De sporen die ik ga gebruiken is Fleischmann met bedding. Dit gaat een Duitse baan worden in een heuvel/berg gebied. Tijdperk ben ik nog niet helemaal uit. De wisselstraat met bochtwissels heb ik al uitgetest en werkt vrij goed. Ik zal wel de wisselaandrijving ondersteboven moeten plaatsen. Ik heb overwogen om de west kant ook dubbelspoor te maken. Maar dat neemt iets te veel ruimte in, en biedt niet zo heel veel meer voordelen qua rijden denk ik – een compromis van een kleine baan. Qua opbergen heb ik al een overkapping van een vorige baan. In de hoekjes zal hier wel ruimte voor vrijgehouden moeten worden.
Ik weet niet zeker of echt automatisch rijden wil hebben. Het is maar een heel erg kleine baan, dus je kan er hooguit twee tegelijkertijd laten rijden.
De doodlopende boogwissel is van een klein schaduwstation (max 4 sporen of zo) die ik er misschien later als een extra module bij wil bouwen. De stand van mijn wagenpark van een paar jaar geleden kan ik alles al vullen – laat staan nu. En ik ben te lui om er elke keer alles erop en er af te moeten halen.
Qua scenery had ik het ruwweg zo in mijn hoofd:
Natuurlijk benieuwd naar jullie opmerkingen. Ik wel een paar vraagjes:
- Kan ik de baan voorbereiden op automatisch rijden? Dat ik bijvoorbeeld sporen isoleer en kabels alvast plaatst, maar deze op een manier aan elkaar aansluit?
- Mocht ik automatisch rijden willen, kan ik de wissels van opstelspoor 10 gebruiken voor een trein bij het perron?