wie zijn wij

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
rjansen

wie zijn wij

Bericht door rjansen »

Even voorstellen?
Als kind hadden mijn broer en ik een opa die stationschef was. Van deze opa kregen wij een modeltreintje met een opwindlocomotief, dat op een cirkelvormig baantje eindeloos rondjes reed.
Dit treintje had ongeveer de afmetingen van N-spoor. Ook nam opa ons mee naar een spoorwegmuseum waar we op knopjes mochten drukken om seinen en wissels te bedienen van een enorme baan, ook ongeveer N-spoor.
Vanaf 1969 heb ik thuis een Fleischmann HO-baan gebouwd, die ik door ruimtegebrek van de hand moest doen.
Daarna ben ik overgestapt op Märklin's Z-spoor, maar ook daarmee ben ik gestopt.
In de schaal 1:160 zijn voldoende mogelijkheden om een leuke baan te bouwen en dat hebben mijn broer Edo en ik doen besluiten om een oude hobby van ons nieuw leven in te blazen: het maken van papieren/kartonnen bouwplaten.
Als geboren Amsterdammers vonden we de grachtenpanden uit de Gouden Eeuw geschikt om daar bouwplaten van te maken. Ik ontwerp en print de bouwplaten, Edo maakt de details zoals stoepen, balusters, topgevels enz. van kunststof.
Interesse in een stukje Amsterdam op je baan ?
Kijk dan op onze website: http://www.jansenbouwplaten.nl

Groeten van Rob Jansen

Jos

Re: wie zijn wij

Bericht door Jos »

Welkom op het forum Rob, zal jullie site eens bekijken.

Groetjes,
Jos

verzameldirk

Bericht door verzameldirk »

Wekom Jansen en Jansen waar was opa stationschef ?

Dick Bolt

Mijn vrouw en ik verzamelen modeltreinen in diverse schalen, en van vele fabrikaten voor mijn treinfoto's zie http://www.flickr.com/photos/35830155@N05

ejansen

Bericht door ejansen »

Opa was o.a. stationschef in Schagen en later in Oldenzaal.
In Oldenzaal vond hij het veel leuker want er kwamen veel meer treinen langs, en het was er veel drukker door de douane-activiteiten.
Alle internationale treinen stopten er toen nog.
Het oude stationsgebouw uit 1865 brandde in 1953 af.
Hij was toen al met pensioen, maar toch erg ontdaan.

Dirk

Bericht door Dirk »

Welkom op het forum Rob en de huisjes zien er mooi uit. Wegens plaatsgebrek ben je bij schaal N gekomen, ik denk dat de meeste op die manier bij schaal N terechtkomen.

Tot op de trein.

spoor65

Bericht door spoor65 »

Hoi Rob,

Leuk je verhaal hier te lezen, hoe jullie het treinen virus hebben gekregen, leuk ook dat je opa o.a. in Oldenzaal werkzaam was.

de vereniging TMC in Enschede (http://www.tmsc.nl) heeft een module van station oldenzaal.
Zelf sta ik regelmatig op het, nu natuurlijk geheel niet te vergelijken, station in oldenzaal met de bus.
Dirk schreef: Wegens plaatsgebrek ben je bij schaal N gekomen, ik denk dat de meeste op die manier bij schaal N terechtkomen.
Dirk, ik denk dat je met de bewering dat de meeste voor N-spoor kiezen wegens ruimte gebrek, je de plank meer dan ver mis slaat.

Er zijn vele N-spoor rijders die, net als ik, het gewoon mooier vinden, omdat het sierlijker is in hun gevoel, maar vooral omdat ze kiezen voor het maken van mooie ruime sporenplannen, die je met H0 gewoon niet voor elkaar krijgt op je eigen zoldertje.

Kortom: Meer met Minder, Meer met N

Mvg

Freddy(spoor65)

Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Dirk

Bericht door Dirk »

spoor65 schreef: maar vooral omdat ze kiezen voor het maken van mooie ruime sporenplannen, die je met H0 gewoon niet voor elkaar krijgt op je eigen zoldertje.
Dus zoals ik al zei Freddy wegens plaatsgebrek kom je bij schaal N.

Tot op de trein.

Hookies

Bericht door Hookies »

Ik heb voor N gekozen omdat ik dat mooier vind en je er meer mee kunt doen. Dan bedoel ik niet qua sporenplan, maar qua scenery. Mijn zolder had net zo makkelijk gevuld kunnen worden met h0, maar daar ging mijn voorkeur niet naar uit.

Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

spoor65

Bericht door spoor65 »

dat bedoel ik dus ook martin,

wegens plaatsgebrek kiezen voo N-spoor????
diegene die dat doet geeft dus aan, zoals dirk nu dus ook doet, dat hij eigenlijk liever H0 of groter had willen rijden.

Dus nee dirk, het is geen kwestie van plaatsgebrek, maar van een duidelijke eigen voorkeurkeus.

Mvg

Freddy(spoor65)

Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Saraan

Bericht door Saraan »

Eerlijk gezegd ben ik ook uit ruimtebesparende overwegingen overgestapt naar N. Nu, een jaar later, is N me zo gaan bevallen dat zelfs de overmaat aan keuze in H0, en het trietig aanbod aan Belgisch tijdperk II materieel, mij niet zou kunnen verleiden om terug over te stappen naar H0.

N is NEIG! :D

groeten,

Michiel

... en dan is er nog Saraan: een modelbaanverslag...

Jos

Bericht door Jos »

Saraan schreef:N is NEIG! :D
Helemaal mee eens :mrgreen:

Groetjes,
Jos

shoven

Bericht door shoven »

NEIG=???? Uitleg? :?: :shock: :(

Ik kies voor N omdat het
a) gevoelsmatig mooier en minder speelgoedachtig is dan H0
b) je minder ruimte nodig hebt en dus mooie lange trajecten kunt leggen
c) er voldoende mooi rollend materieel is

Ook als ik heeeeel veel ruimte zou hebben zou H0 voor mij niet snel een optie zijn (ik zou gewoon langere trajecten gaan leggen). Dat sommigen liever H0 willen maar N hebben vanwege ruimtegebrek lijkt me een heel valide reden. En als er bijna geen materieel te krijgen was in N zou ik geen N rijden (volgens mij 1 van de redenen waarom Z nooit echt goed van de grond gekomen is). Of als je lievelingsmaterieel alleen maar in H0 te krijgen is...

Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Saraan

Bericht door Saraan »

ik vind N NEIG omdat: (neig betekent "kei tof", of zoals nederlanders wel eens iets "vettig" vinden :? )
  • voor Belgisch tijdperk II het een uitdaging is om rollend materieel te vinden
  • het ombouwen en omschilderen van modellen (wederom Belgisch tijdperk II) nog niet zo veel gedaan wordt en dus vrij onontgonnen gebied is (ik hoop er later mee te kunnen beginnen)
  • het strategisch element meer aan bod kan komen
  • het zo'n schattig kleine pareltjes zijn
groetjes,

Michiel

... en dan is er nog Saraan: een modelbaanverslag...
Plaats reactie