Fahrt frei für TEE 78 „Helvetia“ nach Zürich, soeben aus Altona ausfahrend. Unter der Dammtorkurve rangieren an jenem 8. Juni 1958 drei neue V 60 und eine 74. Foto: Walter Hollnagel, SLG. EISENBAHNSTIFTUNG. Bron: www.vgbahn.shop
Laatst gewijzigd door Hanspoor op 13 apr 2021 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Elegantie stralen ook de reclamefoto's van personeel en passagiers uit, die in de jaren 60 werden gemaakt door de PR-man en huisfotograaf van de Bundesbahn, Reinhold Palm (1913-1984). Bij het instappen stonden DB-hostessen klaar om de passagiers onder hun hoede te nemen. Bron: www.retours.eu
Laatst gewijzigd door Hanspoor op 13 apr 2021 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
De Schienenzeppelin of Spoorzeppelin was een experimenteel treinstel dat uiterlijk op een zeppelin-luchtschip leek. Hij werd ontworpen en ontwikkeld in 1929 door de Duitse vliegtuigingenieur Franz Kruckenberg. De voortstuwing gebeurde door middel van een propeller, die aan de achterkant lag, het deed het treinstel versnellen tot 230,2 km/h en plaatste daarmee het landsnelheidsrecord voor een spoorvoertuig aangedreven door benzine. Er werd slechts één exemplaar gebouwd, dat wegens veiligheidsoverwegingen buiten dienst bleef en in 1939 uiteindelijk werd ontmanteld. Lees verder: https://nl.wikipedia.org/wiki/Schienenzeppelin
Moet je niet voorzichtig zijn met het openbaar delen van deze foto's i.v.m. copyright? Ik heb er weinig verstand van, maar mogelijk is toestemming vereist om foto's te publiceren die niet van jezelf zijn. Misschien dat anderen op het forum hier meer verstand van hebben en je kunnen adviseren? Hele oude foto's zou geen probleem zijn heb ik wel eens begrepen.
Als je aan bronvermelding doet, zou het geen probleem moeten zijn.
Wellicht dat andere leden daar helderheid over kunnen geven.
Mocht het problemen opleveren, dan stop ik uiteraard met deze rubriek.