zijn er mensen die een ecos command station bezitten?
is dit aanbevelen voor mensen die beginnen met een modelbaan?
bvd
ecos command centrum
-
Onderwerp starter - Berichten: 29
-
Re: ecos command centrum
Ik heb een ECOS 2. Het ligt eraan wat je wil qua besturing. Hoe wil je rijden? Zelf besturen of automatisch rijden. Moet een pc de treinenloop automatiseren? Of wil je liever via een tablet app rijden bijvoorbeeld.
Waar wordt je dus blij van qua treinbesturing resultaat.
Waar wordt je dus blij van qua treinbesturing resultaat.
Groet, Erik
T-Trak Paradebaan - T-Trak project voor mijn langere treinen
Woonkamer baan - Eerdijk & Eerdijk West - Baan in de woonkamer
Instagram: erik_n_fan
-
Onderwerp starter - Berichten: 29
automatisch is uiteraard het plan,....maar deels zelf rijden regelen blijft toch mogelijk?
bvd
bvd
-
Ja, dat kan zeker. Ik heb mijn ecos2 met rocrail aangestuurd. Dus automatische detectie met S88 bezetmelding, aansturing van de locomotieven vanuit rocrail en een klein beetje handregeling. Alles werkt.
Ik vond het nadeel - geen oplossing voor gevonden - dat rocrail commando’s voor een locomotief ook in de ecos meteen zorgden voor een treinselectue en snelheidsturing aan de fysieke knoppen. Dus rocrail zei 50% met lok 1, dan sprong ecos naar lok 1 en draaiee de knop fysiek ook automatisch naar 50%, volgende commando draaide de fysieke knop ook weer fysiek bij. Dat vond ik storend. Ik wilde 100% automatisch, en evt 1 lokje bijvoorbeekd met een multimaus aansturen (rangeren bijvoorbeeld). Zodoende de ecos vervangen voor de dr5000, maat zwarte z21 zou misschien nog beter zijn.
Ecos2 is magisch fijn voor programmeren van de loks - vind ik. Dus CVs instellen en decoders uitlezen is dat helemaal tof.
Ik denk dat je ook advies kan inwinnen bij een goede winkel zoals onze forumsponsor of martin domburg train support. Want alle centrales hebben voor en nadelen dus ook de ecos2. Goede uitvraag van je wensen zal leidem tot een onderbouwde centrale keuze.
Ik vond het nadeel - geen oplossing voor gevonden - dat rocrail commando’s voor een locomotief ook in de ecos meteen zorgden voor een treinselectue en snelheidsturing aan de fysieke knoppen. Dus rocrail zei 50% met lok 1, dan sprong ecos naar lok 1 en draaiee de knop fysiek ook automatisch naar 50%, volgende commando draaide de fysieke knop ook weer fysiek bij. Dat vond ik storend. Ik wilde 100% automatisch, en evt 1 lokje bijvoorbeekd met een multimaus aansturen (rangeren bijvoorbeeld). Zodoende de ecos vervangen voor de dr5000, maat zwarte z21 zou misschien nog beter zijn.
Ecos2 is magisch fijn voor programmeren van de loks - vind ik. Dus CVs instellen en decoders uitlezen is dat helemaal tof.
Ik denk dat je ook advies kan inwinnen bij een goede winkel zoals onze forumsponsor of martin domburg train support. Want alle centrales hebben voor en nadelen dus ook de ecos2. Goede uitvraag van je wensen zal leidem tot een onderbouwde centrale keuze.
Groet, Erik
Ik heb al zo’n 13 jaar de ECoS 1 en rij al jaren automatisch met Koploper. De combinatie is perfect en werkt feilloos. Je kan ook rustig programmeren en manual klooien met de 2 draaiknoppen tijdens het automatische bedrijf. Aanrader, zo’n ECoS, al is ie niet goedkoop.
Heb zelf ook een Ecos 1, sluit met aan wat Jeroen en Erik er over schrijven, rij ook met koploper en dat gaat perfect.
Met Vriendelijke Groeten,
Marco
Nederlandse "NS - Multi Level Baan" tijdperk III, tot VI.
Marco
Nederlandse "NS - Multi Level Baan" tijdperk III, tot VI.
-
Ook ik ben zeer tevreden met mijn ECoS 2 (6 amp). Fijne bediening met 2 handregelaars. Is niet goedkoop maar de mogelijkheid tot 6 ampere voorkomt dat je snel aan je max zit en een extra booster nodig hebt.Een vriend van me heeft de Dr5000 en loopt met 6 treinen al tegen het maximum van 3 ampere waardoor regelmatig de boel stop valt.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders