Nordende
Re: Nordende
Heel fraai die ducdalven
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
Re: Nordende
Het water is erg goed gelukt. De reflectie is zeer overtuigend. En het lijkt me dat je hier weinig zou hebben aan giethars want doorzichtigheid heb je vaak eigenlijk niet nodig.
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Re: Nordende
Echt genieten. Dat water met dat groene kleurtje is echt perfect getroffen.
Meer foto's en filmpjes graag, haha
Meer foto's en filmpjes graag, haha
Re: Nordende
@HST wanneer komt die mooie Engelse "HST" uit je avatar eens op bezoek in Nordende?
De werkzaamheden aan mijn baan zijn te volgen in het topic: Joburgh Junction
Re: Nordende
Aj, gewetensvraag!@HST wanneer komt die mooie Engelse "HST" uit je avatar eens op bezoek in Nordende?
Bureaucratisch antwoord: Volgens de spoorbeheerder is de spoorlengte in Nordende niet lang genoeg voor een HST.
Maar daar kom ik niet mee weg natuurlijk...
Eerlijk antwoord: zodra er een model-HST deze kamer binnenkomt (al dan niet op bezoek) mag het de baan op! Overigens denk ik dat een 2200 of blauwe engel hier ook niet misstaat, en die heb ik ook niet, dus daarvoor geldt hetzelfde.
Ik ben een grote fan van engelse treinen, en bewonder de HST, en op een dag hoop ik aan een engelse modelbaan te beginnen, net als jij .
Nordende: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=13441
Nordheim: viewtopic.php?f=14&t=15102
Nordheim: viewtopic.php?f=14&t=15102
Re: Nordende
Ha, zo maak je een kopje koffie drinken in Nordende wel erg prijzig Deze HST staat op mijn verlanglijstje, dus wie weet...
De werkzaamheden aan mijn baan zijn te volgen in het topic: Joburgh Junction
Re: Nordende
Hallo Erwin,
Wat een gave baan heb je
Die ophaalbrug is een juweeltje....echt heel mooi!!!
Zo ook het viaduct met graffiti erop en sporen van roest op het beton, ja de rest is ook mooi hoor!
De filmpjes zijn ook leuk!
Succes met de rest van de bouw!
Groet,
Raymond
Wat een gave baan heb je
Die ophaalbrug is een juweeltje....echt heel mooi!!!
Zo ook het viaduct met graffiti erop en sporen van roest op het beton, ja de rest is ook mooi hoor!
De filmpjes zijn ook leuk!
Succes met de rest van de bouw!
Groet,
Raymond
-
- Berichten: 1129
- Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
- Locatie: A'dam
Re: Nordende
Mooi resultaat! Ik blijf je knutselwerk volgen!
Groet, Erik
T-Trak Paradebaan - T-Trak project voor mijn langere treinen
Woonkamer baan - Eerdijk & Eerdijk West - Baan in de woonkamer
Instagram: erik_n_fan
T-Trak Paradebaan - T-Trak project voor mijn langere treinen
Woonkamer baan - Eerdijk & Eerdijk West - Baan in de woonkamer
Instagram: erik_n_fan
BR23 in Nordende
Afgelopen dagen wat aan het prutsen geweest met mijn oude BR23. Zie daarvoor een ander draadje: viewtopic.php?p=235324#p235324
Het resultaat:
Groets, Erwin
Het resultaat:
Groets, Erwin
Nordende: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=13441
Nordheim: viewtopic.php?f=14&t=15102
Nordheim: viewtopic.php?f=14&t=15102
-
- Berichten: 1129
- Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
- Locatie: A'dam
Re: Nordende
Super! Rijdt mooi op je baan!
Groet, Erik
T-Trak Paradebaan - T-Trak project voor mijn langere treinen
Woonkamer baan - Eerdijk & Eerdijk West - Baan in de woonkamer
Instagram: erik_n_fan
T-Trak Paradebaan - T-Trak project voor mijn langere treinen
Woonkamer baan - Eerdijk & Eerdijk West - Baan in de woonkamer
Instagram: erik_n_fan
Houdt het koel (usw. usw.)
De afgelopen dagen ben ik wat aan het experimenteren geweest met mijn nieuwe RTS Greenkeeper en met statisch gras o.a. het weiland onderaan de spoordijk voorzien van fris groen. Voordat de bewoners toegelaten worden moet er natuurlijk een hekje omheen. Dat heb ik gemaakt van styreen staafjes van 8mm lang met Ø1 mm. Deze allemaal met Revell erdfarbe ontdaan van hun witte kleurtje en stuk voor stuk ingelijmd. Daarna met visdraad en drupjes secondelijm voorzichtig het prikkeldraad gespannen. Het draad heb ik eerst aan een einde gefixeerd aan een tijdelijk spijkertje aan de zijkant van de module, zodat ik er een mooi strakgespannen draad rond het weiland loopt. In het voorjaar kunnen de koeien (of schapen?) dus veilig de wei in.
Een ander klusje was het verouderen van een set koelwagens. Een aantal moest eerst van hun oude, minder geslaagde, veroudering ontdaan worden. Hiervoor heb ik alcohol en wattenstaafjes gebruikt. Altijd fijn om daarmee te werken . De opschriften van de Interfrigo wagen heb ik opzettelijk meteen wat mee vervaagd.
Vervolgens druk in de weer met poedertjes en verdunner. In diverse combinaties heb ik gebruik gemaakt van zwart, grijs, oker, umber, en roest. Deze zijn opgebracht met een kwastje en daarna met wattenstaafjes uitgesmeerd waardoor het vervaagd. Het dak bewerkt met een mengsel van oker en grijs. De randen van de deuren zwart-grijs. Hier en daar wat roest op de scharnieren en hengsels en zwart-grijs uitgelopen smerigheid op de wand. De onderrand weer oker met wat umber. Het onderstel zwart met umber. Het resultaat is deze eenzame en vergeten Interfrigo die al een poosje staat te verpieteren op spoortje 7. Benieuwd of daar nog verandering in komt.
Dan lag er ook nog zomaar een setje van vier Arnold koelwagens in de bus. Die heb ik ook maar gelijk aangepakt. Omdat de wagens van zichzelf lichtgrijs zijn, en niet wit zoals de meeste koelwagen, heb ik naast bovengenoemde kleuren juist wat wit gebruikt. Het effect daarvan is dat daardoor het originele grijs in eens heel erg vies lijkt. Op de foto links een nagenoeg onbestoven exemplaar en daarnaast twee in verschillende gradaties vervuilde wagons.
Op de valreep van het oude en nieuwe jaar ging vanmiddag nog dit bericht viraal:
Alte und neue norddeutsche Zeitung:
Deze middag werd met een speciale koeltrein de eerste lading Pieper farmaceutica vanuit het Rheinland naar Nordende gebracht. Zoals te zien op deze foto’s werd hiervoor een wel erg smerige trein gebruikt.
Een woordvoerder heeft ons echter op het hart gedrukt dat deze oude wagons nog prima in staat zijn deze langverwachte lading op een constante temperatuur van minus 35 graden gekoeld te houden. De weersomstandigheden, een beetje nat een beetje grijs en een graadje of 3, zijn daarbij een voordeel. De Nordbahn Eisenbahnfreunde uit Nordheim stelden geheel belangeloos ('Gib uns einfach ein Bier') hun goed onderhouden BR212 als tractie voor deze bijzondere trein beschikbaar. Dit uit zes wagons bestaande transport passeert hier de Nordende Klapbrücke. Een kleine opoffering was dat de brugopening voor het scheepvaartverkeer voor de passage van deze rit extra werd uitgesteld.
Wachtend scheepvaartverkeer liet de scheepshoorn klinken bij de voorbij sukkelende goederentrein. Of dit uit vreugde of protest was blijft ongewis. Slechts enkele minuten later kwam het span aan op het station Nordende waar de rijweg naar spoor 1 al door Fahrdienstleiter Frank ('Die Leute in der Kneipe nennen mich Wächter FF' ) ruim van te voren was ingesteld. Vrije doorgang overal dus!
Omdat geen enkele ruchtbaarheid aan het gebeuren was gegeven was het rustig langs het spoor. Geen burgervaders, geen fans, geen gekkies, geen camera's, geen politie, geen voor- of tegenstanders, geen boeren, geen feestende jeugd, geen grappende noch zingende ministers. Geen vuurwerk vandaag in Nordende dus. In alle rust daarentegen zien we nog juist hoe de BR212 van de Nordbahn Eisenbahnfreunde op het verlaten station de wagons de loods van de Firma Weidemann Gmbh. binnendrukt en aan het zicht worden onttrokken.
Over wanneer de farmaceutica verspreidt worden over verschillende locaties in ons vlakke land tasten wij nu nog in het duister. Maar dat dit in het komende jaar zal zijn laat zich raden.
Ik wens (voor) iedereen een beter 2021!
Een ander klusje was het verouderen van een set koelwagens. Een aantal moest eerst van hun oude, minder geslaagde, veroudering ontdaan worden. Hiervoor heb ik alcohol en wattenstaafjes gebruikt. Altijd fijn om daarmee te werken . De opschriften van de Interfrigo wagen heb ik opzettelijk meteen wat mee vervaagd.
Vervolgens druk in de weer met poedertjes en verdunner. In diverse combinaties heb ik gebruik gemaakt van zwart, grijs, oker, umber, en roest. Deze zijn opgebracht met een kwastje en daarna met wattenstaafjes uitgesmeerd waardoor het vervaagd. Het dak bewerkt met een mengsel van oker en grijs. De randen van de deuren zwart-grijs. Hier en daar wat roest op de scharnieren en hengsels en zwart-grijs uitgelopen smerigheid op de wand. De onderrand weer oker met wat umber. Het onderstel zwart met umber. Het resultaat is deze eenzame en vergeten Interfrigo die al een poosje staat te verpieteren op spoortje 7. Benieuwd of daar nog verandering in komt.
Dan lag er ook nog zomaar een setje van vier Arnold koelwagens in de bus. Die heb ik ook maar gelijk aangepakt. Omdat de wagens van zichzelf lichtgrijs zijn, en niet wit zoals de meeste koelwagen, heb ik naast bovengenoemde kleuren juist wat wit gebruikt. Het effect daarvan is dat daardoor het originele grijs in eens heel erg vies lijkt. Op de foto links een nagenoeg onbestoven exemplaar en daarnaast twee in verschillende gradaties vervuilde wagons.
Op de valreep van het oude en nieuwe jaar ging vanmiddag nog dit bericht viraal:
Alte und neue norddeutsche Zeitung:
Deze middag werd met een speciale koeltrein de eerste lading Pieper farmaceutica vanuit het Rheinland naar Nordende gebracht. Zoals te zien op deze foto’s werd hiervoor een wel erg smerige trein gebruikt.
Een woordvoerder heeft ons echter op het hart gedrukt dat deze oude wagons nog prima in staat zijn deze langverwachte lading op een constante temperatuur van minus 35 graden gekoeld te houden. De weersomstandigheden, een beetje nat een beetje grijs en een graadje of 3, zijn daarbij een voordeel. De Nordbahn Eisenbahnfreunde uit Nordheim stelden geheel belangeloos ('Gib uns einfach ein Bier') hun goed onderhouden BR212 als tractie voor deze bijzondere trein beschikbaar. Dit uit zes wagons bestaande transport passeert hier de Nordende Klapbrücke. Een kleine opoffering was dat de brugopening voor het scheepvaartverkeer voor de passage van deze rit extra werd uitgesteld.
Wachtend scheepvaartverkeer liet de scheepshoorn klinken bij de voorbij sukkelende goederentrein. Of dit uit vreugde of protest was blijft ongewis. Slechts enkele minuten later kwam het span aan op het station Nordende waar de rijweg naar spoor 1 al door Fahrdienstleiter Frank ('Die Leute in der Kneipe nennen mich Wächter FF' ) ruim van te voren was ingesteld. Vrije doorgang overal dus!
Omdat geen enkele ruchtbaarheid aan het gebeuren was gegeven was het rustig langs het spoor. Geen burgervaders, geen fans, geen gekkies, geen camera's, geen politie, geen voor- of tegenstanders, geen boeren, geen feestende jeugd, geen grappende noch zingende ministers. Geen vuurwerk vandaag in Nordende dus. In alle rust daarentegen zien we nog juist hoe de BR212 van de Nordbahn Eisenbahnfreunde op het verlaten station de wagons de loods van de Firma Weidemann Gmbh. binnendrukt en aan het zicht worden onttrokken.
Over wanneer de farmaceutica verspreidt worden over verschillende locaties in ons vlakke land tasten wij nu nog in het duister. Maar dat dit in het komende jaar zal zijn laat zich raden.
Ik wens (voor) iedereen een beter 2021!
Nordende: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=13441
Nordheim: viewtopic.php?f=14&t=15102
Nordheim: viewtopic.php?f=14&t=15102
Re: Nordende
Dat vervuilen gaat je wel héél goed af zeg, complimenten!!
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
-
- Berichten: 3209
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Nordende
Hallo Erwin,
Leerzaam stukje over de vorderingen die je hebt gemaakt.
inderdaad die koelwagen is prima gelukt.
De BR23 rijd trouwens ook mooi
Welk nummer was dat want ik heb er hier ook nog enkel liggen. Misschien volgend jaar met kerst ook eens onderhanden nemen
mvrgr Bob
.
Leerzaam stukje over de vorderingen die je hebt gemaakt.
inderdaad die koelwagen is prima gelukt.
De BR23 rijd trouwens ook mooi
Welk nummer was dat want ik heb er hier ook nog enkel liggen. Misschien volgend jaar met kerst ook eens onderhanden nemen
mvrgr Bob
.
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Nordende
Hoewel ik vandaag, midden in mei, eigenlijk gehoopt had lekker op het terras te zitten, in de tuin te werken, op het strand te lopen met de hond, de bbq aan te steken ben ik maar eens eventjes achter de pc gekropen. Het weer zit niet mee vandaag. Gelukkig heb ik al dat andere allemaal al wel in de periode tussen mijn laatste bericht in dit draadje en vandaag kunnen doen!
Veel nieuws is er niet voor Nordende. Ik heb mijn in produktfarben gekleurde IC rijtuigen van Minitrix voorzien van Eichhorn kortkoppelingen. Nou wil het euvel dat het vrij oude modellen zijn waar de koppelingsschacht echt hermetisch vastgeklonken is. Gelukkig vond ik op het www een tip die heel goed gewerkt heeft. Het is nu een mooi gesloten beeld geworden:
232 by Nordbahn, on Flickr
Een ander klusje dat ik maar eens opgepakt heb is het stationsgebouw. De ramen waren voor mij een dilemma, omdat ik op de markt niet echt geschikte producten kon vinden. Op het youtube kanaal Chandwell Model Railway, dat ik al een tijdje volg, vond ik een geweldig handige methode https://youtu.be/_pU0WqGSH3Y die ik natuurlijk gelijk in daden heb omgezet (het regende weer eens).
Kortgezegd teken je op de pc de ramen die je wil hebben in de juiste afmetingen. Daar waar glas zit maak je zwarte vlakken. Dit druk je vervolgens af op een vel etiketten. Daarna plak je het raam op een transparant stuk plastic, ik heb daarvoor (hele ouderwetse) transparante sheets gebruikt (waarmee via een beamer een presentatie werd gegeven, die dingen). Vervolgens strak langs alle raamstijlen snijden, gewoon doorsnijden bij de kruisingen , want daar zie je niets van. Tenslotte pulk je het zwarte vlak eruit en heb je een raam met raamstijlen. Dit plak je dan achterop het steentjes papier of, zoals in mijn geval, het styreen.
20210411_150356[1] by Nordbahn, on Flickr
20210411_152428[1] by Nordbahn, on Flickr
Helaas heb ik niet al te veel foto's gemaakt van het proces. (youtube kanaal is een absolute aanrader voor iedereen die scratchbuild). Hieronder het eerste resultaat. Nog niet perfect maar ik ben er wel tevreden mee.
20210411_165545[1] by Nordbahn, on Flickr
De perronkap heb ik ongeveer 5 cm langer gemaakt en moet natuurlijk nog voorzien worden van een kleurtje. De tussenstand:
20210522_161823[1] by Nordbahn, on Flickr
Dakjes, regenpijpen, voegjes, klokje etc komt allemaal natuurlijk nog. Dat was 'm weer voor vandaag. Mooie lente & zomer allemaal!
Erwin
Nb.
Het is de 7123 Bob, succes met de ombouw mocht dat nog eens gaan gebeuren.
Veel nieuws is er niet voor Nordende. Ik heb mijn in produktfarben gekleurde IC rijtuigen van Minitrix voorzien van Eichhorn kortkoppelingen. Nou wil het euvel dat het vrij oude modellen zijn waar de koppelingsschacht echt hermetisch vastgeklonken is. Gelukkig vond ik op het www een tip die heel goed gewerkt heeft. Het is nu een mooi gesloten beeld geworden:
232 by Nordbahn, on Flickr
Een ander klusje dat ik maar eens opgepakt heb is het stationsgebouw. De ramen waren voor mij een dilemma, omdat ik op de markt niet echt geschikte producten kon vinden. Op het youtube kanaal Chandwell Model Railway, dat ik al een tijdje volg, vond ik een geweldig handige methode https://youtu.be/_pU0WqGSH3Y die ik natuurlijk gelijk in daden heb omgezet (het regende weer eens).
Kortgezegd teken je op de pc de ramen die je wil hebben in de juiste afmetingen. Daar waar glas zit maak je zwarte vlakken. Dit druk je vervolgens af op een vel etiketten. Daarna plak je het raam op een transparant stuk plastic, ik heb daarvoor (hele ouderwetse) transparante sheets gebruikt (waarmee via een beamer een presentatie werd gegeven, die dingen). Vervolgens strak langs alle raamstijlen snijden, gewoon doorsnijden bij de kruisingen , want daar zie je niets van. Tenslotte pulk je het zwarte vlak eruit en heb je een raam met raamstijlen. Dit plak je dan achterop het steentjes papier of, zoals in mijn geval, het styreen.
20210411_150356[1] by Nordbahn, on Flickr
20210411_152428[1] by Nordbahn, on Flickr
Helaas heb ik niet al te veel foto's gemaakt van het proces. (youtube kanaal is een absolute aanrader voor iedereen die scratchbuild). Hieronder het eerste resultaat. Nog niet perfect maar ik ben er wel tevreden mee.
20210411_165545[1] by Nordbahn, on Flickr
De perronkap heb ik ongeveer 5 cm langer gemaakt en moet natuurlijk nog voorzien worden van een kleurtje. De tussenstand:
20210522_161823[1] by Nordbahn, on Flickr
Dakjes, regenpijpen, voegjes, klokje etc komt allemaal natuurlijk nog. Dat was 'm weer voor vandaag. Mooie lente & zomer allemaal!
Erwin
Nb.
De BR23 rijd trouwens ook mooi
Welk nummer was dat want ik heb er hier ook nog enkel liggen. Misschien volgend jaar met kerst ook eens onderhanden nemen
Het is de 7123 Bob, succes met de ombouw mocht dat nog eens gaan gebeuren.
Nordende: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=13441
Nordheim: viewtopic.php?f=14&t=15102
Nordheim: viewtopic.php?f=14&t=15102
Nordende: nieuwe rangeerdiesel gearriveerd
Zoals al in het draadje van Nordheim was gepubliceerd is er een nieuwe rangeerdiesel aangeschaft voor de Nordbahn een Fleischmann 363 met een ingebouwde decoder. Prima lokje met echt goede rijeigenschappen. Die gaat het nog leuk doen op de Nordbahn in periode V en IV. Kijk zelf maar:
Vanwege zomerse omstandigheden is er verder weinig gebeurd aan Nordene. Er is wel wat geknutseld aan Nordheim. Daar zal dit najaar dan ook de focus liggen.
Groets, Erwin
Vanwege zomerse omstandigheden is er verder weinig gebeurd aan Nordene. Er is wel wat geknutseld aan Nordheim. Daar zal dit najaar dan ook de focus liggen.
Groets, Erwin
Nordende: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=13441
Nordheim: viewtopic.php?f=14&t=15102
Nordheim: viewtopic.php?f=14&t=15102
Re: Nordende
Leuk filmpje. Ben benieuwd wat het najaar aan updates gaat brengen op Nordende.
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Re: Nordende
Hoi Erwin,
ik had je mooie baan al eerder gezien. Leuk detail is de silo met het kunstwerk Broden en Vissen van Johnny Beerens. Ik weet niet of de silo en het kunstwerk veel voor je betekenen, maar er is nieuws hierover. Het kunstwerk is verkozen tot mooiste buitenkunstwerk van Nederland bij radio 4. Helaas wordt de silo gesloopt om er appartementen te bouwen. Volgende week wordt het kunstwerk dan ook van de silo verwijderd. Gelukkig verdwijnt het niet, maar het komt te hangen aan de grote silo van Verbrugge in Terneuzen, langs het Kanaal van Gent naar Terneuzen. Het zal daar jammer genoeg niet de blikvanger worden zoals in de haven van Bresjes maar goed dat het behouden blijft.
Ik wil je draadje niet vervuilen, maar wilde het je wel even laten weten. Ik kijk uit naar een volgend filmpje.
Groeten Martin
ik had je mooie baan al eerder gezien. Leuk detail is de silo met het kunstwerk Broden en Vissen van Johnny Beerens. Ik weet niet of de silo en het kunstwerk veel voor je betekenen, maar er is nieuws hierover. Het kunstwerk is verkozen tot mooiste buitenkunstwerk van Nederland bij radio 4. Helaas wordt de silo gesloopt om er appartementen te bouwen. Volgende week wordt het kunstwerk dan ook van de silo verwijderd. Gelukkig verdwijnt het niet, maar het komt te hangen aan de grote silo van Verbrugge in Terneuzen, langs het Kanaal van Gent naar Terneuzen. Het zal daar jammer genoeg niet de blikvanger worden zoals in de haven van Bresjes maar goed dat het behouden blijft.
Ik wil je draadje niet vervuilen, maar wilde het je wel even laten weten. Ik kijk uit naar een volgend filmpje.
Groeten Martin
Re: Nordende
Mooie reactie Martin, dat is geenszins vervuiling.Ik wil je draadje niet vervuilen, maar wilde het je wel even laten weten.
Spijtig te lezen dat het kunstwerk verdwijnt uit Breskens, maar toch ook weer fijn dat het niet verloren gaat! Het is(was) in de haven van Breskens een formidabel kunstwerk en ik vind het prachtig. Op het moment dat ik het voor het eerst zag, meer dan tien jaar geleden, besefte ik dat ik het terug wilde laten komen in miniatuur, omdat het ook iets zou toevoegen aan een modelbaan. Het kunstwerk is daardoor dus een katalysator geweest om afscheid te nemen van mijn vorige modelbaan om te beginnen aan de huidige baan. Nu heb ik dus altijd herinneringen aan de fijne vakanties in Breskens als ik met Nordende bezig ben!
groets, Erwin
Nordende: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=13441
Nordheim: viewtopic.php?f=14&t=15102
Nordheim: viewtopic.php?f=14&t=15102
Re: Nordende
Hallo Erwin,
Ik heb de laatste bijdragen in je draadje gemist, maar nu ben ik weer hlemaal bij. Prachtige resultaten en goede tip van die vensters, dank daarvoor.
Ik heb de laatste bijdragen in je draadje gemist, maar nu ben ik weer hlemaal bij. Prachtige resultaten en goede tip van die vensters, dank daarvoor.
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
Re: Nordende
Behalve rijden gebeurt er in Nordende niet heel veel, maar omdat het de laatste week van het jaar is plaats ik toch twee sfeerbeelden uit het hoge Noorden. Met excuses voor de matige scherpte van de tweede foto.
Groets, Erwin
Groets, Erwin
Nordende: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=13441
Nordheim: viewtopic.php?f=14&t=15102
Nordheim: viewtopic.php?f=14&t=15102
Re: Nordende
Prachtig dit soort oplossingen tegen de achtergronden aan. Dat geeft toch altijd weer inspiratie. Ziet er leuk uit allemaal. Vooral die laatste foto, op het eerste oog dacht ik, o dat is zeker het 1 op 1 voorbeeld, tot ik beter keek.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
-
- Berichten: 5345
- Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
- Locatie: Arnheim(Niederlande)
Re: Nordende
Het zijn fijne plaatjes om het jaar mee af te sluiten, groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.