Jesses baan

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Sweex

Re: Jesses baan

Bericht door Sweex »

Ik heb ook eventjes met het idee gespeeld om een baan in 'n kist te maken. Ik dacht toen de baan met katrolletjes op de vier hoeken de baan op te kunnen takelen. Dan kun je ´m met ´n paar touwtjes/kabels op te hijsen tot tafelniveau en heb je de hoogte van je kist om bergjes op te bouwen als je 'm laat zakken. De constructie zou je zelfs kunnen motoriseren.

Een variatie hierop kan zijn dat je de deksel (het tafelblad) in twee-en splitst en naar buiten open vouwt. Dan kun je op deze kanten ook nog rails (en wat besturing) maken. Dit vouwt dan op z'n kop de kist in. Dan moet je natuurlijk wel even rekening met de hoogte van je opbouw houden! :)
(een nadeel is wel dat als er geknoeid wordt de koffie zo je baan in loopt :o )

Onderwerp starter
Jesse

Bericht door Jesse »

...En weer een stapje verder. Het idee van de baan in de kist heb ik voorlopig even op de lange baan geschoven. Er is gewoon te weinig ruimte om fatsoenlijk rondjes te kunnen rijden.

Ik heb mijn vorige idee wat verder uitgewerkt en tot de volgende baan gekomen. (zie bijlage). Railmateriaal is van Tomix, met 280mm bogen.. Let even niet op de niet aansluitende sporen, dit heeft met de geometrie van de boogwissels te maken. In het echt zou dit prima moeten passen. Het basis ovaaltje is al in bestelling. Ik ben benieuwd!
Bijlagen
Rechtsonder het station met twee perrons en een laadweg. De andere twee kopsporen wordt een industieaansluiting (een aardappelhandel?). Verder vooral veel Noord-Nederlandse enkelbaan
Rechtsonder het station met twee perrons en een laadweg. De andere twee kopsporen wordt een industieaansluiting (een aardappelhandel?). Verder vooral veel Noord-Nederlandse enkelbaan
idee4.jpg (44.45 KiB) 2036 keer bekeken

met vriendelijke groet, Jesse

mdedeugd

Bericht door mdedeugd »

Hallo Jesse.
Heel interesant. :o
Vindt ik een prima ontwerp, maak er iets moois van, zou ik zeggen. ;)
En je weet, klein maar zeer groots met de detai,s.
Maar eerst zal je een ondergrond daarvoor gaan maken, heb je er al een idee over.
Sucses. ;)
Dit wordt een zeer leuk project.

Martin de Deugd

Plaats reactie