Ze gaan ook samen rijden

Hoi Smolderz,Smolderz schreef:Ik kan gaan experimenteren met Koploper!
Hoi Jos, wat zijn AKI modules?Jos schreef:Op de Beneluxspoor stand nog een goede uitleg van Karst gehad over diverse modules. Schitterende dingen, die AKI modules gaan er binnenkort komen.
Benne welle niete Jos, maare dit is AKIshoven schreef: Hoi Jos, wat zijn AKI modules?
Nee hoor Freddy, die biervaten worden alleen maar voor hun oorspronkelijke bestemmimg gebruiktspoor65 schreef:hey Jos,
Niet stiekem de prut die de 3 railreinigers van je baan heeft gehaald, in de biervaten stoppen he![]()
Mvg
Freddy(spoor65)
AKI staat voor Automatische Knipperlicht Installatie. Zag er erg mooi uit, werkt op bezetmelding van je baan en stuur je aan als wisseldecoder (bijvoorbeeld Afbuigen is Rood knipperen en bellen, rechtdoor is Wit knipperen).shoven schreef:Hoi Jos, wat zijn AKI modules?
vraag die ik nu heb heeft deze wel of niet in nederland gereden....Jos schreef:Was weer leuk vandaag op Rail![]()
Natuurlijk even aan de stamtafel bij H@ns gehangen met Rob (Bisschop) en Robert (Nm).
De schade bleef beperkt![]()
Zwarte MRCE Dispolok van Hobbytrain
Jos
Honderd procent zeker van niet. Het is namelijk een lok van het type ES 64 U2 (ÖBB 1016/1116 2 resp. 3 panto's). Dit zijn wisselspanningsloks en ze komen niet verder dan Venlo (in principe). De ES 64 U4 (ÖBB 1216, 4 panto's) heeft hier wel gereden in ÖBB rood en antraciet-grijs 357km/h met de bekende zilveren cirkels. De eerste is aangekondigd door Hobbytrain, de tweede niet (wel de zwarte kleurstelling, zoals na de definitieve aflevering aan de ÖBB, maar in deze kleurstelling is de lok nooit in NL geweest).RaceDuck schreef:vraag die ik nu heb heeft deze wel of niet in nederland gereden....
hans wist het niet 100% zeker maar dacht van wel ...
Ik ben al blij dat ik een foto kan plaatsenshoven schreef:Raymond,
Dat vraagt om een filmpje na voltooiing uiteraard.
Het kan inderdaad niets anders dan een 189 zijn geweest. De 1216/ES 64 U4 is (nog) niet toegelaten onder 1500 V DC. Ja op de HSL is ook dat deel even aan een test onderworpen maar in principe is de 1500 V DC optie nog steeds software-matig afgesloten in de serieloks.Jos schreef:Ik heb vorige week in Tilburg een zwarte lok van MRCE Dispolok voorbij zien komen. Zag hem eigenlijk te laat, maar volgens mij was het een 189.