3d ontwerpen gezocht

Met het voortschrijden van de techniek wordt het steeds interessanter om zelf modelnummer te (laten) ontwerpen en printen. Dat geldt voor complete modellen van locs, rijtuigen, auto's, schepen, etc. tot schakelkasten, trappen, airco's en noem maar op. In dit forum kun je al je vragen kwijt over alles wat met 3D printen te maken heeft. Maar je kunt ook laten zien wat je gemaakt hebt.
Plaats reactie

Onderwerp starter
GeertArnhem

3d ontwerpen gezocht

Bericht door GeertArnhem »

Hoi allemaal,

mijn naam is Geert vd Zwaag en ben sinds augustus 2024 begonnen als machinist bij de Nederlandse Spoorwegen, mijn huidige standplaats is Arnhem
en hier hebben ze met de nieuwe dienstregeling ook weer het "oudere" materiaal weer terug gekregen

nou ben ik sinds vandaag trotse bezitter van een 3d Flashforge printer en heb al allerlei leuke dingen voor de kinderen uit geprint
maar ineens bedacht ik me joh is het misschien niet ook heel leuk voor mijzelf en anderen die dat willen
om van de diverse treinen een kleine 3d model uitprinten

ik ben dan ook op zoek naar de volgende modellen

VIRM - DDZ - ICM - SLT - SNG - FLIRT

wie kan mij hier mee helpen ?????

tv_man

Re: 3d ontwerpen gezocht

Bericht door tv_man »

Hier op het forum kan je onder andere op het subforum nieuwtjes/kleinseriefabrikanten verscheidene van de modellen waarnaar je op zoek bent vinden. Weliswaar worden ze daar als 3d print aangeboden, dus ik heb mijn twijfels of ze je de 3d bestanden op zullen sturen (is heel wat werk namelijk om een trein in detail te tekenen). Op het forum kan je ook zoeken naar de betreffende modellen en je vindt het een en ander.

- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)

Onderwerp starter
GeertArnhem

Re: 3d ontwerpen gezocht

Bericht door GeertArnhem »

bedankt voor de reactie

ik begrijp 100% dat men niet zomaar mij die bestanden zou opsturen, ik wil hier voor ook echt wel een vergoeding voor betalen want het werk wat er in zit om die modellen te maken kan ik mij nou nog niet voorstellen hoeveel dat zou zijn (ben net begonnen met wat simpele dingen en daar gaat al heel wat tijd in zitten)

maar ik zal het forum eens gaan speuren

Plaats reactie