henry's modelbaan

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Onderwerp starter
henry
Berichten: 1919
Lid geworden op: 03 nov 2009 19:41
Locatie: apeldoorn

Re: henry's nieuwe baan

Bericht door henry »

best wim,
ik hoop dat je dit maal de beste zult zijn en ik ga gewoon verder met bouwen en draadjes leggen.heb al aardig door hoe het moet worden aangesloten.
afgelopen week bij frans geweest en mijn draaischijf afgegeven om als proefkonijn te zijn uitgenodigt om het nieuwe electronische systeem uit te proberen van het aansturen van de draaischijf.
ik heb daar al over geschreven voor rails 2010 maar nu gaat het toch gebeuren.
ik mag er niet teveel over schrijven maar dit wordt een systeem waarmee iedereen zijn draaischijf via de computer kan aansturen
mijn baan wordt hiervoor gebruikt om het te laten werken.


wordt vervolgd

groetjes henry



Wim Ros

Re: henry's nieuwe baan

Bericht door Wim Ros »

Nou Henry, dan zal Frans je nu heel erg dankbaar zijn omdat je de bedrijfs geheimen nu volledig hebt blootgegeven.

En verder blijf ik me verbazen over de manier waarop jij je baan aanlegt. Volgens mij zijn is dat iets van in de trant 2 stappen vooruit en 3 achteruit.

Suc6

en mvg
Wim.



Onderwerp starter
henry
Berichten: 1919
Lid geworden op: 03 nov 2009 19:41
Locatie: apeldoorn

Re: henry's nieuwe baan

Bericht door henry »

beste wim, het is tot op heden perfect gegaan met de bouw van mijn baan.
helaas dacht ik dat de r1 wel kon maar door schade en schande ben ik nu aan het repareren, ik durf hier ook vooruit te komen dat ik fouten maak.
mischien is het een goede zaak dat je zelf eens wat meer laat zien van je treinbaan, met de eventuele fouten die je hebt gemaakt of zijn die er niet :?: .
ik heb tot op heden alleen maar een vage foto gezien van een testbaan met losse draadjes. ;)

mvg henry


Gebruikersavatar

vantongeren
Berichten: 328
Lid geworden op: 06 jul 2009 08:34
Locatie: Maartensdijk

Re: henry's nieuwe baan

Bericht door vantongeren »

Wim Ros schreef:Nou Henry, dan zal Frans je nu heel erg dankbaar zijn omdat je de bedrijfs geheimen nu volledig hebt blootgegeven.

En verder blijf ik me verbazen over de manier waarop jij je baan aanlegt. Volgens mij zijn is dat iets van in de trant 2 stappen vooruit en 3 achteruit.

Suc6

en mvg
Wim.
Ik snap ff niet wat er bedrijfsgeheim aan is, enige wat Henry zegt is dat het een digitale aansturing is voor een draaischijf, of mis ik iets?

Al gaat iemand 10 stappen vooruit en dan weer 10 achteruit om met nul te beginnen. Je leert door vallen en opstaan. En als iemand daar voor uit komt verdient die persoon respect.

Gewoon doorgaan met je hobby Henry, je moest eens weten hoe vaak ik wel een baan afgebroken heb; om maar wat te noemen spaghetti bedrading, hinderlijke knik, stijle helling, alleen maar rondjes kunnen rijden, wissel die kortsluiting geeft en noem maar op.
Het is een leuke hobby, juist omdat je er zo veel van kunt leren.

Met vriendelijke groet,
Marcel


Tijdperk II (1924-1937) | Maatschappij DRG / HSM | Rails PECO | Rollend mat. Fleischmann | Lid Spoorgroep NedTRAK | Werkgroep DE Spoorwegmuseum | N-Project DRG = Kronhausen | N-Project HSM = Maartensdijk | secretaris Stichting DE-III

Onderwerp starter
henry
Berichten: 1919
Lid geworden op: 03 nov 2009 19:41
Locatie: apeldoorn

Re: henry's nieuwe baan

Bericht door henry »

marcel je mist niets
de persoon is persoonlijk aan het worden de laatste tijd maar dat moet hij zelf weten.
ik heb plezier aan mijn hobby en deel dat met de forumleden.
ik krijg tenminste zeer veel positieve reacties op mijn verslag, ook te zien aan het aantal bezoekers.

groetjes henry


Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4927
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: henry's nieuwe baan

Bericht door martindomburg »

He Henry,

Waar hadden we het van de week ook alweer over.............

haha, de rijtuigen rijden perfect, heb de 23-er ook in mijn bezit nu 8-)

Het viel me trouwens op dat je geen kurk onder je rails hebt liggen. Heb je der een speciale reden voor? Heb het vroeger nooit gedaan maar twijfel er nu over om het te doen. :|


P.S: Itrain werkt mooi



Onderwerp starter
henry
Berichten: 1919
Lid geworden op: 03 nov 2009 19:41
Locatie: apeldoorn

Re: henry's nieuwe baan

Bericht door henry »

he martin,
ik gebruik geen kurk of wat dan ook voor een isolatie omdat ik van mening ben dat het effect zo minimaal is dat het zonde van mijn geld is.
in het verleden met een ho baan van 4 x 8 meter heb ik het ook geprobeert maar er was totaal geen resultaat.
het is mooi als je het gebruikt met open rails en dan de bedding hiermee maakt maar ik gebruik fl rails en dan heb ik al een bedding.

mooi dat het goed loopt.
snap je opmerking

groetjes henry


Gebruikersavatar

vantongeren
Berichten: 328
Lid geworden op: 06 jul 2009 08:34
Locatie: Maartensdijk

Re: henry's nieuwe baan

Bericht door vantongeren »

Effect is idd wel minimaal of alles moet in zijn geheel bedekt worden. Ik gebruik het naast de demping ook om het spoor hoger te krijgen.


Tijdperk II (1924-1937) | Maatschappij DRG / HSM | Rails PECO | Rollend mat. Fleischmann | Lid Spoorgroep NedTRAK | Werkgroep DE Spoorwegmuseum | N-Project DRG = Kronhausen | N-Project HSM = Maartensdijk | secretaris Stichting DE-III

Wim Ros

Re: henry's nieuwe baan

Bericht door Wim Ros »

henry schreef:marcel je mist niets
de persoon is persoonlijk aan het worden de laatste tijd maar dat moet hij zelf weten.
ik heb plezier aan mijn hobby en deel dat met de forumleden.
ik krijg tenminste zeer veel positieve reacties op mijn verslag, ook te zien aan het aantal bezoekers.

groetjes henry
Henry, als iemand ergens zijn verbazing over uitspreekt, dan wordt hij zeker niet persoonlijk. Dan geeft hij zijn mening ergens over. Die mening kun je delen of niet natuurlijk, maar je kunt er misschien ook iets van leren. Want het hoeft natuurlijk niet allemaal oeh ah en wat knap en wat mooi te zijn wat er geschreven wordt, ook een kritische blik is onderdeel van het geheel, en daar heb je meer aan dan prachtig wat goed en strak, terwijl het misschien wel bagger is.

En als jij niet tegen een kritische opmerking kan, ja dan heb je dus een probleem. De opmerking van mijn verbazing, is dus niet om je baan of om jouw persoonlijk af te branden, maar meer om je aan het denken te zetten, en nog meer om mede forum lezers te behoeden tegen dezelfde zaken. En dat is dus een complete baan bouwen zonder er ook maar een meter op proef te rijden.

Verder doet het helemaal niet terzake hoe ik mijn baan bouw of maak, dat is tenslotte mijn beleving en manier waarop ik de modelspoor hobby bedrijf. Maar mijn testbaan is zo op gebouwd dat hij door verschillende digitale systemen kan worden gebruikt. Met een minimale of geen aanpassingen.

Mvg
Wim.


Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4927
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: henry's nieuwe baan

Bericht door martindomburg »

henry schreef:he martin,
ik gebruik geen kurk of wat dan ook voor een isolatie omdat ik van mening ben dat het effect zo minimaal is dat het zonde van mijn geld is.
in het verleden met een ho baan van 4 x 8 meter heb ik het ook geprobeert maar er was totaal geen resultaat.
het is mooi als je het gebruikt met open rails en dan de bedding hiermee maakt maar ik gebruik fl rails en dan heb ik al een bedding.

mooi dat het goed loopt.
snap je opmerking

groetjes henry

Dat vond ik vroeger ook altijd al zo. Als je binnenkort het rijden gaat testen kom ik wel even luisteren :)


Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4927
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: henry's nieuwe baan

Bericht door martindomburg »

Wim Ros schreef:
henry schreef:marcel je mist niets
de persoon is persoonlijk aan het worden de laatste tijd maar dat moet hij zelf weten.
ik heb plezier aan mijn hobby en deel dat met de forumleden.
ik krijg tenminste zeer veel positieve reacties op mijn verslag, ook te zien aan het aantal bezoekers.

groetjes henry
Henry, .........

Verder doet het helemaal niet terzake hoe ik mijn baan bouw of maak, dat is tenslotte mijn beleving en manier waarop ik de modelspoor hobby bedrijf. Maar mijn testbaan is zo op gebouwd dat hij door verschillende digitale systemen kan worden gebruikt. Met een minimale of geen aanpassingen.

Mvg
Wim.
Wil wel wat zeggen op deze opmerking maar..... zonde van de tijd :|


Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3266
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: henry's nieuwe baan

Bericht door Michiel »

Henry,

ik zie het eerder positief, "drie stappen achteruit om dan verder te kunnen springen!". Go, Henry, go! :D

En eerlijk gezegd, vind ik dat je heel wat moed en doorzettingsvermogen toont, want het half afbreken van wat je eerder met zorg hebt opgebouwd, is niet evident. Dat is karakter hebben! ;)


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4927
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: henry's nieuwe baan

Bericht door martindomburg »

Michiel schreef:Henry,

ik zie het eerder positief, "drie stappen achteruit om dan verder te kunnen springen!". Go, Henry, go! :D

En eerlijk gezegd, vind ik dat je heel wat moed en doorzettingsvermogen toont, want het half afbreken van wat je eerder met zorg hebt opgebouwd, is niet evident. Dat is karakter hebben! ;)

hulde!!!!!



Wim Ros

Re: henry's nieuwe baan

Bericht door Wim Ros »

De informatie die hier stond zijn jullie gewoon niet waard.
Laatst gewijzigd door Wim Ros op 06 jun 2010 18:33, 2 keer totaal gewijzigd.



Onderwerp starter
henry
Berichten: 1919
Lid geworden op: 03 nov 2009 19:41
Locatie: apeldoorn

Re: henry's nieuwe baan

Bericht door henry »

leuk al deze foto's maar was mooier om dat op een eigen draadje te plaatsen i.p.v op mijne.

mvg henry



Wim Ros

Re: henry's nieuwe baan

Bericht door Wim Ros »

Jij wou toch werk van mij zien nu bij deze dan ....... Het is ook niet snel goed he bij de heren H en M.


Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3266
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: henry's nieuwe baan

Bericht door Michiel »

Hoi Wim,

(ik hoop dat die "M" niet op mij sloeg?... ach maakt niet uit). Ik was toch wel gecharmeerd door de serie beelden van je modulebaan. Het spoortraject vond ik heel aangenaam slingeren door het landschap. En zo op de foto's te zien een degelijke, verzorgde onderbouw. Ik stond wel even te staren naar die laatste foto met die vreemde kronkel van het linker spoor tussen de twee kruiswissels, maar daar heb je zeker een overwogen motivatie voor! ;)


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

Onderwerp starter
henry
Berichten: 1919
Lid geworden op: 03 nov 2009 19:41
Locatie: apeldoorn

Re: henry's nieuwe baan

Bericht door henry »

beste wim,
het enige wat ik niet wil is dat er een extra draadje op mijn verhaal ontstaat over jouw foto's.

graag eigen draadje zodat daar de discusie kan verdergaan over jouw baan

niet verkeerd bedoeld maar verkeerd begrepen.

mvg henry



Onderwerp starter
henry
Berichten: 1919
Lid geworden op: 03 nov 2009 19:41
Locatie: apeldoorn

Re: henry's nieuwe baan

Bericht door henry »

Wim Ros schreef:De informatie die hier stond zijn jullie gewoon niet waard.
jammer dat je direct na mijn reactie met zo'n kort lontje de foto's weer weg haalt terwijl ik alleen maar wil zeggen dat je het beste deze foto's op een nieuw draadje kan plaatsen.

mvg henry


Gebruikersavatar

H@Ns
N-spoor
Berichten: 2400
Lid geworden op: 17 dec 2007 10:12
Locatie: Lochem

Re: henry's nieuwe baan

Bericht door H@Ns »

Heren Heren,

Weet niet wat het is met jullie, maar nu graag terug naar Henry's nieuwe baan.

Volgende conversaties zal ik verwijderen.

Hans :D


https://www.n-spoorstore.nl/nl N-Spoor modeltrein toebehoren

https://www.n-spoorforum.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders
Gebruikersavatar

vantongeren
Berichten: 328
Lid geworden op: 06 jul 2009 08:34
Locatie: Maartensdijk

Re: henry's nieuwe baan

Bericht door vantongeren »

Zullen we het gezellig houden en ontopic blijven?

Edit: Je was me net voor Hans :D


Tijdperk II (1924-1937) | Maatschappij DRG / HSM | Rails PECO | Rollend mat. Fleischmann | Lid Spoorgroep NedTRAK | Werkgroep DE Spoorwegmuseum | N-Project DRG = Kronhausen | N-Project HSM = Maartensdijk | secretaris Stichting DE-III

Onderwerp starter
henry
Berichten: 1919
Lid geworden op: 03 nov 2009 19:41
Locatie: apeldoorn

Re: henry's nieuwe baan

Bericht door henry »

beste forumleden,
ik heb voor mezelf het besluit genomen om voorlopig geen reacties en verslagen van de bouw van mijn baan meer te plaatsen.
de huidige situatie maakt het dat ik mij in mijn hobby niet prettig voel en eerst lekker met mijn baan verder ga zonder dit met jullie te delen.
mijn gedachte was dat dit gedeelt mag worden maar ik vindt de manier zoals het op dit moment gaat op dit forum niet past bij mijn eigen gevoel.
ik heb het met veel plezier gedaan en denk dat velen hier wat aan hebben gehad als ik kijk naar het aantal bezoekers van mijn draadje.

voorlopig is het bij mij stil

groetjes henry


Gebruikersavatar

Trammetje
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:31
Locatie: Langedijk

Re: henry's nieuwe baan

Bericht door Trammetje »

Henry,

Dat zal erg jammer zijn, ik heb nooit vaak op jouw draadjes gereageerd maar ik heb ze wel altijd gelezen en er veel van geleerd.
Ik hoop dat je toch nog op je besluit terug komt.


Sander
http://mijn-n-baan.webnode.nl/
Peco eruit --> Minitrix erin

stanny
Berichten: 134
Lid geworden op: 20 jan 2010 12:02

Re: henry's nieuwe baan

Bericht door stanny »

hoi henry,

blijkbaar heb ik de ambiance weeral gemist... de belg komt altijd te laat :)
maar goed, we kennen de problematiek van degene waarover we spreken.
Ik zou echter lekker doorwerken op het forum, ik lees altijd je posten, echter reageren zit er niet altijd in. (Trouwens als er al 20 mensen tof, leuk, mooi of knap gestuurd hebben, ga ik niet de 21ste zijn)
Ik zou verder werken zoals je bezig bent, je moet erboven staan en zeker boven degene staan waarover we het hebben.
Ikzelf heb ook problemen met zijn vorm van woordengebruik, maar zet je erboven! Anders hebben de forums binnenkort geen actieve leden meer...

hup met de geit en verder gaan met je topic!

ps: ik heb vandaag alles gesloopt en begin all-over, dus wat dan nog, onderdeel van de hobby. vallen en opstaan met oog op verbetering!

stijn


Gebruikersavatar

vantongeren
Berichten: 328
Lid geworden op: 06 jul 2009 08:34
Locatie: Maartensdijk

Re: henry's nieuwe baan

Bericht door vantongeren »

Henry,

Lees mijn PB. Dan zul je lezen dat je juist gewoon moet doorgaan waar je mee bezig bent.
Wat ik probeerde te zeggen is dat je het over jouw project moet hebben en je niet op de kast moet laten jagen door iemand en daar op te reageren in een topic wat gaat over jou hobby en niet over iemand die reageert. En dat geld voor iedereen.

Eigenlijk zouden alle berichten die niets met jou baan te maken hebben en dus 'offtopic' zijn verwijderd moeten worden (incl. deze :lol:) en ga jij fijn door met reporteren over deze topic, namelijk jouw baan! En dat lezen we hier zo graag...

Groet,
Marcel


Tijdperk II (1924-1937) | Maatschappij DRG / HSM | Rails PECO | Rollend mat. Fleischmann | Lid Spoorgroep NedTRAK | Werkgroep DE Spoorwegmuseum | N-Project DRG = Kronhausen | N-Project HSM = Maartensdijk | secretaris Stichting DE-III
Plaats reactie