Ik heb een keerlus in mijn baan plan zitten Ik wil de keerlus modulen van Rosoft gebruiken Hoe kan ik deze op mijn baan het beste (gebruiken) aansluiten.
Rij digitaal met het gebruik van het progamma koploper.
Het station.
Onder het station (aansluiting station en schaduuwstation.)
Schaduuwstation 1
Maar de onderlinge aansluiting tussen de verschillende delen is me nog niet helemaal duidelijk. Je kan de bestaande beelden misschien aanvullen met letters als A,B,... als aanduiding wat waarnaartoe loopt. Het lijkt alsof er nog 1 deelplan ontbreekt: de aansluiting van het dubbelspoor helemaal onderaan het eerste plan. Maar ik zal wel fout zitten.
Zoals het nu is, heb je maar 1 keerlusmodule nodig: in de lus van het schaduwstation. In het station en de laag eronder lopen alle sporen door, en zijn er geen lussen.
Inderdaad, om het even waar in het spoor van de lus kan je de keerlusmodule plaatsten. Je moet er alleen voor zorgen dat de sectie van de keerlusmodule langer is dan de langste trein dat je er ooit zal ontvangen.
Michiel schreef:Zoals het nu is, heb je maar 1 keerlusmodule nodig: in de lus van het schaduwstation. In het station en de laag eronder lopen alle sporen door, en zijn er geen lussen.
Haha , het is dus een kopstation .... ik zocht de tweede keermogelijkheid.
Maar de onderlinge aansluiting tussen de verschillende delen is me nog niet helemaal duidelijk. Je kan de bestaande beelden misschien aanvullen met letters als A,B,... als aanduiding wat waarnaartoe loopt. Het lijkt alsof er nog 1 deelplan ontbreekt: de aansluiting van het dubbelspoor helemaal onderaan het eerste plan. Maar ik zal wel fout zitten.
Zeker een indrukwekkend plan. Ik ben heel benieuwd naar de foto's.
Steven
Hier is mijn baan op het forum Hier is mijn vorige baan op het forum Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Patrick, kan er nog geen wijs uit, maar ik denk dat je meer dan 1 keerlusmodule nodig hebt.
En waar ze moeten komen is dus de vraag, dat kan ik je vertellen als ik weet hoe het allemaal aan elkaar zit.
Nou ik ben er uit. (al duurde dat wel heeel lang) En het is maar 1 keerlus.
Idd als het een kopstation is.
Alleen bij het stuk spoor wat in je schaduwstation een lus vormt heb je hem nodig.
Wat helpt is een schets maken en je sporenplan vereenvoudigen. Heel je kopstation kun je beschouwen als een stukje dubbel spoor die met één simpele wissel verbinding aan elkaar vast zit. Dit wil je dus het zelfde gepoold hebben.
Aan het eind van dit dubbel spoor ligt één kus ( schaduwstation ) daar ga je dus de 2 gelijkgepoolde sporen aan elkaar leggen met een lus dus krijg je kortsluiting.
Als ik de plaatjes op je website bekijk (een stuk duidelijker nu), heb je op je baan het volgende:
Plaatje 1: Keerlus. leg ergens in het buitenste spoor een keerlus module aan.
Plaatje 2: Geen keerlus.
Plaatje 3: Keerlus, leg ergens op het binnen spoor een keerlus module aan.
Plaatje 4: Als het lichtblauwespoor een doorgaand spoor is, dan zitten hier geen keerlussen.
Plaatje 5: Geen keerlus.
Bedankt voor de reacties .
Ik heb een nog een vraag over de bezetmelders van de keerlusmodule kan ik daar voor de viessmann 5217 of moet ik de 5233 gebruiken ik heb ze alle twee.
Dan nog de aansluitingen naar de bezetmelders aansluiting 1 melder GND waar sluit ik die aan?
Onderaan deze reactie heb ik een pdf bestand neer gezet met de aansluitingen.
De uitvoering die je op het plaatje laat zien afkomstig uit deze handleiding, staat hoe hij aangesloten wordt op een 5217 een module zonder stroomdetectie en op een module met stroomdetectie de 5233.
Voor de aansluiting op een module de GND aansluiting op de 5217 is de aansluiting waar het aarde symbool bij staat, de omgekeerde T.
Lijkt mij het beste als je hem daarop aansluit, en de aansluiting op de 5233 maar even vergeet.