen schaduw station en een top laag.
Thema; een Oostenrijkse baan, maar nee geen bergen o.i.d zoals je verwacht van Oostenrijk. Ik vind de OBB 1044 gewoon een gaaf ding vandaar.
Genoeg geluld ik ben al een tijdje aan het bouwen dus zal ik jullie laten zien wat ik in elkaar geflanst heb.

Het onderste schaduwstation.

Langzaam maar zeker komt er een niveau bij.

Helixje gebouwd, afstand is 50cm en loks rijden met de panto omhoog er doorheen. En zelfs m’n LS models ik ontspoor op alles wat niet recht ligt nachttrein komt er goed doorheen.

Dank aan Martin Domburg ik heb het ontwerp gejat van zijn helixen

Schaduwstation 2 is nu ook af.

En we zijn boven.

En dit is zoals de zooi er nu bij ligt.

Wissels ook werkend en ingevoerd in koploper.
Nu nog wachtend op 2 kruiswissels uit Engeland, dan kunnen we de bovenste laag afmaken.
Daarna kunnen we aan de slag met de 2e helix deze word 25cm want die gaat van naar de 2e naar de 3e laag.
Ook maar is begonnen met ballasten (omdat ik toch moet wachten op die wissels) maar man man man was weer even vergeten wat voor een k klus dat ook al weer was. Zal blij zijn als het allemaal ligt en we aan de scenery kunnen beginnen.
Maar goed, je moet er wat voor over hebben hè. Hopelijk vinden jullie het ook wat.
Groetjes Wouter.