Veertjes Peco wissels
Veertjes Peco wissels
Ik ben eindelijk begonnen met het leggen van de rails. De pech wissels ga ik aansturen met servo's.
Is het verstandig/handig/raadzaam om het veertje uit de wissel te halen?
Alvast bedankt!
Kees
Is het verstandig/handig/raadzaam om het veertje uit de wissel te halen?
Alvast bedankt!
Kees
Re: Veertjes Peco wissels
Niet aan beginnen tenzij blijkt dat de servo de wisseltong niet om krijgt.
Met vriendelijke groet,
Rinus Vos
Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.
BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Rinus Vos
BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Ik haal ze er altijd uit.
Dan gaat het wissel door de servo mooi langzaam om.
Ik zou er eerst 1tje met proberen en als dat niet bevalt 1tje zonder veertje.
Als je het veertje er eenmaal uit heb dan krijg je deze er nooit meer in. Je vindt ze trouwens ook niet meer terug….
Groetjes,
Gerard
Dan gaat het wissel door de servo mooi langzaam om.
Ik zou er eerst 1tje met proberen en als dat niet bevalt 1tje zonder veertje.
Als je het veertje er eenmaal uit heb dan krijg je deze er nooit meer in. Je vindt ze trouwens ook niet meer terug….
Groetjes,
Gerard
Heerlijk dit. Twee verschillende antwoorden!!
Ik heb van Peco al reserve veertjes ontvangen en heb gezien dat ik die makkelijk terug kan plaatsen. Ik ga wel een proefopstelling maken.
Bedankt voor de antwoorden!
Ik heb van Peco al reserve veertjes ontvangen en heb gezien dat ik die makkelijk terug kan plaatsen. Ik ga wel een proefopstelling maken.
Bedankt voor de antwoorden!
Met vriendelijke groet,
Rinus Vos
Rinus Vos
Ik haal ze er altijd uit. De wissels worden omgezet met servo’s en dan zie ik dat nut van het veertje echt niet.
Ik haal ze er ook uit. De servo zorgt er voor dat de wissel tongen tegen de aanliggende railstaaf wordt gedrukt en neemt dus de taak van het veertje over.
Hier ook hetzelfde als de voorgaande heren beschrijven gewoon er uit .
mvg Sjaak
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Dank je wel. Ik rij analoog (ga analoog rijden) en het zijn allemaal electrofrog wissels. Heb dus de beide punten van de Y geïsoleerd. En dat werkt prima.
Lekker laten zitten. Langzaam draaien, om de tongen 2 mm te verplaatsen, en dan nog kijk je altijd naar de wissels die omgaan, geheimpje ik nooit. Alleen tijdens het inregelen daarna nooit meer.
Mvg
Wim.
Mvg
Wim.
Behalve tegen de aanliggende railstaaf druk het veertje de twee stukken railstaaf ook nog een beetje tegen hun scharnierpunt. Daar krijgen ze ook stroom van. Ik heb ondervonden dat ze een beetje los liggen als je het veertje er uit haalt. Niet dat dit zo erg is, maar toch.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gelukkig is het overal een punt van eindeloze discussie:
https://www.1zu160.net/scripte/forum/fo ... id=1338977
https://www.1zu160.net/scripte/forum/fo ... id=1338977
-
- Contacteer:
Veertje eruit, gaat het mooier om. En de kracht dat ren servo moet zetten is op langere duur te veel En gaat stuk. En als je het punt stuk goed schakeld is er geen enkel probleem met spanning. En anders kan je altijd nog aan de onderkant draadjes solderen en bij punt stuk doorslijpen. Staat vast ergens een beschrijving van.
Met vriendelijke groet,
Ronald
N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Ronald
N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging