Ik heb een aantal maanden geleden een diesel loc gekocht. Het is de BR221 van Piko. (Art.nr 40501). Af fabriek digitaal met sound. Code van de decoder is 162
Wie heeft ook zo`n loc en heeft de CV5 (max. snelheid) al ingesteld / aangepast? Ik vindt de loc namelijk vrij langzaam rijden. De waarde van CV5 is nu ingesteld op 255. Ik rijdt met de Digikeijs DR5000 i.c.m. de WLAN muis van Fleischmann.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!!
Inregelen decoder BR 221 Piko
Re: Inregelen decoder BR 221 Piko
Hoi Heiko,
De standaard waarden zijn:
CV1 -3
CV2 -1
CV3- 15
CV 4 -7
CV 5 -63
CV6 -21
CV7 -32
CV8 -162
Bij mij loopt de loc netjes met deze waarden.
Groet,
Stoom
De standaard waarden zijn:
CV1 -3
CV2 -1
CV3- 15
CV 4 -7
CV 5 -63
CV6 -21
CV7 -32
CV8 -162
Bij mij loopt de loc netjes met deze waarden.
Groet,
Stoom
Digitaal Z21-start sinds 09/2017. Analoog sinds 02/1990. Fleischmann picollo rails.
-
Heiko
Mijn piko 40501 had het zelfde probleem .rijd eerst gewoon goed en na 5 minuten geen sneldheid meer in te krijgen ..heb terug gestuurd naar de leverancier.. en terug naar piko…
Heb hem nu weer terug en rijd goed …
groeten Ronsplace
Mijn piko 40501 had het zelfde probleem .rijd eerst gewoon goed en na 5 minuten geen sneldheid meer in te krijgen ..heb terug gestuurd naar de leverancier.. en terug naar piko…
groeten Ronsplace
-
- Elektronica/Commercieel
Als ik me goed herinner is de loc getrimd in de decoder. Weet alleen even zo niet welke CV'S dat waren.
Je kan er een keer mee langskomen, ik heb de Piko programmer en SmartProgrammer software. Daarin is dit wel makkelijk te vinden.
Je kan er een keer mee langskomen, ik heb de Piko programmer en SmartProgrammer software. Daarin is dit wel makkelijk te vinden.
Dan moet ik hem een keer opsturen. Even langskomen is te ver uit de buurt voor mij.
@martindomburg , had jij mijn email ontvangen?
@martindomburg , had jij mijn email ontvangen?
Laatst gewijzigd door Heiko op 18 apr 2020 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato
De situatie die jij omschrijft bij jou loc is niet hetzelfde als de mijne. Punt is dat ik de trein gewoon aanstuur met een handregelaar (die nu overigens stuk is) en geen gebruik maak van een computerprogramma als iTrain o.i.d. Ik vind het al gauw te langzaam. Komt ook bij dat het eigenlijk een testbaan is zonder scenery. De snelheid is dus voor mij lastig in te schattenrons place schreef: ↑18 apr 2020 08:36 Heiko
groeten Ronsplace
z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato