de GEINBAAN concept TWEE
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen
Lieve mensen,
Namens mijn lief en mezelf;
DANK DANK DANK.
voor lieve ondersteunde woorden.
Ben door mijn lief gecorrigeerd om mijn gedachte de hobby na dit vreselijke nieuws even te parkeren in de ruststand om dit niet te doen en mij zo mogelijk de hobby laten gebruiken om mijn vrije tijd daaraan te besteden ipv te prakiseren over de toekomst.
Dus bij deze ik zal de hobby wel oppakken en zien in hoeverre dit gaat lukken.
Tot dan.
Namens mijn lief en mezelf;
DANK DANK DANK.
voor lieve ondersteunde woorden.
Ben door mijn lief gecorrigeerd om mijn gedachte de hobby na dit vreselijke nieuws even te parkeren in de ruststand om dit niet te doen en mij zo mogelijk de hobby laten gebruiken om mijn vrije tijd daaraan te besteden ipv te prakiseren over de toekomst.
Dus bij deze ik zal de hobby wel oppakken en zien in hoeverre dit gaat lukken.
Tot dan.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen
toch maar wederom aan het prutsen.
onderstaande foto laat zien;
de ketting voor mindervalidenvervoer ( golfkarren ) en bewegend publiek ligt nu ook op zijn plek,
een tweede bedieninspaneel waarbij aangetekend dat de vier snelheidsregelknoppen bedoeld zijn voor;
van achter naar voor;
1= buitenbaan
2= binnenbaan
3= gezamenlijke versnellings/afremknop voor knop 1 en knop 2
4= mindervaliden/publiek
door het gebruik van derailleurwieltjes voor de mindervalide/publieksketting geeft dit vele male minder weerstand en daarom geen tweede motor nodig.
nu alleen nog de nodige bedrading aansluiten en dan volgt weer een filmpje en dat moet smorgens gebeuren omdat zoals op deze foto te zien is er smiddags volop zon naar binnen staat te schijnen en een vertekend beeld ( donker/licht ) van het geheel geeft.
wordt vervolgt
onderstaande foto laat zien;
de ketting voor mindervalidenvervoer ( golfkarren ) en bewegend publiek ligt nu ook op zijn plek,
een tweede bedieninspaneel waarbij aangetekend dat de vier snelheidsregelknoppen bedoeld zijn voor;
van achter naar voor;
1= buitenbaan
2= binnenbaan
3= gezamenlijke versnellings/afremknop voor knop 1 en knop 2
4= mindervaliden/publiek
door het gebruik van derailleurwieltjes voor de mindervalide/publieksketting geeft dit vele male minder weerstand en daarom geen tweede motor nodig.
nu alleen nog de nodige bedrading aansluiten en dan volgt weer een filmpje en dat moet smorgens gebeuren omdat zoals op deze foto te zien is er smiddags volop zon naar binnen staat te schijnen en een vertekend beeld ( donker/licht ) van het geheel geeft.
wordt vervolgt
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen
Oei Jan wat lees ik nu ben zelf 12 dagen naar camping geweest zonder internet dus kon het niet eerder lezen .
Wens jullie veel sterkte de komende tijd die jullie samen nog hebben .
Je ben gelukkig met wat afleiding aan je baan ,waar ik bewonderend naar kijk hoe je het allemaal brengt vanuit de oogbollen .
mvg Sjaak
Wens jullie veel sterkte de komende tijd die jullie samen nog hebben .
Je ben gelukkig met wat afleiding aan je baan ,waar ik bewonderend naar kijk hoe je het allemaal brengt vanuit de oogbollen .
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen
ja Sjaak, het leven kan mooi lief en aardig zijn maar heeft duidelijk ook zijn verdrietige en harde werkelijkheden.
we moeten er mee zien te dealen een andere keus heb ik niet.
hoe het de komende tijd met mezelf zal gaan is nog een open boek en voor mij nog vol vraagtekens maar in het geval van mijn lief sta ik niet op de voorgrond en ben niet happig om mezelf nu te laten helpen.
de toekomst zal het wat dat betreft leren.
we moeten er mee zien te dealen een andere keus heb ik niet.
hoe het de komende tijd met mezelf zal gaan is nog een open boek en voor mij nog vol vraagtekens maar in het geval van mijn lief sta ik niet op de voorgrond en ben niet happig om mezelf nu te laten helpen.
de toekomst zal het wat dat betreft leren.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen
vandaag weer in het ziekenhuis geweest en weer de div hartonderzoeken gehad ivm mijn aanstaande hartoperatie.
twee dingen zijn er nu vast komen te staan.
de ingreep vind zeker plaats via het zogenaamde TAVI systeem wat wil zeggen geen openhartoperatie maar via de slagaders vanuit de lies.
de andere zekerheid is dat ingreep niet eerder plaats zal vinden dan na het afscheid van mijn vrouw lief die uiteindelijk nu nog maar zo,n drie maanden onder ons mag zijn. waarbij de heren medici mij het gunen om mijn lief zoveel mogelijk zelf te verzorgen en begeleiden.
dus al met al weer een heftig dagje ziekenhuis.
twee dingen zijn er nu vast komen te staan.
de ingreep vind zeker plaats via het zogenaamde TAVI systeem wat wil zeggen geen openhartoperatie maar via de slagaders vanuit de lies.
de andere zekerheid is dat ingreep niet eerder plaats zal vinden dan na het afscheid van mijn vrouw lief die uiteindelijk nu nog maar zo,n drie maanden onder ons mag zijn. waarbij de heren medici mij het gunen om mijn lief zoveel mogelijk zelf te verzorgen en begeleiden.
dus al met al weer een heftig dagje ziekenhuis.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen
Sowieso een extreem heftige situatie Jan, heel veel sterkte!!!
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen
met de baan kom ik hetvolgende probleem tegen.
zoals ik vermelde ben ik aan het stoeien geweest met de div losse moteren om de inhoud qua tandwielen te wisselen teneinde het juiste toerental in de juiste motor te krijgen.
juist op het moment dat alles losgehaald was leit ik door mijn bibberende handen het hele spul uit mijn handen vallen met als resultaat dat alle tandwielen door elkaar lagen en ik absoluut niet wist waar welk tandwiel had gezeten. het hele spul in een verzameldoos en in de rommelhoek.
alles op het F1 circuit wordt aangestuurd met 12 volt maar heb voor de publieks/mindervalidenbaan alleen nog een zes volts motor met dertig toeren per min en dat is veel te snel.
de oplossing heb ik hiervoor denk ik gevonden door die zes volts motor aan te drijven met een 3 volts adapter en ja dan loopt ie ook de helft langzamer dus daar ben ik nu mee aan het stoeien.
als dat werkt ga ik over op de volgende klus en dat is de zichtplaat op de kettingplaat plaatsen.
deze moet op drie punten extra vastgemaakt worden om te voorkomen dat de onderliggende kettingen zich omhoog werken en de plaat optillen waardoor de onderliggende kettingen uit hun geleiders schieten.
tevens loop ik vooruit op het feit dat als de bovenplaat eenmaal goed op zijn plaats ligt ik me bezig ga houden met het intekenen van het wegdek van het cirquit met als moeilijkheidsgraad de weg zo te tekenen dat het net lijkt alsof de vaste onderbaan de auto,s binnen en buitenkant van de baan opzoeken.
als dat is gelukt komt de volgende vraag bij mij naar boven; welke kleur wegdek moet ik gebruiken?
kan ik daar gewoon het grijs voor gebruiken zoals ik de weg elders op het treinplatau heb gebruikt of moet ik meer richting asfalt/atracietgrijs denken.
daaraan zit dan weer de vraag welke verf dekt in één keer goed op MDF.
ja ja een circuit maken is minder simpel dan van te voren bedacht.
denken jullie met me mee en geef aub jullie advies in deze.
ik hoor graag.
zoals ik vermelde ben ik aan het stoeien geweest met de div losse moteren om de inhoud qua tandwielen te wisselen teneinde het juiste toerental in de juiste motor te krijgen.
juist op het moment dat alles losgehaald was leit ik door mijn bibberende handen het hele spul uit mijn handen vallen met als resultaat dat alle tandwielen door elkaar lagen en ik absoluut niet wist waar welk tandwiel had gezeten. het hele spul in een verzameldoos en in de rommelhoek.
alles op het F1 circuit wordt aangestuurd met 12 volt maar heb voor de publieks/mindervalidenbaan alleen nog een zes volts motor met dertig toeren per min en dat is veel te snel.
de oplossing heb ik hiervoor denk ik gevonden door die zes volts motor aan te drijven met een 3 volts adapter en ja dan loopt ie ook de helft langzamer dus daar ben ik nu mee aan het stoeien.
als dat werkt ga ik over op de volgende klus en dat is de zichtplaat op de kettingplaat plaatsen.
deze moet op drie punten extra vastgemaakt worden om te voorkomen dat de onderliggende kettingen zich omhoog werken en de plaat optillen waardoor de onderliggende kettingen uit hun geleiders schieten.
tevens loop ik vooruit op het feit dat als de bovenplaat eenmaal goed op zijn plaats ligt ik me bezig ga houden met het intekenen van het wegdek van het cirquit met als moeilijkheidsgraad de weg zo te tekenen dat het net lijkt alsof de vaste onderbaan de auto,s binnen en buitenkant van de baan opzoeken.
als dat is gelukt komt de volgende vraag bij mij naar boven; welke kleur wegdek moet ik gebruiken?
kan ik daar gewoon het grijs voor gebruiken zoals ik de weg elders op het treinplatau heb gebruikt of moet ik meer richting asfalt/atracietgrijs denken.
daaraan zit dan weer de vraag welke verf dekt in één keer goed op MDF.
ja ja een circuit maken is minder simpel dan van te voren bedacht.
denken jullie met me mee en geef aub jullie advies in deze.
ik hoor graag.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen
Het asfalt van circuits is goed onderhouden dus dat is wat 'zwarter' / minder grijs dan de wegen waar wij, de gewone stervelingen, ons dagelijks op voortbewegen. Ik gebruik zelf hiervoor Heki 6601 wat ik opbreng met een fijn rollertje. Het is makkelijk verwerkbare verf die niet stinkt en snel droogt. Zo'n flesje van 200 ml kost weliswaar 12 euro in de modelbouw winkel maar bij de bouwmarkt ben je dat ook al heel snel kwijt aan een willekeurig pot(je) verf.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
-
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 26 mei 2022 10:10
Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen
De ideale lijn is doorgaans aan de buitenkant blijven totdat je het einde van de bocht ziet en dan naar binnen sturen, de binnenkant raken en dan weer naar buiten sturen. Voor nv de tarzanbocht of ongeveer haakse bochten betekend dit dat de binnenkant (apex) op ongeveer 2/3 e a 3/4 van de bocht geraakt wordt. Bij een kleinere knik, bv de gerlagbocht, zal ongeveer halverwege de apex geraakt worden.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen
Maarten;
jouw suggestie doorgegeven aan de kids.
mooi verjaardagskado voor as maandag want ja de tijd loopt gewoon door en dan worden we alweer 76 jaar.
jouw suggestie doorgegeven aan de kids.
mooi verjaardagskado voor as maandag want ja de tijd loopt gewoon door en dan worden we alweer 76 jaar.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen
Van harte gefeliciteerd Jan hoop dat je een fijne dag heb .
mvg Sjaak
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen
Jan
Op de valreep alsnog van harte gefeliciteerd. Ik hoop dat het ondanks alle zorgen toch nog een goede dag is geworden.
Op de valreep alsnog van harte gefeliciteerd. Ik hoop dat het ondanks alle zorgen toch nog een goede dag is geworden.
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen
heren dank voor felicitaties.
gisteren wederom in ziekenhuis geweest voor hartfilmpje en gesprek met hoofd hart interventieteam.
deze meneer heeft alle begrip voor de thuissituatie en omdat mijn hartproblemen niet van dien aard zijn dat deze levensbedrijgend zijn vind hij dat de geplande ingreep bij mij minstens tot februari 2023 uitgesteld kan worden en om die reden wordt ik begin januari 2023 weer opgeroepen voor de benodigde hercontroles.
tot die tijd en de belofte van mij aan hem dat ik me niet teveel, tevaak inspanningen bezorg werd mij veel sterkte toegewenst en ben huiswaarts gekeerd.
dus hoef me daar geen echte zorgen over te maken.
kan ik op mijn ( gemak) voor mijn lief zorgen en me rustigjes aan mijn F1 project weiden.
wordt vervolgt.
gisteren wederom in ziekenhuis geweest voor hartfilmpje en gesprek met hoofd hart interventieteam.
deze meneer heeft alle begrip voor de thuissituatie en omdat mijn hartproblemen niet van dien aard zijn dat deze levensbedrijgend zijn vind hij dat de geplande ingreep bij mij minstens tot februari 2023 uitgesteld kan worden en om die reden wordt ik begin januari 2023 weer opgeroepen voor de benodigde hercontroles.
tot die tijd en de belofte van mij aan hem dat ik me niet teveel, tevaak inspanningen bezorg werd mij veel sterkte toegewenst en ben huiswaarts gekeerd.
dus hoef me daar geen echte zorgen over te maken.
kan ik op mijn ( gemak) voor mijn lief zorgen en me rustigjes aan mijn F1 project weiden.
wordt vervolgt.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen
de aandrijving voor de mindervalide/personen ketting heeft het probleem dat ie A te zwak is om op deze langzamem manier rond te draaien en B dat ie zoals in dit filmpje zichtbaar is ook er mee stopt.
ga nu proberen om dit zelfde met een 12 volts motor met 2 toeren per minuut te realiseren misschien is die motor toch sterker.
ga nu proberen om dit zelfde met een 12 volts motor met 2 toeren per minuut te realiseren misschien is die motor toch sterker.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen
heb een 12 volts motor met 2 toeren per minuut aangesloten en deze draait wel erg langzaam maar misschien wel zo realistisch als je bedenkt dat ook voetgangers met dit tempo zullen rondgaan.
over 1 ronde doet dan zo,n wandelaar 07:40.64 min
wordt vervolgt
over 1 ronde doet dan zo,n wandelaar 07:40.64 min
wordt vervolgt
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen
hieronder is te zien dat alle drie de kettingen in bedrijf zijn.
de twee binnenste draaien linksom en de buitenste rechtsom. hangt wel van de plaats af vanwaar je dit bekijkt.
nu nog geleidingen maken tussen de buitenste en de naast gelegen ketting om de invloed van de magneten die op de ketting liggen elkaar niet kunnen aantrekken en dan vreemde bochten op het bovenplateau teweeg brengen.
hierna bovenplateau monteren.
wordt vervolgt
de twee binnenste draaien linksom en de buitenste rechtsom. hangt wel van de plaats af vanwaar je dit bekijkt.
nu nog geleidingen maken tussen de buitenste en de naast gelegen ketting om de invloed van de magneten die op de ketting liggen elkaar niet kunnen aantrekken en dan vreemde bochten op het bovenplateau teweeg brengen.
hierna bovenplateau monteren.
wordt vervolgt
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen
jullie mogen meegenieten met de eerste ronden met één auto op de kale ondergrond van het F1 circuit.
en een kort idee hoe het mindervalidenvervoer rond zal gaan.
laat maar weten wat je er van vind
en een kort idee hoe het mindervalidenvervoer rond zal gaan.
laat maar weten wat je er van vind
Laatst gewijzigd door janiegein op 14 sep 2022 16:30, 2 keer totaal gewijzigd.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
- Berichten: 410
- Lid geworden op: 05 jan 2021 20:06
- Locatie: Omgeving Rotterdam mijn geboorte stad
Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen
Mooi toch. Je kan het circuit helemaal volgen.
Groeten Marcel V
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen
yep en heb er nog wat achteraan geplaatst.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen
Erg leuk Jan!
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen
Jan heel veel respect voor je doorzettingsvermogen! Mooi resultaat.
Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's, filmpjes en bouwbeschrijvingen op https://www.kolenberg.eu
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's, filmpjes en bouwbeschrijvingen op https://www.kolenberg.eu
Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen
Grandioos Jan! Weer een technische uitdaging die je tot een oplossing brengt. En je bent heel milieubewust bezig. Bij jou kunnen de Preisertjes ook alleen per trein naar Zandvoort .
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen
heren dank u wel voor de lieve complimenten.
echter hebben jullie ook kunnen horen dat de motor van de mindervaliden/publieks vervoer een irritante hoop herrie maakt.
ga dus nu ook weer de bovenplaat verwijderen zodat ik bij die motor kan komen en eens zien of dat ik de inhoud van die motor dusdanig in het vet kan zetten waardoor deze niet meer zo,n kabaal maakt.
tevens ga ik kijken of er de mogelijkheid bestaat om onder de ketting middels reedcontacten schakelmomenten kan maken die geluid teweeg brengt wanneer ketting op bepaalde momenten voorbij komt.
dit ding dus;
lijkt me gaaf maar moet dat wel nu doen anders kom ik daar niet meer bij.
echter hebben jullie ook kunnen horen dat de motor van de mindervaliden/publieks vervoer een irritante hoop herrie maakt.
ga dus nu ook weer de bovenplaat verwijderen zodat ik bij die motor kan komen en eens zien of dat ik de inhoud van die motor dusdanig in het vet kan zetten waardoor deze niet meer zo,n kabaal maakt.
tevens ga ik kijken of er de mogelijkheid bestaat om onder de ketting middels reedcontacten schakelmomenten kan maken die geluid teweeg brengt wanneer ketting op bepaalde momenten voorbij komt.
dit ding dus;
lijkt me gaaf maar moet dat wel nu doen anders kom ik daar niet meer bij.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.