Dit diorama is een Kleiduif demo diorama. Ik heb weer eens een kleiduif gekregen( een ander model dit keer) en nu maak ik een klein diorama. Dat kan in een rugzak veilig mee naar beurzen om te laten zien hoe je een kleiduif als dak van een gebouw kunt gebruiken.
Rünthe Hellweg is een fictieve enkelsporige Unna Hammer Regiobahn halte dat op een spoordijk ligt omdat het verder het Datteln Hamm Kanaal over moet. Nu blijken de standaard doorvaarthoogtes van dat kanaal gewoon op internet te staan dus was het makkelijk uitrekenen hoe hoog de spoordijk moest worden. De kruising met de Hellweg direct na de halte bleek een belangrijker aandachtspunt. Ik ben al lekker aan het bouwen maar ik moet nu eerst veel op de pc doen om alles wat geprint moet worden in 1 keer te kunnen printen.

Een plastic Del Prado railsje volstaat hier prima.

Belangrijkste les uit de afgelopen jaren; in m'n hoofd houd dit me bezig dus bouw ik dit eerst. Andere dingen ook die eigenlijk af "moeten" moeten voor mijn geestelijke gezondheid toch maar even wachten en dat is prima

Groetjes Michiel