een spoordijkje anno 1920

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Ron

Re: een spoordijkje anno 1920

Bericht door Ron »

Michiel,

Dat gras staat mooi rechtop.
Goed idee trouwens dat blad en houtsnippers.

gr. Ron.

Ik rommel maar wat aan!

henry

Bericht door henry »

ziet er proper uit man, erg natuurgetrouw

groetjes henry

spoor65

Bericht door spoor65 »

Michiel,

Hoezo niet helemaal in de vingers :?: :?: :?:

Pas maar op, als je zo door gaat gaan ze je nog vragen voor het team van Railz of Miniatuur Wunderland Hamburg.
Zou niet best zijn voor ons hier, want die willen vast niet dat jij jouw kunstwerken dan hier op het forum plaats :D :D

Top werk manneke.

Mvg

Freddy

Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Rob Fongers

Bericht door Rob Fongers »

Allez Gatverpielekes................

Mannn alleen maar kunststukjes hier, ieder op zijn eigen wijze maar ook zo leuk en origineel.

Top Michiel

Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

FidOo

Bericht door FidOo »

Nou idd zeg. Ziet er nu al uit de kunst uit.
Ik heb geen vrees over de kwaliteit hoor.

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
Michiel

Bericht door Michiel »

Zo, een kant van de dijk is helemaal begrast.
Afbeelding

Afbeelding

groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

Ron

Bericht door Ron »

Mooooooooiiiiiiii :o

gr. Ron.

Ik rommel maar wat aan!

spoor65

Bericht door spoor65 »

Dat bedoel ik dus Michiel,

Is trouwens jouw zolder al geplaatst op jullie huis, want dit soort plaatjes en resulaten op deze mooie dijk,
die doen verlangen naar het grote werk.

Mvg

Freddy
Laatst gewijzigd door spoor65 op 08 okt 2010 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Onderwerp starter
Michiel

Bericht door Michiel »

Jammer genoeg zit met de bouw van het huis alles tegen: mijn architect is zodanig traag dat ie het klaar speelt om steeds te laat te zijn, mijn aannemer is verongelukt, en ligt in het ziekenhuis met een paar gebroken dingen, en de gemeente heeft de plannen voor verhogen van het huis afgekeurd op basis van het ontbreken van een gescheiden waterafvoersysteem dat ze zelf nog niet hebben in de straat! :cry:

Nee, de grote baan is voor later... ooit. Maar ik blijf niet bij de pakken zitten. Ik maak mijn baan, maar dan met kleine stukjes. :D Deze dijk is het eerste stukje van de puzzel. ;)

groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

Rob Fongers

Michiel,

Soms zit het tegen soms zit het mee. De tijd heelt alle wonden.

Het geeft je meer tijd om na teneken over het hoe en wat

Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Onderwerp starter
Michiel

Bericht door Michiel »

Hoi Rob,

ik ben al een jaar aan het plannen, ik heb een volledige website opgezet over een modelbaan dat niet is, ik heb historisch onderzoek verricht tot het afschuimen van stoffige archieven te lande, ik heb mijn volledige oude TPIII verzameling verkocht en ben herbegonnen met een TPI verzameling (wat vooral zelfbouw en ombouw zal worden)... De tijd voor hoe en wat heb ik gehad. :D Nu is de tijd aangebroken om te bouwen. 8-)

Kortom, ik ga niet zitten wachten, ik bouw die grote baan. Heb ik de ruimte niet? Dat doe ik het in kleine stukjes, in mijn kleine bureautje. Ooit komt het moment dat ik alles aan elkaar kan gaan puzzelen tot een groot en werkend geheel. Dat is toch een leuk vooruitzicht, niet? :)

Ger de herintreder

Bericht door Ger de herintreder »

Hoi Miciel

in een woord, geweldig. Het is gewoon genieten om je vorderingen te zien

Groet
Ger

' k weet nu hoe 'k beginnen moet

vantongeren

Bericht door vantongeren »

Dat is zeker een leuk vooruitzicht Michiel. Nou hoop ik voor je dat het geen puzzel wordt van 5000 stukjes anders kun je beter het huis naast je erbij kopen dan een zolder op je huis te plaatsen :lol:

Vergrassing op je dijkje ziet er net als het dijkje netjes uit hoor.
Het is maar een idee, maar wat dacht je er van om een wachtpost (voorloper seinhuis) te plaatsen. Dat breekt een beetje het langwerpige beeld en het kleed het net even wat meer af :)

Groet,
Marcel

Tijdperk II (1924-1937) | Maatschappij DRG / HSM | Rails PECO | Rollend mat. Fleischmann | Lid Spoorgroep NedTRAK | Werkgroep DE Spoorwegmuseum | N-Project DRG = Kronhausen | N-Project HSM = Maartensdijk | secretaris Stichting DE-III

Onderwerp starter
Michiel

Bericht door Michiel »

Marcel, je bent helderziend! :D Ik heb inderdaad al een klein blokwachtershuisje klaar liggen, een paar hekjes en telegraafpalen komen er ook op. En als klap op de vuurpijl ben ik bezig met het plannen om een werkend Belgische armsein uit 1904 te etsen uit messing. Maar dat is voor het laatst, want daar ken ik ook al niets van, en heb nog een hoop te leren, beginnend met het leren van een cad pakket. Want dit dijkje heeft als doel om zoveel mogelijk voor mij nieuwe technieken uit te proberen. Alles op een hoopje. En als eerst volgende ga ik een bos in elkaar draaien. Dat lijkt me wel leuk om doen.

Onderwerp starter
Michiel

Bericht door Michiel »

Bon, ik heb de achterkant nu ook begrast met een sfeerbeeld als illustratie. Jammer genoeg heb ik nog geen materiaal om bomen te vlechten, dus wordt het voorlopig wat improviseren...
Afbeelding

Onderwerp starter
Michiel

Bericht door Michiel »

Wachten is tijdverlies, dus heb ik meeraderige koperdraad genomen als basis om een struik inelkaar te draaien. Men moet het doen met de middelen voorhande...
Afbeelding

Ron

Bericht door Ron »

Michiel,

dat is een bijzonder mooie struik.

Ben benieuwd naar het eindresultaat.

gr. ron.

Ik rommel maar wat aan!

Onderwerp starter
Michiel

Bericht door Michiel »

Met telegraafpalen ziet het er ook niet slecht uit. 8-) Ik heb draad van 30µm dik gevonden, maar ik moet het nog proberen om ze te spannen tussen de masten. Dat wordt ontegensprekelijk gepruts.
Afbeelding

Jos

Bericht door Jos »

Ziet er goed uit zo Michiel!

Groetjes,
Jos

Onderwerp starter
Michiel

Bericht door Michiel »

En dan mijn nederlaag van vandaag: mijn boompje is een lelijk gedrocht geworden. :( Blijkbaar is boomjes-maken mij niet met de natuur meegegeven. Dat wordt zwoegen om het goed te krijgen. De volgende ga ik met andere strooimaterialen maken, en zien wat dat wordt. Zie en lijd met me mee! :roll:
Afbeelding

Ron

Bericht door Ron »

Michiel,

Probeer bij de volgende struik eerst grasvezeltje te plakken.
Het liefst de wat langere 4.5mm. of 6 mm. Ik denk zelf aan 4.5 mm.
Hierna de kortere grasvezeltje 2 mm. (hier copieer je in feite de kleine twijgen mee) en dan pas turf.
Dit alles niet met de hand erop strooien maar dmv een theezeefje.
Vezels en turf plakken met bison spuitlijm welke je alleen moet richten op de takken.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Gr. Ron.

Ik rommel maar wat aan!

Rob Fongers

Michiel,

Wooowwww man........

En wat die bom betreft heb je wat overgeslagen nml geduld hahahahahaa. Maar in alle eerlijkheid niet geprobeerd is altijd mis. Ik heb nu ook zo een virus whahahahaha en dat is best wel vervelend ;) maar wel leuk.

Maar jij ergert je er misschien aan maar zulke gedrochten bestaan wel.......................

Grtzz Rob

Onderwerp starter
Michiel

Bericht door Michiel »

@Ron, bedankt voor de tip. Volgende keer wanneer ik naar de modelbouwzaak ga, vraag ik naar die grasvezels, want die heb ik nog niet in mijn verzameling groensel. Maar je tip klinkt goed. 8-)

@Rob, je heb groot gelijk met dat "geduld". Ik heb die eerste boom op een drafje gemaakt. :oops: Maar ik heb er wel van geleerd. Het struikje is nog iets te groot naar waar ik naar streef, Scotch Brite is niet wat ik had gehoopt, Javis bomenloof is niet kurkdroog bij levering waardoor het te gemakkelijk klit, ... en ga zo maar door. Het was dus wel een nuttig ervaring. An als ik morgen een gaatje tijd heb, probeer ik een ander boompje... ;)

Onderwerp starter
Michiel

Bericht door Michiel »

Met dit ochtendzonnetje was ik toch wel benieuwd hoe de kleuren zouden zijn in het daglicht, want ik werk aan dit baantje steeds in het halfduister met 2 gloeilampen. Dus hier is de licht-test:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jos

Bericht door Jos »

Wow! Wat een verschil. Prachtig hoor!

Groetjes,
Jos

Plaats reactie