Ik ben eerst met de simpelste begonnen. Ik heb de skeletten van de bomen in de voeten gedrukt en in model gebogen. Daarna heb ik ze gedrybrusht met een lichte geel/grijze kleur, groen en een bruin/grijze roest kleur.

Daarna heb ik er Foliage Clusters FC59 Dark Green van Woodland opgeprikt en met secondelijm vast gelijmd en vol laten zuigen. Door de chemische reactie tijdens het drogen word de kleur veel lichter en krijgt de boom verschillende tinten groen. Zoals al vaker opgemerkt gaat het tijdens het drogen flink roken en word het heel heet. Hier en daar bogen de takken wat van de hitte de boom dan even op de kop houden was de oplossing. Zet ook ramen open en/of de afzuiger aan. Ik heb op 3 bomen 3,5 flesje is bijna 25 tubetjes secondelijm gebruikt. Gezien mijn eerder ervaringen is dat niks bijzonders.

Ik ga zoals gezegd nu nog 2 technieken proberen, de eerste is dat ik grasvezels ga gebruiken voor de kleine takjes en dan gaat er fine turf van woodland over. Als alternatief zou je zelf gemaakt strooisel op basis van oasis kunnen gebruiken. Bij de 2e gebruik ik geen grasvezels maar poli fiber van woodland. Het enige waar ik even tegen opzie is het gebruik van spuitlijm en haarlak, maar daar moet ik me morgen maar even toe zetten.

Later wil ik met tree armatures en poli fiber nog wat moerasbomen gaan maken met veel hangend mos.
Groetjes Michiel