Het station van Reading heeft naar mijn idee een hoog "Brussel Groendreef gehalte", met haar groen-planken afdak en gietijzeren structuur. Voor het werk moest ik even in Reading zijn, en heb er dus vluchtig een paar foto's genomen.
Michiel
... en dan is er nogSaraan: een modelbaanverslag...
Sven schreef:Engeland is echt wereldkampioen lelijke treinen ontwerpen...
Precies mijn gedachte toen ik de foto's zag.
Maar het station zelf is wel mooi. Ik vind persoonlijk het station hoek van holland ook erg mooi om te zien. (alleen de binnenkant niet meer! die is volledig gemoderniseerd)
In Engeland is het meeste diesel voor zover ik weet. Of ze maken gebruik van een derde rail waar stroom op staat, de Eurostar maakt er gebruik van.
De treinen zijn niet echt mooi te noemen. Al vind ik ze toch wat hebben.
Wat voot werk doe je als ik vragen mag? Leuk dat het te combineren was.
In de UK zijn de meeste spoorlijnen niet geëlektrificeerd, en wordt er druk met diesel omgegaan. Ik vind ook dat ze estetisch niet echt indruk maken, maar als de Engelsen onze nieuwe lelijk-roze Beneluxcreaties zien, dan scoren wij tegenwoordig ook niet echt hoog op de schaal van estetiek.
(Ik ben programmeur bij het Belgische Koninklijk Meteorologisch Instituut, en ga af en toe eens naar Reading (bij het Europees Meteorologisch Centrum ECMWF) opleiding volgen.) Maar hou het stil...
groetjes,
Michiel
... en dan is er nogSaraan: een modelbaanverslag...
The Railroader schreef:de Eurostar maakt er gebruik van
Inmiddels is dit voltooid verleden tijd. Met de afgeronde renovatie en ingebruikname van London St. Pancras in 2007 (incl. de Internationale terminal (foto wikipedia) waar de eurostar stopt) wordt in alle eurostartreinstellen de 3e-rail installatie verwijderd. De derde rail was noodzakelijk doordat voor de afronding van de renovatie London Waterloo station werd gebruikt als internationaal vertrekpunt van de eurostar, waar ze alleen een derde rail hebben en geen bovenleiding.
Het scheelt heel veel waar je bent in Engeland, zelfs al in London.
Vorig weekend 4 dagen daar besteed. Stationsgebouwen zijn fenomenaal mooi daar, treinen erg wisselvallig. Op St. Pancras mooi en modern materieel, op andere stations denk je..... ehhhhh.... nee, dat is het niet.
Nee, jammer genoeg niet, we hadden niet genoeg tijd daar, wel een klein stukje film.
Maar als je mooie foto's wilt, ga naar St Pancras in Google Earth. Daar zie je rondom prachtige foto's van het station.
Jammer dat er niet zoveel in model is voor engeland, en dan bedoel ik huisjes en gebouwen.
Leek me best aardig om een engelse baan te maken vroeger veel in Engeland geweest en gereisd ik vind het wel wat hebben.
Sven schreef:Engeland is echt wereldkampioen lelijke treinen ontwerpen...
Ik dacht net oh wat zijn dat toch mooie treinen, ieder zijn smaak natuurlijk, maar ik vind heel veel mooi. Ok er zijn ook lelijkerds, maar dat is overal zo.
rower schreef:Jammer dat er niet zoveel in model is voor engeland, en dan bedoel ik huisjes en gebouwen.
Leek me best aardig om een engelse baan te maken vroeger veel in Engeland geweest en gereisd ik vind het wel wat hebben.
Euh?
Als je even flink rondkijkt op Engelse sites vind je een fors aanbod hoor. Even googlen.
Steven
Hier is mijn baan op het forum Hier is mijn vorige baan op het forum Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Over elektrificatie: In Engeland wordt naast veel diesel ook veel gebruik gemaakt van derde rail. De foto van de trein met doorloopkop is elektrisch. (Dus er zou daar ook ergens op Reading een derde rail moeten zitten)
Ik vind de treinen ook niet zo mooi daaro, met hun afgeronde opbouw ala jaren 1920. Alsof ze een beetje zijn blijven hangen Class 66 heeft dan wel weer wat..
Maar mooie foto's
edit; zie nu dat dit al wel een heel oud onderwerp is
Dat is nu het mooie van het forum, alles wat je plaatst blijft staan, en of het lang geleden is geplaatst, of gisteren,
Je ziet het hier maar weer, zelf lang geleden geplaatste topics blijken ook nu nog aan te spreken.
Daarnaast is het forum natuurlijk een prachtig naslag werk, en soms vind je dingen van lang gelee, die juist jouw vraag beantwoord, of een vraag oproept.
Dus altijd goed toch.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.