Een nieuw leven voor een minibaantje.

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Re1044

Een nieuw leven voor een minibaantje.

Bericht door Re1044 »

Tijdens het opruimen in de hobbykamer kom ik een minibaantje tegen verstopt in een hoekje .Nadat ik het 2 keer had uitgebreid , en is een keer had aangekeken , dacht ik , dat moet toch anders .Kleiner ,want waar je goed in bent gooi je niet zomaar overboord.Kleine baantjes bouwen zit in mijn bloed ,en meestal is dat in HO.Omdat ik ook inmiddels mijn n spoor goed op orde heb en veranderd ben naar andere tijdperken , ga ik dit baantje een opwaardering geven , zodat even weer tegen aan kan .De achtergrond zal wat lichter worden en er wordt een kleine uitbreiding aan het baantje gedaan zodat het nog handzaam blijft om nee te nemen .Het bouwen wat ik met veel plezier eraan deed zal voor mij ook de grootste reden zijn dat ik dat wel weer terug wil.Waar gaat het om ? het baantje was eerst 2m10 x 20cm , dit lag onder de HO baan op de poten met de leggers ervan .
De HO baan is zelf ook op de schop gegaan .Het N.baantje is teruggebracht naar 50cm x 20cm , het is niet veel maar wel de basis om nog een kleine uitbreiding eraan te maken met genoeg plezier .

Afbeelding

Afbeelding

Alex

Onderwerp starter
Re1044

Re: Een nieuw leven voor een minibaantje.

Bericht door Re1044 »

Afbeelding

Afbeelding

We zijn weer verder gegaan ,het stukje zit eraan en inmiddels is de rails voorzien van ballast en is de rials verouderd ,
Verder heb ik het strookje langs de rails een beetje aangekleed met groen .Het perronnetje ligt er voor de railbus , stationnetje van Auhagen staat op de plek zoals het is , het goederenloodsje van Pola is niet definitief , maar meer om te kijken hoe het staat .
Het station is gebaseerd op zijn Tjechische broertjes en zusjes .Omdat ik mijn matrieel ervan heb , leekt me nodig om het in een omgeving te zien rijden waar het thuishoort .

Alex

Onderwerp starter
Re1044

Bericht door Re1044 »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We zijn weer wat verder .
De achtergrond is wat aangepast , door middel van wolken , daar kom ik nog op terug zo.
Er is wat groen bijgekomen en het stationnetje is terug geplaatst de goederenloods is ook terug , voorlopig blijft het zo.

Over de wolken , het is een kwestie van uitproberen , kijken hoe het resultaat is , de methode zoals ik heb gedaan wil niet zeggen dat de beste is , maar kan als 1 van de velen worden beschouwd.Ik pakt een klein verfpenseel , daar zet ik wat witte verf aan met strepen ,lichtjes erover, dat doe je ook met een beetje bruine verf en zwarte , op willekeurige plaatsen waar je denkt daar wil ik een wolkendek hebben .
Vervolgens pak je een kleine sponsje, maak je een beetje nat en wringt weer uit zodat die iet of wat nat blijft , je gaat over de plekken die je hebt aangebracht , in een richting van links naar rechts , net zolang totdat je denkt het is goed ,wat helpt is meerdere kleuren bij elkaar te nemen .
Je krijgt de waas die je op de achtergrond ziet , nogmaals lukt het niet in 1 keer blijf proberen .

Alex

Onderwerp starter
Re1044

Bericht door Re1044 »

Afbeelding

Afbeelding

Wat ik ga doen is m van het wachthuisje naar het station telegraafpalen zetten met lijn , de schroefjes die je in achtergrond ziet weg werken en nog wat dingetje verbeteren zoals de rots wat voller zetten .

Alex
Plaats reactie