Hoi,
Ik zit met het volgende, een van mij br212 van fleischmann heeft enkele wielen waar bij het draaien sommige van de wielen een heel licht slingerende beweging maken, alsof ze niet meer helemaal haaks meer op de as staan. De beweging op zich is niet zo groot en viel me pas op bij een onderhoudje laatsgeleden. Nu vroeg ik me af wat dit kan veroorzaakt hebben en of het op zich eigenlijk kwaad kan, naar de wielen of stroomafnemers aan de binnenkant van de wielen toe. Zoals gezegd is de beweging minimaal, maar ik had toch graag even jullie 2 cents gehoord.
Mvg
Wielen niet helemaal recht op de as?
Re: Wielen niet helemaal recht op de as?
Hoi ,heb dat ook gehad doordat hij kortsluiting maakte op een wissel .
Er zit op de as een klein zwart rondje dat kan verschrompeld zijn door dat het as te warm werd.
Ik heb toen het kunststof rondje wat voor de isolatie is vernieuwd uit een oude lok die niet meer reed gedaan .
Maar als je zeg van het is minimaal gewoon laten zitten en rijden maar.
mvg Sjaak
Er zit op de as een klein zwart rondje dat kan verschrompeld zijn door dat het as te warm werd.
Ik heb toen het kunststof rondje wat voor de isolatie is vernieuwd uit een oude lok die niet meer reed gedaan .
Maar als je zeg van het is minimaal gewoon laten zitten en rijden maar.
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: Wielen niet helemaal recht op de as?
Hey Sjaak,
Dat zou inderdaad een mogelijkheid zijn, t is ook een oud locje dat ik zeker niet nieuw heb gekocht, hij zou dus inderdaad op een bepaald punt eens kortsluiting gehad kunnen hebben.
Alles zit op zich nog goed vast en op zich ziet het er zeker niet vervormd uit, maar het lijkt me wel een goeie mogelijkheid dat op een bepaald punt de loc eens ergens kortsluiting heeft gemaakt, daar had ik nog niet aan gedacht.
Ik zal het gewoon zo laten, de gehele constructie kan uit zijn eigen ook een beetje bewegen, dus zal het wss met een heel klein beetje beweging wel los lopen, dus laat ik het er gewoon bij en rij ik er gewoon verder mee
Bedankt voor je reactie![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Dat zou inderdaad een mogelijkheid zijn, t is ook een oud locje dat ik zeker niet nieuw heb gekocht, hij zou dus inderdaad op een bepaald punt eens kortsluiting gehad kunnen hebben.
Alles zit op zich nog goed vast en op zich ziet het er zeker niet vervormd uit, maar het lijkt me wel een goeie mogelijkheid dat op een bepaald punt de loc eens ergens kortsluiting heeft gemaakt, daar had ik nog niet aan gedacht.
Ik zal het gewoon zo laten, de gehele constructie kan uit zijn eigen ook een beetje bewegen, dus zal het wss met een heel klein beetje beweging wel los lopen, dus laat ik het er gewoon bij en rij ik er gewoon verder mee
Bedankt voor je reactie
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)