Waldkirch - De vensterbankbaan
-
Onderwerp starter - Berichten: 283
- Contacteer:
Re: Waldkirch - De vensterbankbaan
Ik heb waterpassen genoeg, ik moet ze alleen gebruiken haha .
De veranderingen werken, de br86 slipt niet meer door en rijdt nu met 3 silberlingen rond. Af en toe nog slecht contact op een wissel, ik hoor de Obb daar ook heel kort wegvallen dus ik ga alle wissels van extra draden voorzien. Wie weet hang ik ze direct aan een bezetmelder, of bereid ik dat voor.
De br221 hield er opeens mee op. Laatste weken al wat gezoem, alsof hij niet vooruit kon, soms een tikje nodig. Eerst nog wel licht en daarna niets meer. 10 minuten later weer veel ronden kunnen rijden tot hetzelfde probeem zich voordeed. Lijkt met sluiting te beginnen. Zo even op de testbaan alles nalopen,het ding gaat maar even los.
De veranderingen werken, de br86 slipt niet meer door en rijdt nu met 3 silberlingen rond. Af en toe nog slecht contact op een wissel, ik hoor de Obb daar ook heel kort wegvallen dus ik ga alle wissels van extra draden voorzien. Wie weet hang ik ze direct aan een bezetmelder, of bereid ik dat voor.
De br221 hield er opeens mee op. Laatste weken al wat gezoem, alsof hij niet vooruit kon, soms een tikje nodig. Eerst nog wel licht en daarna niets meer. 10 minuten later weer veel ronden kunnen rijden tot hetzelfde probeem zich voordeed. Lijkt met sluiting te beginnen. Zo even op de testbaan alles nalopen,het ding gaat maar even los.
-
- Contacteer:
Probleem met de br221 gelukkig alweer opgelost. Schoongemaakt maar dat hielp niet. Er zit een nem651 aansluiting in en de decoder zit er in geprikt. Die zat akelig dicht tegen het chassis, hij zit zeg maar wat schuin. Stukje tape ertussen en hij rijdt nu zijn rondjes op de testbaan .
Erg blij mee, want dit is een hele mooie en fijne loc.
Erg blij mee, want dit is een hele mooie en fijne loc.
-
- Contacteer:
De Tomix stofzuiger kwam binnen en deze direct voorzien van een Kuehn N025 die ik nog had liggen.
Straks even op de grote baan laten rijden. Op de testbaan pakte die al best wat stof.
Ik heb cv5 op 170 gezet. Ik las ergens dat je daarmee de motor niet overbelast.
Ik rij op 15v. Minus 1,4v voor de bezetmelders is 13,6v en volgens mij pakt de z21 ook nog 1v. 170 van 255 is 66% dus ik geef de Tomix 9v ongeveer.
Straks even op de grote baan laten rijden. Op de testbaan pakte die al best wat stof.
Ik heb cv5 op 170 gezet. Ik las ergens dat je daarmee de motor niet overbelast.
Ik rij op 15v. Minus 1,4v voor de bezetmelders is 13,6v en volgens mij pakt de z21 ook nog 1v. 170 van 255 is 66% dus ik geef de Tomix 9v ongeveer.
Laatst gewijzigd door kootje007 op 19 okt 2024 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
Het resultaat na een paar minuten rijden:
Dit stukje baan moet nu toch echt anders. Als er ontsporingen zijn is het hier. De bovenste wissel ligt ook niet netjes, de stukjes bocht tussen de wissels helpen niet mee. Even loshalen en bedenken hoe het wel mooi kan.
Ideeën welkom!
Hier een filmpje van de de Tomix:
Dit stukje baan moet nu toch echt anders. Als er ontsporingen zijn is het hier. De bovenste wissel ligt ook niet netjes, de stukjes bocht tussen de wissels helpen niet mee. Even loshalen en bedenken hoe het wel mooi kan.
Ideeën welkom!
Hier een filmpje van de de Tomix:
Laatst gewijzigd door kootje007 op 19 okt 2024 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Marco, er zitten wel "S" bewegingen in deze bochten (zeker bij onder rechtdoor, en boven afbuigend). Dat is wel waar ontsporingen extra kansrijk zijn. Ben je je daar bewust van?
Groet, Erik
T-Trak Paradebaan - T-Trak project voor mijn langere treinen
Woonkamer baan - Eerdijk & Eerdijk West - Baan in de woonkamer
Instagram: erik_n_fan
-
- Contacteer:
Ja, en dat zal het probleem ook zijn. Ontsporen gebeurt niet vaak maar het moet beter. Ik kreeg het destijds niet beter qua plaatsing wissels. Met de foto van bovenaf is het heel goed te zien.
-
- Contacteer:
Voor:
Na,
nog niet helemaal klaar natuurlijk, hout eronder gelijmd en zo de kurk leggen en gaten boren voor de wissels en alle draden.
Na,
nog niet helemaal klaar natuurlijk, hout eronder gelijmd en zo de kurk leggen en gaten boren voor de wissels en alle draden.
-
- Contacteer:
En nu de hele bocht aan het opschuiven want anders worden de stationsblokken te kort...
Het is maar goed dat een hobby tijd mag kosten...
Het is maar goed dat een hobby tijd mag kosten...
-
Heel herkenbaar! Je denkt 1 draadje/wisseltje/"iets" te verplaatsen en voor je het weet ben je een weekend & waslijst aanpassingen verder... Heb je al test gereden? Hoe gaat het met de ontsporingen?
Groet, Erik
-
- Contacteer:
Bijna kan ik weer testrijden, het hout ligt weer op zijn plek, de kurk is net gelijmd en daarna de baan simpel vastleggen om alle draden weer aan te sluiten.
Ik had iets na de bocht ook nog een recht stuk die aan een wissel vastzat, de wissel is nu geisoleerd waardoor het blok na de wissel een recht stuk langer is. Dus ook nieuwe gaten boren voor bedrading. Gelukkig kan ik overal goed bij. Morgen hopelijk weer verder en alles solderen.
Dan testrijden, ik verwacht eigenlijk geen problemen omdat er een stuk recht voor de wissel ligt en het nu veel netter en logischer is.
Ik had iets na de bocht ook nog een recht stuk die aan een wissel vastzat, de wissel is nu geisoleerd waardoor het blok na de wissel een recht stuk langer is. Dus ook nieuwe gaten boren voor bedrading. Gelukkig kan ik overal goed bij. Morgen hopelijk weer verder en alles solderen.
Dan testrijden, ik verwacht eigenlijk geen problemen omdat er een stuk recht voor de wissel ligt en het nu veel netter en logischer is.
-
- Contacteer:
Blij dat ik er aan begonnen ben. Stuk strakker nu en direct betere voorbereiding op het aansluiten van bezetmelders op deze wissels.
Nog even de servo's eronder en we kunnen weer echt rijden. Testrijden ging in ieder geval goed.
-
Heel fijn om te lezen. Dan mooi afronden en door naar het volgende item op de todo lijst
Groet, Erik
-
- Contacteer:
En hier het eerste filmpje na de verbouwing:
Trein stopt door sluiting omdat er een wissel fout stond, reed nu handmatig ipv via iTrain.
Slecht contactje nog bij de wissel onderaan, nog even nakijken, maar het loopt mooi nu. Vanavond iTrain aanpassen omdat de blokken en bezetmelders gewijzigd zijn qua lengte.
Trein stopt door sluiting omdat er een wissel fout stond, reed nu handmatig ipv via iTrain.
Slecht contactje nog bij de wissel onderaan, nog even nakijken, maar het loopt mooi nu. Vanavond iTrain aanpassen omdat de blokken en bezetmelders gewijzigd zijn qua lengte.
-
- Contacteer:
gaat een heel mooie baan worden
Groetjes
Leon
Win11, iTrain, Dinamo
Mijn baanplan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... 49#p277049
ik bouw nu: viewtopic.php?t=18087
[youtube]https://www.youtube.com/@leondejong9485[/youtube]
Leon
Win11, iTrain, Dinamo
Mijn baanplan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... 49#p277049
ik bouw nu: viewtopic.php?t=18087
[youtube]https://www.youtube.com/@leondejong9485[/youtube]
-
Blijven toch mooie wagens die VAM Compost wagens.
Gr Chris
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Die VAM compost wagons heb ik ook nog in verschillende kleuren liggen in de doosjes .
Die rijden mooi achter die V200 als ik het goed zie in het filmpje .
mvg Sjaak
Die rijden mooi achter die V200 als ik het goed zie in het filmpje .
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
- Contacteer:
Ja, ik vind de VAM-wagons prachtig. Ik heb er nu een stuk of 10 denk ik. 7 groen en 3 oranje. De andere kleuren nog een keer op de kop tikken. Al sinds ik jong was had ik er al iets mee, mijn vader had een oranje en groene. Dat was in de jaren 80. Zijn wagons rijden hier ook rond, en pa staat er nog steeds trots bij te kijken.
-
- Contacteer:
Vanochtend het splitsen en samenvoegen weer opgepakt.
Het komt aardig precies...
En hier moest er even geholpen worden, het werkt maar het moet verbeterd worden.
Het komt aardig precies...
En hier moest er even geholpen worden, het werkt maar het moet verbeterd worden.
Hallo Marco,
Leuk om e.e.a. tegelijk te zien in iTrain en op de baan zelf.
m.vr.gr.
Hans
Leuk om e.e.a. tegelijk te zien in iTrain en op de baan zelf.
m.vr.gr.
Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
-
Mooie filmpjes Marco!
I like sitting in my hottub with a beer or two…...
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Ik heb een filmpje opgenomen van alles onder de baan!
Grappig, ik neem steeds meer op en plaats het op youtube. Ik ben onder de indruk van het aantal views. Shorts die 1200x bekeken worden, filmpjes 850x...best leuk.
Topfilmpje is nog steeds het filmpje over de koplampen van mijn Buick Park Avenue die ik op amerikaanse wijze aangesloten had...4500 views. Dat wil ik wel een keertje evenaren met een modelspoorfilmpje.
Grappig, ik neem steeds meer op en plaats het op youtube. Ik ben onder de indruk van het aantal views. Shorts die 1200x bekeken worden, filmpjes 850x...best leuk.
Topfilmpje is nog steeds het filmpje over de koplampen van mijn Buick Park Avenue die ik op amerikaanse wijze aangesloten had...4500 views. Dat wil ik wel een keertje evenaren met een modelspoorfilmpje.
Mooi abstract 3-d schilderij! Wel een spinnenweb maar het ziet er toch degelijk uit.
Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's, filmpjes en bouwbeschrijvingen op https://www.kolenberg.eu
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's, filmpjes en bouwbeschrijvingen op https://www.kolenberg.eu
-
- Contacteer:
Het fijne is dat het redelijk overzichtelijk is omdat de baan smal en niet te lang is. Daardoor is de route van bedrading vrij simpel. Het meeste zit ook redelijk gebundeld.