Ik ben bezig met het ontwerpen van een nieuwe baan, ik zal een foto plaatsen, en zoveel mogelijk proberen te omschrijven wat niet in de tekening duidelijk is.
De donkere blokken aan de rechterkant zijn stukken muur die naar binnen vallen in de kamer, de ruimte tussen deze blokken wordt gevuld door het kozijn met raam.
Waar het smalle strookje zit, aan de bovenzijde met de 4 losse sporen, daar eindigt ook de kamer. De deur draait precies tegen dat smalle stukje. (80cm). De 4 sporen worden nog aangesloten op de wissels die daar verderop liggen. Moeten 2 eind en 2 beginsporen worden.
Het gedeelte waar de helix staat, is in een kast, waar de deur van weg is.
Het donkere blok wat langs de lange zijde zit, is een stuk muur, waar de kastdeur aan vast zat. de spoorbanen gaan daar door de muur heen.
De zwarte strook is de deur met kozijn.
Het blauwe gedeelte moet water worden met nog ergens langs 1 van de lange zijden een haven met overslag maken.
Het gat in het midden blijft open, anders kan ik niet in de hoeken komen om alles te bouwen.
Het stuk met water, zou er eventueel tussenuit kunnen tillen om in het middenstuk te komen.
Breed is de baan totaal 230 cm, korte zijde de lengte 280 cm, lange zijde 374 cm.
De diepte van de baan die langs de muur en voor het raam langs loopt is 80 cm.
Bij de helix zou de nog even iets breder moeten, de helix zweeft nu, is niet de bedoeling.
Onder de helix liggen 4 sporen, deze liggen ruim onder de helix. 2 eind sporen, 2 begin sporen.
Niet onbelangrijk denk ik, de baan komt maximaal 75 cm boven de vloer, dit komt door het kozijn van het raam.
Dus iets onder de baan aan schaduwsporen is zo goed als niet mogelijk.
Dan nog even het dalen en stijgen op de baan, dat is maximaal 2,5 %, en volgens mij maar op 1 stuk, de rest zoveel mogelijk op 2,2% gehouden.
De baan wordt wel zo gebouwd dat deze eventueel makkelijk gedemonteerd kan worden.(stukken van 60 cm x 80 cm)
Ik doe een afbeelding van de tekening en 2 maal een 3D afbeelding erbij.
Laat u niet tegen houden om vragen te stellen of commentaar te geven, want het is voor mij beroerder om er straks achter te komen dat er iets niet kan. Dus leef u uit.