Drijvende N-spoor-kerstboom in kerstbal

Vraag maar raak!
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Appie173
Berichten: 272
Lid geworden op: 16 okt 2011 22:16

Drijvende N-spoor-kerstboom in kerstbal

Bericht door Appie173 »

Hallo eenieder,

Strikt genomen is het wellicht off-topic, maar ik denk dat er voldoende kennis, ervaring en enthousiasme voor in dit forum te vinden is. Al 20 jaar plaatsen wij elke kerst ongeveer 30 verlichte kerstbomen in de sloot (wellicht ook leuk om een keer in model uit te voeren). Elk jaar hebben we een fondsenwerfproject en dit jaar willen we circa 200 transparante kerstballen (bijvoorbeeld https://www.bol.com/nl/nl/p/transparant ... 169149861/ ) vullen met een in het "water" drijvend kerstboompje. Nu zit ik met twee vragen.

Vraag 1, modelwater.
In de eerste prototypes hebben we het water met een laagje karton weergegeven. Dat is toch niet zo mooi. Ik vraag me af of we modelwater kunnen gebruiken. Onder andere Woodland Scenics, Busch en Faller hebben verschillende producten. Hebben mensen hier ervaring mee? De bal bestaat uit twee helften met een verticale naad. Het water zullen we aanvankelijk in een helft gieten, maar daarna moet het nog gedraaid worden. Komt dit nog los na uitharden? Hoe ziet de waterspiegel er uit?

Vraag 2, boompjes.
Verschillende merken hebben grootverpakkingen met vele bomen. Deze hebben allemaal verschillende lengtes. Wij hebben juist circa 200 boompjes nodig van dezelfde hoogte (6-7 cm). De prijs moet in de buurt van de 1 euro per boompje zitten, maar we bestellen liever niet op te goedkope sites als Temu en Alibaba.

Bij voorbaat dank,
Albert


Plaats reactie