Kleinerbach
Re: Kleinerbach
Heb helaas nog niet kunnen genieten van het grote scherm ,moest een adapter hebben maar is nog niet gearriveerd .....ze beloven vandaag besteld morgen in huis nou niet dus ,moet nog even wachten tot waarschijnlijk dinsdag of zo.
Dit weekend begonnen met de achterzijde aan te pakken en wat stroomkabels enz netjes vast te zetten zonder dat ik er elke keer hinder van heb ,kan nu de tafel verrijden zonder dat die kabels in de weg zitten.
Een plankje gemaakt waar de z21 op staat en de extra voeding , achterwandje op maat gemaakt en de bezet melders en schakel decoders vast gezet kan nog uitbreiden hier mee mocht het nodig zijn.
Probeer deze week nog wat kabelgoten aan te brengen en de bedrading beter in orde te maken.
Dit weekend begonnen met de achterzijde aan te pakken en wat stroomkabels enz netjes vast te zetten zonder dat ik er elke keer hinder van heb ,kan nu de tafel verrijden zonder dat die kabels in de weg zitten.
Een plankje gemaakt waar de z21 op staat en de extra voeding , achterwandje op maat gemaakt en de bezet melders en schakel decoders vast gezet kan nog uitbreiden hier mee mocht het nodig zijn.
Probeer deze week nog wat kabelgoten aan te brengen en de bedrading beter in orde te maken.
Gr. Gerhard
Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Kleine update , Ben bezig geweest met het proef leggen van de sporen van het schaduwstation op de foto ligt het nog niet geweldig en er nog wat missende rails en oude die nog vervangen moeten worden maar zo is er een idee hoe ik dacht het te gaan doen totaal 8 sporen ,4 binnen baan 4 buiten baan.
Oja voor de oplettende kijker de RC boot ben ik ook mee bezig te bouwen dat gaat nu wat meer gebeuren en blijft de modelbaan even in de pauzestand of even af en toe even aan bezig, zo kan ik de voorzijde van de tafel gebruiken voor bouw van de boot.
En het mobile kastje voor de baan aansturing .
Oja voor de oplettende kijker de RC boot ben ik ook mee bezig te bouwen dat gaat nu wat meer gebeuren en blijft de modelbaan even in de pauzestand of even af en toe even aan bezig, zo kan ik de voorzijde van de tafel gebruiken voor bouw van de boot.
En het mobile kastje voor de baan aansturing .
Gr. Gerhard
Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Ik zou zelf proberen de wissels zo kort mogelijk bij elkaar te leggen zodat je zo lang mogelijke opstelsporen krijgt. Nu heb je 1 wissel vrij direct liggen en de overige 2 een kleine 25cm verder. Ik zou proberen om deze 2 verder naar het begin te verplaatsen.
Verder prima zo toch.
Verder prima zo toch.
Dank je voor de tip joost , heb dit gedaan om een vloeiender verloop te hebben en niet te veel wissels achter elkaar om problemen te voorkomen.
De opstel sporen zijn nu al aan het maximum wat mogelijk is, anders worden de treinen te lang voor de complete baan wat maar 2 meter lang is.
De opstel sporen zijn nu al aan het maximum wat mogelijk is, anders worden de treinen te lang voor de complete baan wat maar 2 meter lang is.
Gr. Gerhard
Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Hoi Gerard , je heb nooit genoegd schaduwstation zeg men altijd om maar meer rijlengte te hebben
Wel een mooie zomerhobby dat schip ziet er goed uit .
mvg Sjaak
Wel een mooie zomerhobby dat schip ziet er goed uit .
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
@Sjaak: klopt helemaal , De Boot is iets moeilijker te maken dan een Spoorbaan heb ik gemerkt is ook de eerste en de laatste keer maar gaat wel mooi worden het is een Politieboot en er komen alle toeters en bellen op een hele klus nog.
De RC Tanks ,RC Vrachtwagens en nu een Boot zijn echt een zomer hobby voor mij waarmee ik ook op evenementen sta.
Wat hebben we vandaag geluk met het weer ,vanmorgen eerst Apeldoorn in voor Koningsdag en vanmiddag een mooi ritje naar H@ns in Lochem die speciaal vandaag open was...de winkel dan , na een lekker bakje Cappuccino en de benodigde rails gingen we niet met lege handen naar huis.
Ben morgen nog vrij en het ziet er naar uit dat het gaat regenen, dus dat is een teken om te werken aan de baan .
De RC Tanks ,RC Vrachtwagens en nu een Boot zijn echt een zomer hobby voor mij waarmee ik ook op evenementen sta.
Wat hebben we vandaag geluk met het weer ,vanmorgen eerst Apeldoorn in voor Koningsdag en vanmiddag een mooi ritje naar H@ns in Lochem die speciaal vandaag open was...de winkel dan , na een lekker bakje Cappuccino en de benodigde rails gingen we niet met lege handen naar huis.
Ben morgen nog vrij en het ziet er naar uit dat het gaat regenen, dus dat is een teken om te werken aan de baan .
Gr. Gerhard
Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Zo Gerard ,dat is een goede uitbreiding aan rails wat je daar toon .
Hoop dat je er veel kunt leggen vandaag
Ik zou zeggen succes
mvg Sjaak
Hoop dat je er veel kunt leggen vandaag
Ik zou zeggen succes
mvg Sjaak
Hallo Allemaal,
Het is al weer een tijdje geleden maar wat ik in de tussentijd op het forum qua bouwen heb gezien echt klasse! ,heb niet gereageerd maar ik bewonder alles wel!
Het was vandaag wel erg triestig weer en omdat ik nog steeds met mijn andere (Zomer) hobby bezig ben, en nog geen vakantie en effe niet de schuur in wilde heb ik nog wat proberen te doen om wat rails te leggen.
Nou ik kan je zeggen als je even een time out neemt en na een poosje de draad weer op pakt kom je toch weer voor verrassingen te staan ,blijkt dat de planning weer omgegooid moet worden en het bedachte plan niet helemaal gaat werken maar dat is de uitdaging .
Onder tussen had ik wel wat nieuw materieel aangeschaft wilde graag wat complete sets hebben zoals bij de D340 van de Renfe een Spaanse Loc waar wat Spaans achter moest en niets wist wat ,tot ik een mooie passende set hiervoor zag ,hier onder de foto's.
En sinds een paar weken een DR V180 nieuw en wat ketelwagens.
Nog een goede 2 maanden dan is het zomerseizoen voorbij en ga ik weer vol aan de gang met Kleinerbach.
Het is al weer een tijdje geleden maar wat ik in de tussentijd op het forum qua bouwen heb gezien echt klasse! ,heb niet gereageerd maar ik bewonder alles wel!
Het was vandaag wel erg triestig weer en omdat ik nog steeds met mijn andere (Zomer) hobby bezig ben, en nog geen vakantie en effe niet de schuur in wilde heb ik nog wat proberen te doen om wat rails te leggen.
Nou ik kan je zeggen als je even een time out neemt en na een poosje de draad weer op pakt kom je toch weer voor verrassingen te staan ,blijkt dat de planning weer omgegooid moet worden en het bedachte plan niet helemaal gaat werken maar dat is de uitdaging .
Onder tussen had ik wel wat nieuw materieel aangeschaft wilde graag wat complete sets hebben zoals bij de D340 van de Renfe een Spaanse Loc waar wat Spaans achter moest en niets wist wat ,tot ik een mooie passende set hiervoor zag ,hier onder de foto's.
En sinds een paar weken een DR V180 nieuw en wat ketelwagens.
Nog een goede 2 maanden dan is het zomerseizoen voorbij en ga ik weer vol aan de gang met Kleinerbach.
Gr. Gerhard
Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Een mooie verzameling heb je erbij met die fleurige rijtuigen achter de RENFE loc .
En een ketelwagon trein achter die DR loc .
mvg Sjaak
En een ketelwagon trein achter die DR loc .
mvg Sjaak
Ow ik had je bericht gemist
Mooi spul er weer bij Gerhard!
Ik had ook allemaal mooie plannen in mijn hoofd voor de baan Echthoven, en dan word het toch weer heel anders dan je had voor gesteld omdat het dan eigenlijk niet helemaal past allemaal
Groet,
Raymond
Mooi spul er weer bij Gerhard!
Ik had ook allemaal mooie plannen in mijn hoofd voor de baan Echthoven, en dan word het toch weer heel anders dan je had voor gesteld omdat het dan eigenlijk niet helemaal past allemaal
Groet,
Raymond
Dank je Sjaak!
@Raymond , geeft niets ik mis ook wel eens een bericht ,lees wel mee maar heb nog nergens op gereageerd .
Kan het toch niet laten af en toe even wat veranderen als ik weer de hobbykamer binnen loop maar nu heb ik wel een mooi plan wat ik straks na de vakantie (begin Oktober) ga aanpakken , het ligt er al klaar voor ben nu wel tevreden iets langere reistijd en ziet ze aan de voorzijde 3 x langskomen. En heb nu 6 opstelsporen in het schaduwstation met mooie lengte door de flink ruime bochten R3 aan beide zijden te vervangen door R2 de rest blijft R3 wat mooier voor de stoomlocs is maar neemt veel ruimte in op de relatief kleine baan.
Maar ben nog eerst druk met het vervangen van oude elektronica en upgraden van een RC Mijnenveger heb hem kunnen overnemen en die in September op onze open dag in Epe/Emst moet gaan varen.
Maar eerst nog een weekje werken en dan Vakantie
@Raymond , geeft niets ik mis ook wel eens een bericht ,lees wel mee maar heb nog nergens op gereageerd .
Kan het toch niet laten af en toe even wat veranderen als ik weer de hobbykamer binnen loop maar nu heb ik wel een mooi plan wat ik straks na de vakantie (begin Oktober) ga aanpakken , het ligt er al klaar voor ben nu wel tevreden iets langere reistijd en ziet ze aan de voorzijde 3 x langskomen. En heb nu 6 opstelsporen in het schaduwstation met mooie lengte door de flink ruime bochten R3 aan beide zijden te vervangen door R2 de rest blijft R3 wat mooier voor de stoomlocs is maar neemt veel ruimte in op de relatief kleine baan.
Maar ben nog eerst druk met het vervangen van oude elektronica en upgraden van een RC Mijnenveger heb hem kunnen overnemen en die in September op onze open dag in Epe/Emst moet gaan varen.
Maar eerst nog een weekje werken en dan Vakantie
Gr. Gerhard
Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Dat is ook een mooie zomer hobby Gerhard een mijnenveger jammer dat het te ver uit de buurt is om te komen kijken
mvg Sjaak
mvg Sjaak
De vakantie zit erop morgen weer aan de gang , met de vakantie nog wel af en toe een aantal uurtjes in de hitte geprobeerd wat neer te leggen en dat ging deze afgelopen week wat beter, ga me nu weer het aankomende 7 maanden richten op Kleinerbach.
Wat is er gebeurd..het schaduwstation is nu vastgelegd ,6 sporen zijn het geworden.
De wissels uitvoerig getest en voorzien van mijn eigen kleur codes groen voor rechtdoor ,zwart blijft wat het is en oranje voor afbuigen, dit moet nog aangesloten worden en de wissel voorzien van informatie met de nummering op een stukje tape.
Bij elk spoor heb ik Tape geplakt met informatie zodat ik bij het ingeven in ITrain het gemakkelijker heb en niet alles hoef na te meten.
Zo heb ik bij elk begin en eind voor een melder een pijl gezet met daarop lengte van het stukje en nr. van de melder.
In het midden van het spoor de totale lengte van het blok (2 bezetmelders per blok).
De sporen kunnen van beide zijde bereden worden.
Wat is er gebeurd..het schaduwstation is nu vastgelegd ,6 sporen zijn het geworden.
De wissels uitvoerig getest en voorzien van mijn eigen kleur codes groen voor rechtdoor ,zwart blijft wat het is en oranje voor afbuigen, dit moet nog aangesloten worden en de wissel voorzien van informatie met de nummering op een stukje tape.
Bij elk spoor heb ik Tape geplakt met informatie zodat ik bij het ingeven in ITrain het gemakkelijker heb en niet alles hoef na te meten.
Zo heb ik bij elk begin en eind voor een melder een pijl gezet met daarop lengte van het stukje en nr. van de melder.
In het midden van het spoor de totale lengte van het blok (2 bezetmelders per blok).
De sporen kunnen van beide zijde bereden worden.
Gr. Gerhard
Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Daar kun je heel wat treinen wegzetten Gerard in je schaduwstation ,
ja dat draadjes aansluiten was hier ook een hele toestand maar het is goedgekomen .
Succes met het verder werken aan je baan
mvg Sjaak
ja dat draadjes aansluiten was hier ook een hele toestand maar het is goedgekomen .
Succes met het verder werken aan je baan
mvg Sjaak
Een klein beetje verder ben een beetje de feeling kwijt geraakt maar toch een klein resultaat.
Een overzicht hoe het zich gaat vormen , alles moet nog netjes ondersteund worden en verbinden van de losse delen zo ook de hellingen vloeiend maken ,heb wat rails los gelegd om een beeld te geven hoe het ongeveer er gaat uitzien.
Alvast een nieuw Station aangeschaft en wat voertuigen ...alleen weet nog niet hoe het wegennet gaat lopen denk dat mijn verzameling auto's te veel gaat zijn voor deze oppervlakte....maar ze zijn zo mooi
Een overzicht hoe het zich gaat vormen , alles moet nog netjes ondersteund worden en verbinden van de losse delen zo ook de hellingen vloeiend maken ,heb wat rails los gelegd om een beeld te geven hoe het ongeveer er gaat uitzien.
Alvast een nieuw Station aangeschaft en wat voertuigen ...alleen weet nog niet hoe het wegennet gaat lopen denk dat mijn verzameling auto's te veel gaat zijn voor deze oppervlakte....maar ze zijn zo mooi
Gr. Gerhard
Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Mooie aanwinsten Gerhard
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
Wauw je bent wel eenstuk verder gegaan van een laag naar drie lagen .
Ben benieuwd naar het vervolg van je trace van sporenverloop .
Soms kun je het niet laten mooie aanwinsten
mvg Sjaak
Ben benieuwd naar het vervolg van je trace van sporenverloop .
Soms kun je het niet laten mooie aanwinsten
mvg Sjaak
Laatst gewijzigd door Krab op 15 okt 2023 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Leuk even dat overzicht van hoe het gaat worden. Benieuwd naar de rest/het resultaat.
Aanwinsten ook gaaf, vooral het station.
Teveel auto's is toch geen probleem? Kan je nog eens wisselen op de baan, net als met de treinen
Groeten,
William
Aanwinsten ook gaaf, vooral het station.
Teveel auto's is toch geen probleem? Kan je nog eens wisselen op de baan, net als met de treinen
Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Dank voor de reacties
aja natuurlijk dank je William voor de tip, heb daar zelf niet aan gedacht zo maak je het weer totaal anders alsof het "leeft" zoiets van elk jaar een keer wisselen.
zo nu kan ik weer verder met verzamelen van auto's
aja natuurlijk dank je William voor de tip, heb daar zelf niet aan gedacht zo maak je het weer totaal anders alsof het "leeft" zoiets van elk jaar een keer wisselen.
zo nu kan ik weer verder met verzamelen van auto's
Gr. Gerhard
Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Gisteren en vanmorgen bezig geweest met het vervolg ,gisteren overal de ondersteuning aangebracht ..denk je dat je het goede lengte van schroeven te hebben blijkt dat er ook nog te weinig zijn ,dus eerst ritje bouwmarkt en pas in de middag aan de gang.
Eerst alles opmeten en blokjes zagen, kon overal goed bij zelfs het schaduwstation is goed bereikbaar en heeft geen hinder van de bovenliggende sporen.
En vanmorgen alle oneffenheden en gaatjes dicht geplamuurd.
Voorzijde.
Achterzijde...beetje wazige foto
Schaduwstation van dichtbij.
nu laten drogen en volgende week weer verder.
Eerst alles opmeten en blokjes zagen, kon overal goed bij zelfs het schaduwstation is goed bereikbaar en heeft geen hinder van de bovenliggende sporen.
En vanmorgen alle oneffenheden en gaatjes dicht geplamuurd.
Voorzijde.
Achterzijde...beetje wazige foto
Schaduwstation van dichtbij.
nu laten drogen en volgende week weer verder.
Gr. Gerhard
Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Lekker bezig Gerhard !
Ziet er allemaal netjes uit
Ik begin nu wel heel erg nieuwsgierig te worden hoe je alles gaat bouwen qua scenery en het sporenverloop...
Succes!!!
Groet,
Raymond
Ziet er allemaal netjes uit
Ik begin nu wel heel erg nieuwsgierig te worden hoe je alles gaat bouwen qua scenery en het sporenverloop...
Succes!!!
Groet,
Raymond
Hoi Gerard ,
ben je al verder gegaan met je baan ?
Je maakt ons wel nieuwsgierig naar het verloop van je baan
mvg Sjaak
ben je al verder gegaan met je baan ?
Je maakt ons wel nieuwsgierig naar het verloop van je baan
mvg Sjaak
Nou Sjaak het is een klein beetje verder.
heb eerst alle gaatjes en alle oneffenheden geplamuurd en alle rails weer terug geplaatst , heel enthousiast vandaag willen beginnen met alles goed aan te leggen maar....kwam er achter dat ik geen isolatieschoentjes meer had...tenminste de goede dan blijk wat verkeerde te hebben en die knappen gelijk kapot beetje slechte kwaliteit.
dus nog even geduld denk een weekje voor een nieuwe update hoef deze week maar 3 dagen te werken dus tijd genoeg om nog wat tussendoor te doen, als de nieuwe isolatieschoentjes binnen zijn.
heb eerst alle gaatjes en alle oneffenheden geplamuurd en alle rails weer terug geplaatst , heel enthousiast vandaag willen beginnen met alles goed aan te leggen maar....kwam er achter dat ik geen isolatieschoentjes meer had...tenminste de goede dan blijk wat verkeerde te hebben en die knappen gelijk kapot beetje slechte kwaliteit.
dus nog even geduld denk een weekje voor een nieuwe update hoef deze week maar 3 dagen te werken dus tijd genoeg om nog wat tussendoor te doen, als de nieuwe isolatieschoentjes binnen zijn.
Gr. Gerhard
Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Nieuwe update ,zat vanmiddag tijdens het luisteren naar de voetbal wedstijd ineens te bedenken ...kan wel niet direct verder met de aanleg maar heb eerst alle blokken op de tafel gemarkeerd kan alvast wat bedrading op maat maken en solderen ,en gelijk wat foto's gemaakt voor het verloop van het sporenplan.
We vertrekken vanuit het schaduwstation in de buitenste baan en gaan rechtsom, binnenste baan gaat linksom.
we komen vanuit de rechteronderkant van de foto en rijden naar het eerste niveau.
En klimmen verder naar het bovenste niveau waar we aan de voorkant aankomen bij het station, en dalen daarna weer af in 2 gedeeltes naar het schaduwstation
Om alles straks in Itrain makkelijker in te geven heb ik het sporenplan getekend en daarop vul ik alle lengtes/posities enz. in.
We vertrekken vanuit het schaduwstation in de buitenste baan en gaan rechtsom, binnenste baan gaat linksom.
we komen vanuit de rechteronderkant van de foto en rijden naar het eerste niveau.
En klimmen verder naar het bovenste niveau waar we aan de voorkant aankomen bij het station, en dalen daarna weer af in 2 gedeeltes naar het schaduwstation
Om alles straks in Itrain makkelijker in te geven heb ik het sporenplan getekend en daarop vul ik alle lengtes/posities enz. in.
Gr. Gerhard
Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.