Tijd voor een update mensen!!!!
Vanavond een lekker productief avondje geknutseld. Was wel weer even lekker na twee weken narigheid
Afgelopen vrijdag hebben wij na een ziekbed van 3 jaar afscheid genomen van mijn schoonvader. Hij is op 54-jarige leeftijd van ons heen gegaan na drie jaar gevochten te hebben tegen kanker.
Het leven stond even een twee weken volledig stil, en deze week weer het werk opgepakt. Uiteraard gelijk weer volle bak werk, dus je zult begrijpen dat een avondje rommelen met een Rocky playlist op Spotify op de achtergrond zeer welkom was.
Ik heb vandaag twee items gerealiseerd.
Het eerste is de helix die het paradespoor met 1,5 omwenteling naar het station zal brengen. Ik heb de draadeinden geplaatst en de eerste laag hierop gelegd. Alles ligt nog los en is nog niet gesteld, eerst wil ik de paradespoor goed hebben liggen.
20191002_170547 by
Martin Domburg, on Flickr
Uiteindelijk is dit het resultaat:
20191002_224231 by
Zoals je kunt zien is het trace van het paradespoor bijna bij de wissels van de helix. Hier komen 4 sporen naast elkaar. Zo krijg ik in elke richting een mini schaduwstation. De trein die erin rijd gaat er pas uit als er een andere trein in de helix staat.
20191002_224225 by
20191002_224240 by
Hier ligt het kurk nog los en met de rails vastgeniet op het hout. Ik twijfel nog of ik er verkanting in wil hebben......
Ben der nog niet helemaal over uit of dit mooi zal zijn en functioneel goed gaat werken.
20191002_224251 by
20191002_224259 by
Ik heb eerst grof kurk vast geniet, en nadat de rails op zijn plek was gelegd langs de bielzen weggesneden.
Alles blijft los liggen totdat ik ga ballasten. maar dan moet ik eerst nog een zooi bovenleidingsmasten aan gaan schaffen.
In feite kan het best, alleen op de plekken waar ik scheidingen aan ga brengen zal ik een beetje lijm onder de rails doen.
Zo dat was het wel weer voor vandaag. Morgen start ik een klus in Zeeland, weer een modelbaan automatiseren. Met wat geluk heb ik volgende week weer een avond om te knutselen.
Groetjes Martin