bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Ik hoop dat andere bouwers het ook eens gaan proberen.
Het geeft erg veel voldoening , maar begin wel eerst eenvoudig.
En ook ik ben eenvoudig begonnen.
Nu zie ik na elke bouw toch weer aandacht puntjes voor de volgende keer.
En ik verbeter mijzelf regelmatig bij elke nieuwe bouwsels.
Het is weer erg mooi geworden
Zo'n trappetje van styreen wil ik ook eens gaan maken (je moet klein beginnen )
Ik zie dat - net als in het echt - de bovenkant van de treden iets uitsteekt.
Mag ik vragen welke hoogtematen je gebruikt hebt bij dat trappetje?
m.vr.gr.
Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Het trapje is totaal 3,8 mm hoog. Onder het huisje zit ook nog een grondplaat van 0,5 mm.
Dus is de trap eigenlijk maar 3,3 mm
Het is een combinatie van hoeklijn en strips.
De juiste afmetingen weet ik niet meer.
Bouwsel uit ongeveer 1900 !
Het is ook weer een "Tudor style " huisje.
Hieronder een huisje wat er veel op lijkt :
Wat is eigenlijk de “Tudor Style”
Hieronder de gegevens die ik op internet heb gevonden.
Op het kruispunt van fantasie en realiteit is er een bouwstijl die bekend staat als de Tudor Revival.
De Tudor Revival legde de esthetische romantiek van het 16e-eeuwse Engeland vast, maar werd bijgewerkt met alle gemakken van het begin van de 20e eeuw
(de romantiek van het verleden verdwijnt tenslotte zonder sanitair binnen).
Het hoogtepunt van deze beweging was het huis in Tudor-stijl.
Ach, Word is niet de meest voor de hand liggende of efficiëntste tool voor zo'n tekening maar als je met deze middelen zulke mooie bouwwerkjes maakt dan hoor je mij niet klagen hoor. Zo zie je maar dat je lang niet altijd het duurste en beste nodig hebt om tot mooie resultaten te komen!
maar je hebt wel twee zeer strakke handen nodig om dit uiteindelijk te realiseren.
en dat maakt het zo knap van heer Gorter hij flikt het wel en dan op geheel zijn eigen manier.
blijf zeggen hulde voor al dit fraais.
gr jan
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Ik doe mijn best , en ik heet gewoon Kees Gorter hoor! En ik heb een hoop geduld. En dat is ook gewoon, goedkoop.
Binnenkort weer meer over het nieuwe huisje.
Kees
grote man, groot hoofd, grote opslag met grote harde schijf en ja dan kan het wel eens storen bovenin maar komt gewoon weer goed
gr jan
telkens ik de vordering bekijk , vind ik het steeds fantastisch en echt de moeite om te blijven volgen.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ....
Baan = 165x85,Centr= Z21, Mac11.6, RailModeller, iTrain-plus-5, N spoor, Periode II & III
Grtz Erik
De muren een kleurtje gegeven, Eerst de voeg en daarna de stenen.
De stenen eens anders gedaan. Op een keukenrol wat verf en dan er voorzichtig mee deppen.
Resultaat valt me best mee!
Ik ben er zelf tevreden mee.
Verder met de boven etage.
Eerst een bodemplaat er op ,en de muren op de juiste afmeting gemaakt.
Hierna kan ik de openingen voor de raam kozijnen gaan maken.