Inderdaad jammer. Wel een nieuw 2000, 2200 en Mat 54 voor NS
Scheelt voor mij een goedkoop Piko jaar. Geen noviteiten voor mijn tijdperk. De 2200 met blauwe zwaailichten en de Mat 54 zijn voor mij te vroeg.
Ik schrik wel even van het benelux stel. Andere verf en het dan een benelux stel noemen? Dan kan je elk willekeurig rijtuig geel/blauw maken en dan icr noemen.
Inderdaad we komen er bij Piko in 2024 wat Nederlandse noviteiten betreft bekaaid vanaf. Geen enkel echt nieuwtje in N spoor, alleen maar vormvarianten. Ik hoop niet dat dit het gevolg is van de wisseling van vertegenwoordiger in Nederland, want dan geeft dit weinig hoop voor de toekomst.
De nieuwe 2200 vind ik wel leuk en gaat op mijn lijst, maar inderdaad geen NS rijtuigen.
Sowieso lijkt Piko het dit jaar iets rustiger aan te doen, alleen de BR E32 en de Umbauwagens lijken echt nieuwe ontwikkelingen te zijn, verder voornamelijk form varianten.
Met vriendelijke groet,
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Wat een teleurstelling. Alleen wat varianten.
Wat er nieuw is aan de groene Hondekop ontgaat mij ook even.
Blijft over de zoveelste 2200 lok. Misschien de ex USA 2000, maar dat zal de enige zijn voor mij.
Met veel anderen hoopte ik op ICR rijtuigen.
Of iets verrassends als een nieuw treinstel (Sprinter, mat. '64).
Hopelijk gaat de nieuwe Nederlandse vertegenwoordiger volgend jaar wat meer zijn best doen.
sparckie schreef: ↑30 dec 2023 13:14
Wat er nieuw is aan de groene Hondekop ontgaat mij ook even.
De vorige groene Hondekop had een omgekeerd L-sein, deze heeft een A-sein.
Ik wil nog graag een groene Hondekop, dus deze gaat zeker worden besteld. Ik ben er blij mee, gezien de absurde bedragen die worden gevraagd en geboden voor tweedehands spul.
Marksintpancras schreef: ↑30 dec 2023 14:05 Niks teleurstellend, gewoon weer een mooie baureihe 101 en genoeg baureihe 185 dingen die aan de collectie toegevoegd kunnen worden.
Piko baureihe 101 rijden beter dan die duurdere baureihe Minitrix 101. Dus ik ben gewoon weer heel blij.
dat maakt de hobby zo mooi, er is altijd wel iets moois bij voor iemand.
Wat ik niet begrijp is waarom komen ze met al bestaande loc's die al eerder zijn uitgebracht met de zelfde nummers???
Waarom geen nummer varianten?
Ik snap dat een heel nieuw model heel veel geld kost qwa ontwikkeling maar een bestaand model een ander nummer geven kost toch niet de hoofdprijs?
Ik had zeker een nummer varianten gekocht van bvb blauwe NS1200 en NS1200 geel/grijs.
En ook zo de 2400en en 2200en gemiste kans.......of zie ik dat nou verkeerd?
Nu koop ik alleen de NS 2268 radio loc verder helemaal niks......
Volgens mij worden er geen bestaande loc's met hetzelfde nummer opnieuw uitgebracht, dat is gewoon de bestaande productie die in 2024 verder gaat. Als er iets nieuw wordt uitgebracht staat dat in de catalogus er bij als NEU 2024 voor variant en Formneu 2024 voor een nieuwe productie.
De catalogus is gewoon wat in 2024 nog allemaal via PIKO te krijgen is en dat bestaat uit bestaande modellen en een aantal nieuw varianten of nieuwe producten.
Echt nieuw is derhalve alleen de BR E 32 en de Umbauwagen (allen Formneu) de rest zijn allemaal kleurvarianten van eerder uitgebrachte modellen (allen NEU) en al eerder uitgebracht modellen (waar geen Formneu of NEU bij staat).
Ja dat snap ik Wilco.
Ik bedoel waarom weer de zelfde loc's met de zelfde nummers, waarom geen nieuwe nummers op de zelfde loc's?
Ik zie dat als een gemiste kans....
Iedereen heeft de bestaande toch al, lijkt me sterk dat iemand met loc's gaat rijden op zijn baan met de zelfde nummers?
Treinstellen snap ik wel want dat zie je bijna niet.....(dat heb ik ook)
Maar geen loc's met de zelfde nummers.
Met een nummervariant van eenzelfde model bereik je over het algemeen een kleinere groep modelspoorders dan met het uitbrengen van een andere vormvariant. Daarnaast is het voor een beetje geoefende modelspoorder niet zo moeilijk een nummer te wijzigen. Piko is gewoon een commercieel bedrijf dus die brengt uit waarvan zij denken dat dit het meeste oplevert. Daarbij laat de firma zich adviseren door de vertegenwoordiger in een bepaald land en eventuele verzoeken van modelspoorders als ze die vaak binnen krijgen. Je kan Piko immers gewoon een email sturen.
Uiteraard zou ik het ook prachtig vinden om puur nummervarianten te zien, bij de gele Mat 54 zijn er in ieder geval 3 uitgebracht.
Kan best zijn dat het gewoon al geproduceerd is. Oftewel dat ze er 1,000 van hebben geproduceerd en inmiddels 800 afgezet, ze hebben dan nog 200 op voorraad, dus staan ze nog in de catalogus (ik noem wat willekeurige getallen).
Sparckie en Raymond,
Nieuw aan hondekopmodel 40283 is niet alleen het derde frontsein op de neuzen, maar ook de afwezigheid van de laddertjes ernaast. 40293 had die nog wel.
De kleurvarianten zijn nog niet uitgeput. Zo zou ook de proefsnor nog kunnen, al heeft die er maar enkele jaren omstreeks 1960 op gezeten. Deze variant was niet voorzien toen ik dit postte, en ook voor 2024 niet. Deze variant kan zelfs in twee subvarianten komen, één met en één zonder gele eersteklasstreep. Maar voor levendige herinnering aan ±1960 moet je intussen wel zeventiger of ouder zijn ...
Groet van
Valéry (*1948, verzamelaar normaalspoor Europa 1958-1967)