Een vraag over de piko 40444. Ns 2207
Zijn de zwaailampen werkend?
Zie filmpjes op Google bij de ene wel en de andere niet.
Of is het een ombouw set?
Piko 40444
Re: Piko 40444
Hallo Mg1982nl,
Standaard uit de doos werken ze niet als zwaailicht, zijn gewoon van rood plastic. Phildie heeft een ombouwset om ze te voorzien van werkende zwaailichten. Het mooie van deze set is dat de lichten a-syncroon werken door speciale software. Heb ondertussen drie 2200en rijden met werkende a-synchrone zwaailichten en de vierde ligt klaar om omgebouwd te worden.
Standaard uit de doos werken ze niet als zwaailicht, zijn gewoon van rood plastic. Phildie heeft een ombouwset om ze te voorzien van werkende zwaailichten. Het mooie van deze set is dat de lichten a-syncroon werken door speciale software. Heb ondertussen drie 2200en rijden met werkende a-synchrone zwaailichten en de vierde ligt klaar om omgebouwd te worden.
Groet Guus,
Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Re: Piko 40444
Hier een filmpje van mijn 2207 met a-synchrone zwaailichten, heb ze gewijzigd van rood naar blauw aangezien ik als periode 60er en 70er jaren heb en de rode zwaailichten pas vanaf 1984 zijn toegepast.
Groet Guus,
Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Re: Piko 40444
Bedankt voor de antwoorden.
Ziet er goed uit Guus. Deze is ook van phildie? Makelijk om te bouwen?
Ziet er goed uit Guus. Deze is ook van phildie? Makelijk om te bouwen?
Re: Piko 40444
Dit is gedaan met de ombouwset van Phildie, het inbouwen is wel een wat lastigere klus, hangt ook een beetje af hoe handig je bent. Er moeten wat kleine gaatjes geboord worden in de kap en ook moeten er wat draden los en vast gesoldeerd worden om de zwaailichten in te bouwen, wat nogal een tricky klusje is. Verder moeten er in de zwaailampjes nog een klein gaatje worden geboord om de over de LED te plaatsen. Ook het plaatsen van het bufferprintje is een klusje wat voorzichtig moet gebeuren. Er zit ook nog een LED bij die in de cabine kan worden geplaatst. Verder vraagt het loshalen van de kap en later weer terugplaatsen ook de nodige aandacht.
Een andere mogelijkheid is om de logische uitgang van de decoder te voorzien van een bufferprintje en daar de zwaailichten op aan te sluiten. Dan kun je in de decoder de beide uitgangen op tegengesteld knipperen zetten, alleen knipperen de zwaailichten dan synchroon om en om.
Een andere mogelijkheid is om de logische uitgang van de decoder te voorzien van een bufferprintje en daar de zwaailichten op aan te sluiten. Dan kun je in de decoder de beide uitgangen op tegengesteld knipperen zetten, alleen knipperen de zwaailichten dan synchroon om en om.
Groet Guus,
Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.