Rijgedrag met een D&H decoder
-
Onderwerp starter - Berichten: 109
Rijgedrag met een D&H decoder
Hallo,
Mijn Minitrix VT75 met een D&H decoder rijd vooruit prima, achteruit gaat die opeens op volle snelheid rijden na eerst een tijdje met de goede ingestelde snelheid heeft gereden.
Wanneer de VT75 stil staat en ik opnieuw deze wil laten vertrekken blijft deze stilstaan en de lampen blijven branden en verwisselen met de rijrichting zodat deze weer netjes vooruit rijd met de ingestelde waardes.
Wanneer ik de decoder aansluit op de decodertester merk ik geen verschil in de aansturing, motor voorzien van nieuwe koolborstels en los aangesloten op een externe voeding loopt dan prima.
Wat kan dit zijn?????????????????????
Gr Frits
Mijn Minitrix VT75 met een D&H decoder rijd vooruit prima, achteruit gaat die opeens op volle snelheid rijden na eerst een tijdje met de goede ingestelde snelheid heeft gereden.
Wanneer de VT75 stil staat en ik opnieuw deze wil laten vertrekken blijft deze stilstaan en de lampen blijven branden en verwisselen met de rijrichting zodat deze weer netjes vooruit rijd met de ingestelde waardes.
Wanneer ik de decoder aansluit op de decodertester merk ik geen verschil in de aansturing, motor voorzien van nieuwe koolborstels en los aangesloten op een externe voeding loopt dan prima.
Wat kan dit zijn?????????????????????
Gr Frits
Re: Rijgedrag met een D&H decoder
geeft een decoder reset enige verandering?
Zet de analoge mode eens uit b.v. cv29 op waarde 2
Zitten er nog condensatoren en/of spoelen op het printje? Zo ja ... haal die eens weg?
Guus
Zet de analoge mode eens uit b.v. cv29 op waarde 2
Zitten er nog condensatoren en/of spoelen op het printje? Zo ja ... haal die eens weg?
Guus
-
Reset gedaan, geen condensatoren en of spoelen aanwezig en op de waarde 2 gezet.
De lok weer laten rijden en in de eerst instantie ging het goed maar na een ronde opeens weer stil gevallen met brandende lampen.
Wanneer de motor overbelast wordt, moeten dan de lampen knipperen?
Guus, bedankt voor jouw reactie.
De lok weer laten rijden en in de eerst instantie ging het goed maar na een ronde opeens weer stil gevallen met brandende lampen.
Wanneer de motor overbelast wordt, moeten dan de lampen knipperen?
Guus, bedankt voor jouw reactie.
minitrix ... daar zit vaak een groen blokje in met 2x2 of 3x3 er opgeschreven...
zit die er nog in?
Guus
zit die er nog in?
Guus
gewoon een onderdeeltje op de print
ter illustratie: hier zie je een plaatje (andere lok)
https://images.beneluxspoor.net/bnls/pr ... andeld.jpg
(plaatje gejat bij de buren)
Guus
ter illustratie: hier zie je een plaatje (andere lok)
https://images.beneluxspoor.net/bnls/pr ... andeld.jpg
(plaatje gejat bij de buren)
Guus
-
Hallo Guus, er is geen print aanwezig de decoder zit precies onder de motor, ben er nu van overtuigd dat de decoder niet 100% meer is omdat deze aangesloten op mijn tester nu alleen maar een kant opdraait.
Ik ga een nieuwe decoder bestellen, bedankt voor het meedenken.
Gr Frits
Ik ga een nieuwe decoder bestellen, bedankt voor het meedenken.
Gr Frits
Ik denk eerlijk gezegd dat de decoder niet het probleem is/was. Klinkt meer als een motortje wat niet helemaal lekker is. Ik heb zelf ook een VT75 en dat is best een oud beestje. Ik denk dat een grondige schoonmaak van de motor en eventuele overbrenging hier de oplossing is. Tenzij dit al is gedaan en dan kan het zijn dat de motor uitgang van de decoder eenzijdig niet lekker is. Maar de vraag is dan wel of dit defect niet door de motor is gekomen. Niet dat de volgende decoder hetzelfde lot staat te wachten.
-
Hallo Joost, bedankt voor jouw reactie maar op mijn decodertester doet de decoder alleen één richting van de motor aansturen.
De motor los aangesloten met een A-meter er tussen en geen afwijkende waardes gezien.
Gr Frits
De motor los aangesloten met een A-meter er tussen en geen afwijkende waardes gezien.
Gr Frits