hallo mede spoorders,...
is het ook mogelijk om ipv solderen aansluitrails te gebruiken?
scheelt een hoop gesoldeer,..
bvd
aansluitrails
Re: aansluitrails
Waarom niet?
Met vriendelijke groet,
Rinus Vos
Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.
BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Rinus Vos
BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
-
Onderwerp starter - Berichten: 29
ja zoiets dacht ik ook,...waarom niet,..is wel prijzig met al die gedeeltes(aansluitrails) aansluiten (digitaal) maar dan ben ik van dat gesoldeer af,...me happy
Natuurlijk is dat mogelijk.
Ik rij Kato en daarbij kan ik kiezen tussen aansluitrails of raillassen met aansluitdraden.
Fleischmann heeft ook raillassen met aansluitdraden of in ieder geval gehad.
De meeste merken hebben ook aansluitrails.
Ik rij Kato en daarbij kan ik kiezen tussen aansluitrails of raillassen met aansluitdraden.
Fleischmann heeft ook raillassen met aansluitdraden of in ieder geval gehad.
De meeste merken hebben ook aansluitrails.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Bij minitrix rails solderen aan de raillassen. Dan heb je geen probleem. Geen gedoe met speciale rails of raillassen vervangen.
Wel rekening houden met het feit dat de draden die aan de aansluitrails zitten niet "oneindig" verlengd kunnen worden zonder spanningsverlies. M.a.w. gebruik een ringleiding van voldoende dikte (0.5-0.75 mm).leobeertema schreef: ↑27 mar 2021 13:16ja zoiets dacht ik ook,...waarom niet,..is wel prijzig met al die gedeeltes(aansluitrails) aansluiten (digitaal) maar dan ben ik van dat gesoldeer af,...me happy
Met vriendelijke groet,
Rinus Vos
Rinus Vos
Leo, mijn advies: leer solderen, het is echt niet moeilijk, zelfs ik kan het.
Het helpt enorm als je dit beheerst. In deze hobby kom je dit zoveel tegen, je beperkt je enorm als je hier omheen blijft lopen.
My 2 cents.
Het helpt enorm als je dit beheerst. In deze hobby kom je dit zoveel tegen, je beperkt je enorm als je hier omheen blijft lopen.
My 2 cents.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan