[Station Gilze-Rijen anno 1980] en [Tilburg Goederen] in aanbouw...
-
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] nieuwe plannen, versie 3.0
Alwin,
ik vind dat hoe je het ook gaat doen doe je het. het is en blijft jouw baan en idee.
ÉÉN ding is zeker, de basis is goed stevig en goed overzichtelijk.
ik van mijn kant uit wens jouw alle succes en spreek de hoop uit dat je er uiteindelijk dat van kunt maken wat er zich achter jouw oogbollen afspeelt en dit tot uiting kunt brengen en dat dan weer in samenspraak en samenwerking met jou lieve meedenkende echtgenote.
ik vind dat hoe je het ook gaat doen doe je het. het is en blijft jouw baan en idee.
ÉÉN ding is zeker, de basis is goed stevig en goed overzichtelijk.
ik van mijn kant uit wens jouw alle succes en spreek de hoop uit dat je er uiteindelijk dat van kunt maken wat er zich achter jouw oogbollen afspeelt en dit tot uiting kunt brengen en dat dan weer in samenspraak en samenwerking met jou lieve meedenkende echtgenote.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
- Berichten: 1128
- Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
- Locatie: A'dam
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] nieuwe plannen, versie 3.0
Jan, wat goed verwoord! Want ik wens Alwin hetzelfde. En ik heb ook geleerd dat gewoon doen, half succes hebben zorgt voor het tweede keer doen veel meer succes. Dus nu derde keer... vaardigheid genoeg, je persoonlijke smaak en invulling zijn dan het belangrijkste.
Gaaf plan! Ik blijf je natuurlijk volgen!
Gaaf plan! Ik blijf je natuurlijk volgen!
Groet, Erik
T-Trak Paradebaan - T-Trak project voor mijn langere treinen
Woonkamer baan - Eerdijk & Eerdijk West - Baan in de woonkamer
Instagram: erik_n_fan
T-Trak Paradebaan - T-Trak project voor mijn langere treinen
Woonkamer baan - Eerdijk & Eerdijk West - Baan in de woonkamer
Instagram: erik_n_fan
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] nieuwe plannen, versie 3.0
Ziet er allemaal netjes en goed doordacht uit.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] nieuwe plannen, versie 3.0
Hoi Alwin,
Goed idee zo met die opengeklapte module bakken.
Hoe ga je de bakken aan elkaar verbinden
Met vriendelijke groet,
Frank.
Goed idee zo met die opengeklapte module bakken.
Hoe ga je de bakken aan elkaar verbinden
Met vriendelijke groet,
Frank.
Met vriendelijke groeten uit Rotterdam,
Frank.
Frank.
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4683
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] nieuwe plannen, versie 3.0
Dank allen. @Spoor010 de bakken zitten strak tegen elkaar vastgeschroefd op de kasten. Het is enkel modulair voor een eventuele verhuizing. Deze baan gaat niet naar beurzen bijvoorbeeld.
Gisterenavond de kurk bestelt. Rails is nog nergens op voorraad, dus kan de benodigde wissels nog niet bestellen . Althans ontvangen voor het schaduwstation. Dus alvast alles klaarmaken ervoor en met de bovenbouw beginnen.
Zin in!!!
Groetjes
Hoontje
Gisterenavond de kurk bestelt. Rails is nog nergens op voorraad, dus kan de benodigde wissels nog niet bestellen . Althans ontvangen voor het schaduwstation. Dus alvast alles klaarmaken ervoor en met de bovenbouw beginnen.
Zin in!!!
Groetjes
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] nieuwe plannen, versie 3.0
Ik wacht weer je vorderingen af en veel plezier met het bouwen van een mooie nieuwe baan .
mvg Sjaak
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4683
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] nieuwe plannen, versie 3.0
Bouwupdate:
Afgelopen weekend eindelijk een keer helemaal vrij en geen interventies met de Brandweer. Dus lekker kunnen klussen!
De bestelde kurk en lijm was geleverd. Daarnaast de laatste modulebak afgewerkt en alles uitgelijnd. Daarna heel de dag bezig met de kurk aanbrengen. Ik deed precies volgens de gebruiksaanwijzing van de contactlijm handelen. Dus eerst opbrengen op beide, te verlijmen oppervlakken. Wachten tot het transparant opgedroogd was en toen... Op elkaar leggen... Volgens de beschrijving zou de kurk nog goed te positioneren zijn, helaas was dat niet zo. Vast was vast... En zeer scheef. Dus alles afgestoken en opnieuw begonnen. Daar heb ik geen foto's van...
Wel van het resultaat tot nu toe!
De modulebak "Losstraat" heeft een plekje in deze baan gekregen. Het doodlopende spoortje naar de muur is de positie van de losstraat. Deze lag tot eind jaren '80 bij het station. Aan het einde was een verhoogde kop/zijlading aanwezig. Wordt later ook gerealiseerd hier in model...
De hoofdbaan buigt hier weg de poot van de L/U/J in richting het bochtwissel...
De contactlijm. Eerst heb ik een laag kurk op de bakken aangebracht. Deze is 2mm hoog. Mocht ik toch nog voor MCC kiezen op deze baan, dan kan ik de magneetband en zendlus verwerken in deze kurklaag. Erbovenop, voor het reliëf, komen losse banen voor de sporen. Zo komt er een mooie bedding...
Het spoor ligt dus op een 'bedje' van 2mm kurk...
De modulebak voor "Station Gilze-Rijen 3.0." met de eerste sporen aangebracht. Heuh, de railsstukken liggen nog los, het kurk zit wel muurvast. Binnenkort maar eens beginnen met de rails te leggen en te beginnen testen! Zin in!!!
Tot zover,
Groetjes,
Hoontje
Afgelopen weekend eindelijk een keer helemaal vrij en geen interventies met de Brandweer. Dus lekker kunnen klussen!
De bestelde kurk en lijm was geleverd. Daarnaast de laatste modulebak afgewerkt en alles uitgelijnd. Daarna heel de dag bezig met de kurk aanbrengen. Ik deed precies volgens de gebruiksaanwijzing van de contactlijm handelen. Dus eerst opbrengen op beide, te verlijmen oppervlakken. Wachten tot het transparant opgedroogd was en toen... Op elkaar leggen... Volgens de beschrijving zou de kurk nog goed te positioneren zijn, helaas was dat niet zo. Vast was vast... En zeer scheef. Dus alles afgestoken en opnieuw begonnen. Daar heb ik geen foto's van...
Wel van het resultaat tot nu toe!
De modulebak "Losstraat" heeft een plekje in deze baan gekregen. Het doodlopende spoortje naar de muur is de positie van de losstraat. Deze lag tot eind jaren '80 bij het station. Aan het einde was een verhoogde kop/zijlading aanwezig. Wordt later ook gerealiseerd hier in model...
De hoofdbaan buigt hier weg de poot van de L/U/J in richting het bochtwissel...
De contactlijm. Eerst heb ik een laag kurk op de bakken aangebracht. Deze is 2mm hoog. Mocht ik toch nog voor MCC kiezen op deze baan, dan kan ik de magneetband en zendlus verwerken in deze kurklaag. Erbovenop, voor het reliëf, komen losse banen voor de sporen. Zo komt er een mooie bedding...
Het spoor ligt dus op een 'bedje' van 2mm kurk...
De modulebak voor "Station Gilze-Rijen 3.0." met de eerste sporen aangebracht. Heuh, de railsstukken liggen nog los, het kurk zit wel muurvast. Binnenkort maar eens beginnen met de rails te leggen en te beginnen testen! Zin in!!!
Tot zover,
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] nieuwe plannen, versie 3.0
Opschieten dan we wachten op je vorderingen
Het word een vlakke baan zeker ?
Ben benieuwd wat je hier op ga doen .
mvg Sjaak
Het word een vlakke baan zeker ?
Ben benieuwd wat je hier op ga doen .
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4683
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] nieuwe plannen, versie 3.0
Vanmorgen waren er nog geen bergen in Gilze-Rijen, dus jup, vlakke baan. Weinig spannends.... Misschien ga ik het nieuwe stationsgebied maken, mét tunnel. Scheelt 13 huisjes en komt er een 4e spoor bij... Of blijf ik toch jaren '80... Hmmm...
We gaan het zien....
Groetjes
Hoontje
We gaan het zien....
Groetjes
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
-
- Berichten: 3867
- Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
- Locatie: Veghel
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] nieuwe plannen, versie 3.0
Hallo Hoontje,
Een ding is zeker het blijft op het moment zeker drijven met al dat kurk.
Gr Chris
Een ding is zeker het blijft op het moment zeker drijven met al dat kurk.
Gr Chris
Gr Chris
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] nieuwe plannen, versie 3.0
We wachten gewoon af wat je gaat doen ,maar ik denk dat het jaren tachtig interessanter is met de treinbewegingen
mvg Sjaak
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
- Berichten: 1128
- Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
- Locatie: A'dam
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] nieuwe plannen, versie 3.0
Succes met je keuzes! Het wordt hoe dan ook gaaf denk ik
Groet, Erik
T-Trak Paradebaan - T-Trak project voor mijn langere treinen
Woonkamer baan - Eerdijk & Eerdijk West - Baan in de woonkamer
Instagram: erik_n_fan
T-Trak Paradebaan - T-Trak project voor mijn langere treinen
Woonkamer baan - Eerdijk & Eerdijk West - Baan in de woonkamer
Instagram: erik_n_fan
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4683
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] nieuwe plannen, versie 3.0
Bouwupdate:
Vandaag een dagje lekker kunnen knutselen. De eerste rails is helemaal gelegd en ook de eerste draden zijn alweer getrokken... Eigenlijk veel te warm, maar we willen vooruit niet waar
Het gedeelte waar straks de gebouwen komen, dus het stations gebouw, de retirade en goederenloods. De sporen worden met boekbinderslijm verlijmd, later met het ballasten komen ze helemaal vast te liggen en verdwijnen de schroeven.
Heel tof is de wissel links op de foto. Deze kon in Gilze-Rijen 2.0. niet geplaatst worden door ruimte gebrek. Dus liep het spoor ri Oosterhout altijd dood. Een echte bottleneck voor de treinenloop. Nu is het spoor wel goed aangesloten en voert het via dit wissel dus terug de hoofdbaan op, zodat de treinen door kunnen rijden. In combinatie met de nieuwe lengtes van o.a. het perron, al een enorme verbetering!
Totaaloverzicht, onderaan de foto komt een eenvoudige lus zodat de treinen rond kunnen, bovenaan buigt de hoofdbaan naar rechts en loopt de losstraat dood. Totale lengte van het geplande perron is 1.40mtr., voldoende voor de intercity met 7 bakken en loc. Totaallengte van de perronsporen is 170 mtr. Maar die overbruggen ook de AOB richting het eilandperron. Vandaar het lengteverlies.
De losstraat is 80 cm effectief, het terugsteekspoortje richting de loods wordt 25 cm. Al bij al genoeg ruimte! (en nu voortaan enkel een Hondekop 2'tje laten stoppen aan het perron )
Proefpassen en met de hand proefrijden om de moduleovergangen en bogen te testen. Deze GEFCO's (in zeer slechte staat) van MFTrain zijn daar uitermate geschikt voor...
Draadjes trekken en printplaten aansluiten. Ik rijd met DINAMO van VPEB.nl en dus analoog en digitaal door elkaar. Dat worden veul draadjes... Maar het gaat vlot, inmiddels weet ik wel hoe het werkt qua aansluiten...
Totaaloverzicht van de baan. Morgen de secties erin slijpen en testrijden!!!
Tot zover,
Groetjes,
Hoontje
Vandaag een dagje lekker kunnen knutselen. De eerste rails is helemaal gelegd en ook de eerste draden zijn alweer getrokken... Eigenlijk veel te warm, maar we willen vooruit niet waar
Het gedeelte waar straks de gebouwen komen, dus het stations gebouw, de retirade en goederenloods. De sporen worden met boekbinderslijm verlijmd, later met het ballasten komen ze helemaal vast te liggen en verdwijnen de schroeven.
Heel tof is de wissel links op de foto. Deze kon in Gilze-Rijen 2.0. niet geplaatst worden door ruimte gebrek. Dus liep het spoor ri Oosterhout altijd dood. Een echte bottleneck voor de treinenloop. Nu is het spoor wel goed aangesloten en voert het via dit wissel dus terug de hoofdbaan op, zodat de treinen door kunnen rijden. In combinatie met de nieuwe lengtes van o.a. het perron, al een enorme verbetering!
Totaaloverzicht, onderaan de foto komt een eenvoudige lus zodat de treinen rond kunnen, bovenaan buigt de hoofdbaan naar rechts en loopt de losstraat dood. Totale lengte van het geplande perron is 1.40mtr., voldoende voor de intercity met 7 bakken en loc. Totaallengte van de perronsporen is 170 mtr. Maar die overbruggen ook de AOB richting het eilandperron. Vandaar het lengteverlies.
De losstraat is 80 cm effectief, het terugsteekspoortje richting de loods wordt 25 cm. Al bij al genoeg ruimte! (en nu voortaan enkel een Hondekop 2'tje laten stoppen aan het perron )
Proefpassen en met de hand proefrijden om de moduleovergangen en bogen te testen. Deze GEFCO's (in zeer slechte staat) van MFTrain zijn daar uitermate geschikt voor...
Draadjes trekken en printplaten aansluiten. Ik rijd met DINAMO van VPEB.nl en dus analoog en digitaal door elkaar. Dat worden veul draadjes... Maar het gaat vlot, inmiddels weet ik wel hoe het werkt qua aansluiten...
Totaaloverzicht van de baan. Morgen de secties erin slijpen en testrijden!!!
Tot zover,
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 08 feb 2015 17:44
- Locatie: Oosterhout
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] nieuwe plannen, versie 3.0
Hoi,Alwin
het is weer een lust om naar je bouw activiteiten te kijken??? zeker ik met als geboorteplaats Gilze-Rijen,ben benieuwd wat het gaat worden???
Gr,Ton
het is weer een lust om naar je bouw activiteiten te kijken??? zeker ik met als geboorteplaats Gilze-Rijen,ben benieuwd wat het gaat worden???
Gr,Ton
-
- Berichten: 1128
- Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
- Locatie: A'dam
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] nieuwe plannen, versie 3.0
Mooie perronlengte zo zeg! Nice! En fijn om voortgang te zien.
Groet, Erik
T-Trak Paradebaan - T-Trak project voor mijn langere treinen
Woonkamer baan - Eerdijk & Eerdijk West - Baan in de woonkamer
Instagram: erik_n_fan
T-Trak Paradebaan - T-Trak project voor mijn langere treinen
Woonkamer baan - Eerdijk & Eerdijk West - Baan in de woonkamer
Instagram: erik_n_fan
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4683
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] nieuwe plannen, versie 3.0
Dank allen. Vandaag zijn de eerste testritten gereden. Inmiddels kan er automatisch gerangeerd worden van en naar de losstraat en het kopspoortje. Morgen nog wat extra sporen leggen, dan wordt het ook filmwaardig
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] nieuwe plannen, versie 3.0
Hoi Alwin,
Ziet er allemaal netjes uit, zelf heb ik ook voor kurk gekozen als onderlaag.
Ik blijf volgen.
mvg,
Niels
Ziet er allemaal netjes uit, zelf heb ik ook voor kurk gekozen als onderlaag.
Ik blijf volgen.
mvg,
Niels
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4683
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] nieuwe plannen, versie 3.0
Bouwupdate:
Deze week begonnen met de Retirade bij station Gilze-Rijen. Dit gebouwtje stond tot de jaren '70 op het goederenperron. Verder ook de opbouw van het goederenperron zelf gemaakt uit schuimplaat/ondervloer voor laminaat. Totaal wordt 9mm hoog, net lager dan het personenperron. Is in het echt ook zo.
Enkele plaatjes van de vorderingen:
Totaaloverzicht van het geheel. Zichtbaar zijn het station en retirade en het skelet van het goederenperron...
Proefpassen met een Hbiss wagon langs het goederenperron. Waar de retirade staat is het perron 3 mm lager...
Proefpassen Retirade gebouw. Is van Markenburg, thema Venneweg...
De retirade afgebouwd. Helaas is de deurstang verbogen en vast komen te zitten... Dat ziet er niet uit, dus ik vrees dat het gebouw t.z.t. vervangen gaat worden. Loshalen is namelijk geen optie. Dan beschadigd de muur teveel...
Enkele details rondom het retirade gebouw. Een mengeling van tijdperken. De relaiskasten staan er al sinds de jaren '60, evenals de fietsenstalling, maar het informatiebord met kaart is uit 2003...
Preiserhoogte vanaf de sporen. Met dus duidelijk de vernaggelde deurstang...
Rondom het stationsgebouw is de perronwand aangelegd en voorzien van het nodige onkruid. Evenals verschillende hoeken van het gebouw...
Straatzijde begint ook wat te worden...
Een van de 2 Class 66's die op mijn verlanglijst stond, heb ik eindelijk kunnen kopen. De class 66 met Rail4Chem opschriften. Puntgaaf 'als nieuw' voor een zeer zacht prijsje. Erg blij mee. De ACTS variant volgt hopelijk snel, maar nog even sparen!
Tot zover,
Groetjes,
Hoontje
Deze week begonnen met de Retirade bij station Gilze-Rijen. Dit gebouwtje stond tot de jaren '70 op het goederenperron. Verder ook de opbouw van het goederenperron zelf gemaakt uit schuimplaat/ondervloer voor laminaat. Totaal wordt 9mm hoog, net lager dan het personenperron. Is in het echt ook zo.
Enkele plaatjes van de vorderingen:
Totaaloverzicht van het geheel. Zichtbaar zijn het station en retirade en het skelet van het goederenperron...
Proefpassen met een Hbiss wagon langs het goederenperron. Waar de retirade staat is het perron 3 mm lager...
Proefpassen Retirade gebouw. Is van Markenburg, thema Venneweg...
De retirade afgebouwd. Helaas is de deurstang verbogen en vast komen te zitten... Dat ziet er niet uit, dus ik vrees dat het gebouw t.z.t. vervangen gaat worden. Loshalen is namelijk geen optie. Dan beschadigd de muur teveel...
Enkele details rondom het retirade gebouw. Een mengeling van tijdperken. De relaiskasten staan er al sinds de jaren '60, evenals de fietsenstalling, maar het informatiebord met kaart is uit 2003...
Preiserhoogte vanaf de sporen. Met dus duidelijk de vernaggelde deurstang...
Rondom het stationsgebouw is de perronwand aangelegd en voorzien van het nodige onkruid. Evenals verschillende hoeken van het gebouw...
Straatzijde begint ook wat te worden...
Een van de 2 Class 66's die op mijn verlanglijst stond, heb ik eindelijk kunnen kopen. De class 66 met Rail4Chem opschriften. Puntgaaf 'als nieuw' voor een zeer zacht prijsje. Erg blij mee. De ACTS variant volgt hopelijk snel, maar nog even sparen!
Tot zover,
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] nieuwe plannen, versie 3.0
De werkzaamheden aan mijn baan zijn te volgen in het topic: Joburgh Junction
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4683
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] nieuwe plannen, versie 3.0
Ja moet nog groen tegen. Ik heb dit huisje best vernaggeld. Dus bestel zsm een nieuwe
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
-
- Berichten: 1128
- Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
- Locatie: A'dam
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] nieuwe plannen, versie 3.0
Leuk om weer voortgang te zien en het blijft een heel mooi Thema!
Groet, Erik
T-Trak Paradebaan - T-Trak project voor mijn langere treinen
Woonkamer baan - Eerdijk & Eerdijk West - Baan in de woonkamer
Instagram: erik_n_fan
T-Trak Paradebaan - T-Trak project voor mijn langere treinen
Woonkamer baan - Eerdijk & Eerdijk West - Baan in de woonkamer
Instagram: erik_n_fan
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] nieuwe plannen, versie 3.0
Wordt toch wel een leuke totaalplaatje als alles er zo is Alwin
Ben benieuwd
Mvg,
As
Ben benieuwd
Mvg,
As
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4683
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] nieuwe plannen, versie 3.0
Dank heren!
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4683
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] nieuwe plannen, versie 3.0
Bouwupdate:
Afgelopen weken ter afleiding in de spaarzame tijd lekker geknutseld. Op het programma stond het afwerken van het goederenperron en de opvallende goederenloods.
Het perron was ik al mee bezig, dit is opgebouwd uit ondervloerplaten voor laminaat. Alwaar de goederenloods moet komen, werd het perron hoger. Later, toen de fietsenstalling eropkwam, is het gedeeltelijk verlaagd, maar nog altijd kon je de sporen naar het verleden zien.
Een wat oudere foto al, het perron in basis met daarop reeds het stationsgebouw. De retirade moet hier nog gebouwd worden. De goederenloods komt rechts, alwaar het perron verhoogt is.
Het beloofd een markante plaats in te nemen met zijn 28 cm lengte, 5 schuifdeuren, kantoor en laad/losperron aan beide zijden...
Op het perron werd het dwergsein geplaatst. Evenals enkele relaiskasten van Artitec. Het sein wordt, net als andere scenery, aangestuurd door de OC32 van het DINAMO systeem van VPEB...
Qua scenery wil ik natuurlijk wel iets zichtbaar in het gebouw hebben. In het bouwpakket wordt een mooie houten vloer meegeleverd, zodat je de vrijheid hebt om deuren open te laten en de boel zichtbaar in te richten. Bovenstaande 'houten rekken' van Markenburg, worden in de goederenloods geplaatst. Uiteraard met laadgoed etc...
Laadgoed in de vorm van pakket-dozen komen van N-train. Een Spaans merk met heel veel van dit soort mini scenery zaken in het assortiment. Kant en klaar. Beetje vergelijkbaar met Artitec. De vorkheftruck is uiteraard van deze laatste fabrikant. Op de achtergrond het karkas van de goederenloods, welke reeds in elkaar gezet is...
Een tandwiel en tandheugels, geprint op de eigen 3D printer. Hier als test, want met zoveel schuifdeuren, moet het toch lukken om er in elk geval 1 te laten bewegen in de goederenloods?!
Het tandwiel is passend ontworpen in Fusion 360 voor op een Servomotor. Zo een die ook veelvuldig gebruikt wordt om wissels aan te sturen. Er zijn ook veel kleinere op de markt, die je helemaal in het gebouw weg kunt werken, maar ik had deze nog liggen en wilde niet €15,- per servo uit gaan geven. Ik blijf 'Ollander hé!
De tandheugel is gelijmd op een stuk messing buisprofiel, wat weer in een hol messing buisje op zijn plaats gehouden wordt. De messing onderdelen laten zich prima met superlijm 'gel' op hun plaats fixeren...
Aan de verdikking van het messing, werd een styreen plaatje gelijmd. Dit zodat de deur ook licht-dicht afgesloten wordt. De deuren die Markenburg bijlevert zijn ook licht-dicht, echter komen ze nu iets los van de gevel te hangen. Zo worden ze niet gehinderd. Echter krijg je dan wel lichtlekkage. Hopelijk voorkomt dit plastic dat. Het wordt nog zwart geverfd later...
Na plaatsing van de servo's en eindeloos testen van het systeem, volgde eerst het herstellen van de wanden. (Deze waren erg gehavend geraakt door al het testen en verplaatsen. Met styreen en rest stukjes karton is alles verstevigd waar nodig.)
Is het nu tijd om de scenes binnen op te bouwen. Er wordt actief gewerkt in de loods, zoals hier een medewerker van van Gend & Loos, die pakken in de stellingkasten aan het plaatsen en sorteren is...
Of hier een voorman die verladers vertelt waar binnenkomende goederen moeten worden neergezet. Het rood op de achtergrond is een trailer van de PTT Post...
Even testen hoe dat eruitziet als je door de deur van de goederenloods kijkt. Straks gaat deze scene dus afhankelijk van de stand van de deur, te zien zijn of niet...
Overzicht van de twee eerder genoemde scenes. Ook is de servo voor de deur aandrijving goed te zien...
Overzicht van een andere scene. Deze wordt af en toe zichtbaar en heeft een eigen bewegende deur gekregen. Om deze onafhankelijk van de andere deuren te bedienen, is een tweede servo bijgeplaatst. In totaal kunnen 3 deuren open en dichtgaan.
Deze scene is bedoeld om later nog veel uitgebreider te worden qua actie. Het is de oude (stook)olie en vloeistoffen opslag die in de loods aanwezig is geweest. Uiteraard is er een vat omgevallen en ontstaat er brand. Deze wordt gesimuleerd met behulp van de zichtbare LEDs. Dit zijn zogenaamde 'kaarsLEDs' die je uit de nep waxinekaarsjes haalt van de Action. Wanneer er stroom doorheen loopt, knipperen ze als ware het kaarslicht. Verschillende kleuren om de intensiteit van de brand te simuleren. Daarnaast komt er nog een rookmachine, dus op en top actie!!!
Nu alles ingebouwd is, kunnen de overige geveldelen geplaatst worden en is het geraamte van de loods gereed...
De deuren geplaatst aan de perronzijde. De witte deuren gaan straks de groene scenery deuren dragen...
Aan de straatzijde zijn de deuren gewoon vastgeplakt. Eentje blijft openstaan, zodat de verladingsscene kloppend is. Hier komt dus een vrachtwagen te staan...
Deuren op de bewegende delen aangebracht. Het verschil met vastgeplakte deuren is 0,5mm. En met het blote oog amper te zien...
Het totaal proefpassen op het goederenperron. Helaas beschadigde ik het huisje toen m'n pieper ging en ik met m'n pincet uitschoot. Hier komen straks dus enkele reclameposters ofzo...
Totaaloverzicht 'tot dan toe' met het bekleedde goederenperron (trottoirtegels van Markenburg), goederenloods, retirade en stationsgebouw. Evenals enkele reeds geplaatste details. Let even op hoe klein het dwergseintje is, dit is het zwarte puntje direct onder de relaiskasten...
Even proefrijden met een dikke Minitrix 6400 en Hbiss wagon...
Het perron lijkt hier 5mm te hoog ten aanzien van de wagon, echter zijn de draden eronder nog niet weggewerkt. Dat is inmiddels wel gebeurd en de hoogte klopt nu beter...
Zo staat de loods op zijn plek. Tijd om de perronrand onder handen te gaan nemen. Hier moet nog een 'betonnen beschermrand' op komen, zo worden ook mooi de naden weggewerkt. Ook wat onkruid links en rechts, evenals markeringen etc. moeten er nog komen...
Rookmachine onder het gebouw aansluiten. De rook gaat door het rietje de loods in geperst worden... De tape is er vanwege de proefopstelling. Later volgt een 3D geprinte houder...
Verlichting testen. Helaas toch nog wel wat lichtlekkages. Deze worden nog weggewerkt...
Sunny warm witte LED's als werkplaatsverlichting...
Dat gaat ff niet helemaal goed... Overal rook, behalve uit de loods... De rookmachine moest nog wat afgesteld worden...
Dit is al beter, rook vanaf de brand, naar buiten komende door de openstaande deur...
De openstaande deur laat goed enkele omgevallen vaten met olie/chemicaliën zien, de brand woedt welig...
Uiteraard een volwaardige scene gemaakt met beweging, die zie je hieronder:
Afgelopen week naar Domburg Trainsupport in Ermelo geweest om de nieuwe winkel te bezichtigen. Daar ook de nodige MAFEN seintjes meegenomen, zodat er nu tussen de rails een en ander geplaatst kan worden. Daarnaast ook bij Markenburg het nodige bestelt voor het volgende project, namelijk het eilandperron.
Mogelijk duurt de volgende update weer wat langer, maar stay tuned zou ik zeggen!!!
Tot zover,
groetjes,
Hoontje
Afgelopen weken ter afleiding in de spaarzame tijd lekker geknutseld. Op het programma stond het afwerken van het goederenperron en de opvallende goederenloods.
Het perron was ik al mee bezig, dit is opgebouwd uit ondervloerplaten voor laminaat. Alwaar de goederenloods moet komen, werd het perron hoger. Later, toen de fietsenstalling eropkwam, is het gedeeltelijk verlaagd, maar nog altijd kon je de sporen naar het verleden zien.
Een wat oudere foto al, het perron in basis met daarop reeds het stationsgebouw. De retirade moet hier nog gebouwd worden. De goederenloods komt rechts, alwaar het perron verhoogt is.
Het beloofd een markante plaats in te nemen met zijn 28 cm lengte, 5 schuifdeuren, kantoor en laad/losperron aan beide zijden...
Op het perron werd het dwergsein geplaatst. Evenals enkele relaiskasten van Artitec. Het sein wordt, net als andere scenery, aangestuurd door de OC32 van het DINAMO systeem van VPEB...
Qua scenery wil ik natuurlijk wel iets zichtbaar in het gebouw hebben. In het bouwpakket wordt een mooie houten vloer meegeleverd, zodat je de vrijheid hebt om deuren open te laten en de boel zichtbaar in te richten. Bovenstaande 'houten rekken' van Markenburg, worden in de goederenloods geplaatst. Uiteraard met laadgoed etc...
Laadgoed in de vorm van pakket-dozen komen van N-train. Een Spaans merk met heel veel van dit soort mini scenery zaken in het assortiment. Kant en klaar. Beetje vergelijkbaar met Artitec. De vorkheftruck is uiteraard van deze laatste fabrikant. Op de achtergrond het karkas van de goederenloods, welke reeds in elkaar gezet is...
Een tandwiel en tandheugels, geprint op de eigen 3D printer. Hier als test, want met zoveel schuifdeuren, moet het toch lukken om er in elk geval 1 te laten bewegen in de goederenloods?!
Het tandwiel is passend ontworpen in Fusion 360 voor op een Servomotor. Zo een die ook veelvuldig gebruikt wordt om wissels aan te sturen. Er zijn ook veel kleinere op de markt, die je helemaal in het gebouw weg kunt werken, maar ik had deze nog liggen en wilde niet €15,- per servo uit gaan geven. Ik blijf 'Ollander hé!
De tandheugel is gelijmd op een stuk messing buisprofiel, wat weer in een hol messing buisje op zijn plaats gehouden wordt. De messing onderdelen laten zich prima met superlijm 'gel' op hun plaats fixeren...
Aan de verdikking van het messing, werd een styreen plaatje gelijmd. Dit zodat de deur ook licht-dicht afgesloten wordt. De deuren die Markenburg bijlevert zijn ook licht-dicht, echter komen ze nu iets los van de gevel te hangen. Zo worden ze niet gehinderd. Echter krijg je dan wel lichtlekkage. Hopelijk voorkomt dit plastic dat. Het wordt nog zwart geverfd later...
Na plaatsing van de servo's en eindeloos testen van het systeem, volgde eerst het herstellen van de wanden. (Deze waren erg gehavend geraakt door al het testen en verplaatsen. Met styreen en rest stukjes karton is alles verstevigd waar nodig.)
Is het nu tijd om de scenes binnen op te bouwen. Er wordt actief gewerkt in de loods, zoals hier een medewerker van van Gend & Loos, die pakken in de stellingkasten aan het plaatsen en sorteren is...
Of hier een voorman die verladers vertelt waar binnenkomende goederen moeten worden neergezet. Het rood op de achtergrond is een trailer van de PTT Post...
Even testen hoe dat eruitziet als je door de deur van de goederenloods kijkt. Straks gaat deze scene dus afhankelijk van de stand van de deur, te zien zijn of niet...
Overzicht van de twee eerder genoemde scenes. Ook is de servo voor de deur aandrijving goed te zien...
Overzicht van een andere scene. Deze wordt af en toe zichtbaar en heeft een eigen bewegende deur gekregen. Om deze onafhankelijk van de andere deuren te bedienen, is een tweede servo bijgeplaatst. In totaal kunnen 3 deuren open en dichtgaan.
Deze scene is bedoeld om later nog veel uitgebreider te worden qua actie. Het is de oude (stook)olie en vloeistoffen opslag die in de loods aanwezig is geweest. Uiteraard is er een vat omgevallen en ontstaat er brand. Deze wordt gesimuleerd met behulp van de zichtbare LEDs. Dit zijn zogenaamde 'kaarsLEDs' die je uit de nep waxinekaarsjes haalt van de Action. Wanneer er stroom doorheen loopt, knipperen ze als ware het kaarslicht. Verschillende kleuren om de intensiteit van de brand te simuleren. Daarnaast komt er nog een rookmachine, dus op en top actie!!!
Nu alles ingebouwd is, kunnen de overige geveldelen geplaatst worden en is het geraamte van de loods gereed...
De deuren geplaatst aan de perronzijde. De witte deuren gaan straks de groene scenery deuren dragen...
Aan de straatzijde zijn de deuren gewoon vastgeplakt. Eentje blijft openstaan, zodat de verladingsscene kloppend is. Hier komt dus een vrachtwagen te staan...
Deuren op de bewegende delen aangebracht. Het verschil met vastgeplakte deuren is 0,5mm. En met het blote oog amper te zien...
Het totaal proefpassen op het goederenperron. Helaas beschadigde ik het huisje toen m'n pieper ging en ik met m'n pincet uitschoot. Hier komen straks dus enkele reclameposters ofzo...
Totaaloverzicht 'tot dan toe' met het bekleedde goederenperron (trottoirtegels van Markenburg), goederenloods, retirade en stationsgebouw. Evenals enkele reeds geplaatste details. Let even op hoe klein het dwergseintje is, dit is het zwarte puntje direct onder de relaiskasten...
Even proefrijden met een dikke Minitrix 6400 en Hbiss wagon...
Het perron lijkt hier 5mm te hoog ten aanzien van de wagon, echter zijn de draden eronder nog niet weggewerkt. Dat is inmiddels wel gebeurd en de hoogte klopt nu beter...
Zo staat de loods op zijn plek. Tijd om de perronrand onder handen te gaan nemen. Hier moet nog een 'betonnen beschermrand' op komen, zo worden ook mooi de naden weggewerkt. Ook wat onkruid links en rechts, evenals markeringen etc. moeten er nog komen...
Rookmachine onder het gebouw aansluiten. De rook gaat door het rietje de loods in geperst worden... De tape is er vanwege de proefopstelling. Later volgt een 3D geprinte houder...
Verlichting testen. Helaas toch nog wel wat lichtlekkages. Deze worden nog weggewerkt...
Sunny warm witte LED's als werkplaatsverlichting...
Dat gaat ff niet helemaal goed... Overal rook, behalve uit de loods... De rookmachine moest nog wat afgesteld worden...
Dit is al beter, rook vanaf de brand, naar buiten komende door de openstaande deur...
De openstaande deur laat goed enkele omgevallen vaten met olie/chemicaliën zien, de brand woedt welig...
Uiteraard een volwaardige scene gemaakt met beweging, die zie je hieronder:
Afgelopen week naar Domburg Trainsupport in Ermelo geweest om de nieuwe winkel te bezichtigen. Daar ook de nodige MAFEN seintjes meegenomen, zodat er nu tussen de rails een en ander geplaatst kan worden. Daarnaast ook bij Markenburg het nodige bestelt voor het volgende project, namelijk het eilandperron.
Mogelijk duurt de volgende update weer wat langer, maar stay tuned zou ik zeggen!!!
Tot zover,
groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4683
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] nieuwe plannen, versie 3.0
Aankoop-update:
Zoals eerder gesteld op dit forum, ben ik bezig met het verzamelen en samenstellen van internationale 'vakantietreinen'. Vandaag bracht DHL een pakketje vanuit Duitsland. Via eBay het laatste, missende rijtuig gevonden. De ABm225 van de DB, in de vorm van een Fleischmann 8193 K.
Het nieuwe rijtuig...
De samenstelling van de D-trein "Schweiz Express" zoals die in 1995 door Gilze-Rijen raasde...
De samenstelling in mijn 1:160 verzameling. Het een na laatste rijtuig is de ACME MU die N-spoorstore.nl speciaal heeft laten produceren enkele jaren geleden. Dit rijtuig past officieel niet in deze trein heb ik geleerd en zal binnenkort vervangen worden voor een passendere variant...
Het geheel op de baan ziet er dan als volgt uit:
Het geheel kan niet halteren aan het (nog aan te leggen) eilandperron. Dat is voor 8 bakken tellende treinen... Niet erg, doorrijdende treinen heb je ook genoeg nodig...
Mijn nieuwe spaarproject is er ook al, nadat ik van THS een restauratierijtuig met een 'muzieknaam' kocht... Dat wordt de internationale trein van 's Hertogenbosch naar Nantes... Wanneer die klaar gaat zijn, nog geen idee... Vooralsnog heb ik daar enkel de Couchetterijtuigen (Bm's (Minitrix/Arnold) en BCvmh's (LS Models)) van en dus het restauratierijtuig. Nog wel wat rijtuigen te gaan verder, die trein was 15 bakken lang...
Tot zover,
Groetjes,
Hoontje
Zoals eerder gesteld op dit forum, ben ik bezig met het verzamelen en samenstellen van internationale 'vakantietreinen'. Vandaag bracht DHL een pakketje vanuit Duitsland. Via eBay het laatste, missende rijtuig gevonden. De ABm225 van de DB, in de vorm van een Fleischmann 8193 K.
Het nieuwe rijtuig...
De samenstelling van de D-trein "Schweiz Express" zoals die in 1995 door Gilze-Rijen raasde...
De samenstelling in mijn 1:160 verzameling. Het een na laatste rijtuig is de ACME MU die N-spoorstore.nl speciaal heeft laten produceren enkele jaren geleden. Dit rijtuig past officieel niet in deze trein heb ik geleerd en zal binnenkort vervangen worden voor een passendere variant...
Het geheel op de baan ziet er dan als volgt uit:
Het geheel kan niet halteren aan het (nog aan te leggen) eilandperron. Dat is voor 8 bakken tellende treinen... Niet erg, doorrijdende treinen heb je ook genoeg nodig...
Mijn nieuwe spaarproject is er ook al, nadat ik van THS een restauratierijtuig met een 'muzieknaam' kocht... Dat wordt de internationale trein van 's Hertogenbosch naar Nantes... Wanneer die klaar gaat zijn, nog geen idee... Vooralsnog heb ik daar enkel de Couchetterijtuigen (Bm's (Minitrix/Arnold) en BCvmh's (LS Models)) van en dus het restauratierijtuig. Nog wel wat rijtuigen te gaan verder, die trein was 15 bakken lang...
Tot zover,
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid