Langs de Rijn
-
Onderwerp starter - Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Langs de Rijn
TX boys, Dit wetende zullen er meer posts van komen!!!
Indien er behoefte aan is eventueel in een ander draadje ook van de omgeving, ik hoor het wel
Nu een setje met een verhaal......
Lekke band of niet
Gespot op 11-05 te Lorch... Een Captrain 186-142 met problemen. De trein kwam met een hoop kabaal tot stilstand. Niet zozeer in de gaten wat er aan de hand was maar op de foto is te zien de de pantografen gestreken zijn, wat ik ook pas zag bij het posten .
En weer omhoog aan het gaan..........
En weer van de draad.... inmiddels waren wij een stukkie verder met een sukkeldraffie van 9 kmh.
En daar gaat ie weer.......
En toen tot mijn grote verbazing stond hij een uurtje later stil in Assmanshausen aan de rechtsrheinische oever.
Ik ben niet zeker van de zaak maar had op weg naar boord ook een Captrain gezien op de Betuwe route in de richting van Rotterdam stilstaand, ook met graan wagons, waarachter nog enkele treinen die opgehouden werden door de loc. Het zou me niet verbazen dat dit dezelfde was. Ik vraag me ook af of het niet een wiel probleem van een van de wagons was. Anderzijds hoeft daar een pantograaf niet voor naar beneden
Dit is dus een van de grootste problemen op het spoor daar er geen uitwijk mogelijkheden zijn en daardoor het gehele trein verkeer opgehouden wordt. Het regionale verkeer heeft gewoon voorrang waardoor overige treinen constant op gereduceerde snelheid cq gestopt, gehinderd worden in hun operationele dienst.
Wordt vervolgt.....
Indien er behoefte aan is eventueel in een ander draadje ook van de omgeving, ik hoor het wel
Nu een setje met een verhaal......
Lekke band of niet
Gespot op 11-05 te Lorch... Een Captrain 186-142 met problemen. De trein kwam met een hoop kabaal tot stilstand. Niet zozeer in de gaten wat er aan de hand was maar op de foto is te zien de de pantografen gestreken zijn, wat ik ook pas zag bij het posten .
En weer omhoog aan het gaan..........
En weer van de draad.... inmiddels waren wij een stukkie verder met een sukkeldraffie van 9 kmh.
En daar gaat ie weer.......
En toen tot mijn grote verbazing stond hij een uurtje later stil in Assmanshausen aan de rechtsrheinische oever.
Ik ben niet zeker van de zaak maar had op weg naar boord ook een Captrain gezien op de Betuwe route in de richting van Rotterdam stilstaand, ook met graan wagons, waarachter nog enkele treinen die opgehouden werden door de loc. Het zou me niet verbazen dat dit dezelfde was. Ik vraag me ook af of het niet een wiel probleem van een van de wagons was. Anderzijds hoeft daar een pantograaf niet voor naar beneden
Dit is dus een van de grootste problemen op het spoor daar er geen uitwijk mogelijkheden zijn en daardoor het gehele trein verkeer opgehouden wordt. Het regionale verkeer heeft gewoon voorrang waardoor overige treinen constant op gereduceerde snelheid cq gestopt, gehinderd worden in hun operationele dienst.
Wordt vervolgt.....
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Langs de Rijn
Mooi man, genoeg te zien langs die Rijn.
Is weer eens wat anders dan een reisje op zo'n bejaardenboot.
Is weer eens wat anders dan een reisje op zo'n bejaardenboot.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Langs de Rijn
Ik zal ook nog wel eens wat foto's resizen en uploaden in dit draadje, want ik ben -zoals jullie wel weten- echt verliefd op deze omgeving, en ik vind het gaaf om de foto's van Rob te zien.
Inderdaad zie je daar dat wanneer er ook maar één trein een of andere Störung krijgt, je daar nog wel 'ff' last van blijft houden. Er zijn hier en daar wel uitwijkmogelijkheden, maar het spoor is daar zo druk.....
Heb daar afgelopen jaar bij wijze van proef eens geslapen in Rüdesheim pal naast het spoor. Werkelijk waar om de 4-5 minuten rolt er een trein voorbij. Ook 's nachts. Hoppa!
J.
Inderdaad zie je daar dat wanneer er ook maar één trein een of andere Störung krijgt, je daar nog wel 'ff' last van blijft houden. Er zijn hier en daar wel uitwijkmogelijkheden, maar het spoor is daar zo druk.....
Heb daar afgelopen jaar bij wijze van proef eens geslapen in Rüdesheim pal naast het spoor. Werkelijk waar om de 4-5 minuten rolt er een trein voorbij. Ook 's nachts. Hoppa!
J.
Re: Langs de Rijn
Dan zul je wel niet veel hebben geslapen, als je hebt getimed hoevaak er een trein langs komt?Jeroen schreef: Heb daar afgelopen jaar bij wijze van proef eens geslapen in Rüdesheim pal naast het spoor. Werkelijk waar om de 4-5 minuten rolt er een trein voorbij. Ook 's nachts. Hoppa!
Groetjes,
Matthew
RegioDB Tp V - Dinamo - Koploper - Peco code 55
Re: Langs de Rijn
Klopt helemaal......het waren ook niet echt van die fluisterstille treinen, om het zo maar uit te drukken.....
-
Onderwerp starter - Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Langs de Rijn
Hoe val je met je neus in de boter.....
...... oftewel goeie moment goeie plek
De 189-099 "Mike" van ERS
De cockpit alias Fuhrerstand.. Door de overvloedige zon is de lichtinval een beetje storend maar wel interessant.
En de machinekamer
En bij terug komst van het inkopen stond ie inmiddels voor de containertrein naar Rotterdam. Ook hier loopt e.e.a. niet op rolletjes daar de trein gepland stond om ca 11:00 te vertrekken maar nu, 15:00, is die nog steeds niet vertrokken.
...... oftewel goeie moment goeie plek
De 189-099 "Mike" van ERS
De cockpit alias Fuhrerstand.. Door de overvloedige zon is de lichtinval een beetje storend maar wel interessant.
En de machinekamer
En bij terug komst van het inkopen stond ie inmiddels voor de containertrein naar Rotterdam. Ook hier loopt e.e.a. niet op rolletjes daar de trein gepland stond om ca 11:00 te vertrekken maar nu, 15:00, is die nog steeds niet vertrokken.
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Langs de Rijn
ik vond dit wel een apparte combinatie...
De grootste heb ik zelf in schaal 1:160
grt Bram
De grootste heb ik zelf in schaal 1:160
grt Bram
-
Onderwerp starter - Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Langs de Rijn
@Bram,
Inderdaad een heel bijzondere
@Faco,
Tja scheurloze reis
@Jos,
Ik zal het nog sterker vertellen kon mee op de bok naar Venlo ff uitgebreid met de maschinst staan praten zodoende was ik dus ook binnen.
En nog een paar om je vingers af te likkuhhh....
Een verdwaalde CFL??
En dit is de mooiste kerk
Ja en dan nog een van het greppeltje wat ze Rijn noemen. De schepen varen met een diepgang van ca 160 cm dus de langere onder ons kunnen niet meer staande water drinken
Toedeloe
Inderdaad een heel bijzondere
@Faco,
Tja scheurloze reis
@Jos,
Ik zal het nog sterker vertellen kon mee op de bok naar Venlo ff uitgebreid met de maschinst staan praten zodoende was ik dus ook binnen.
En nog een paar om je vingers af te likkuhhh....
Een verdwaalde CFL??
En dit is de mooiste kerk
Ja en dan nog een van het greppeltje wat ze Rijn noemen. De schepen varen met een diepgang van ca 160 cm dus de langere onder ons kunnen niet meer staande water drinken
Toedeloe
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Langs de Rijn
Wat een mazzellaar ben je toch Rob
Mooie plaatjes
mvg Sjaak
Mooie plaatjes
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: Langs de Rijn
Jeetje Bram, dat is geloof ik best een unieke foto. Wist niet eens dat er nog steeds een E69/BR 169 bedrijfsvaardig rondsjokt.
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
-
- Berichten: 794
- Lid geworden op: 11 sep 2009 22:20
Re: Langs de Rijn
Mooie foto's weer. Vooral die van de CrossRail locomotief, je ziet de trein mooi de verkanting van het spoor ingaan.
Fred The Railroader
Re: Langs de Rijn
Da's een éénvrouwsbedrijfje: http://www.rail4u.eu/index.htmlOverdijk schreef:Jeetje Bram, dat is geloof ik best een unieke foto. Wist niet eens dat er nog steeds een E69/BR 169 bedrijfsvaardig rondsjokt.
Groeten,
Wim
-
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 04 mei 2011 07:53
Re: Langs de Rijn
Mooie foto's weer hoor. Echt schitterend.
Dat kleine rode ding is waarschijnlijk kapot en wordt weggesleurd door de diesel? Of zie ik het verkeerd?
Zoiets wil ik ook nog een keer op m'n baan zetten. Een keer op Houten een defecte electrische kopen, motor eruit slopen en als wagon mee laten rijden. Diesel ervoor en gaan .
Laatst geprobeerd dat uit te voeren op m'n Kato baantje door een elektrische loc op "bovenleiding" te zetten (m'n Kato baan heeft geen bovenleiding, dus dan rijd hij niet) en dan een diesel ervoor. Helaas had de motor van de elektrische lok teveel weerstand en krijg het diesellokje hem niet vooruit getrokken. Daarom dus het plan om een trein te kopen en dan de defecte motor eruit te slopen.
Dat kleine rode ding is waarschijnlijk kapot en wordt weggesleurd door de diesel? Of zie ik het verkeerd?
Zoiets wil ik ook nog een keer op m'n baan zetten. Een keer op Houten een defecte electrische kopen, motor eruit slopen en als wagon mee laten rijden. Diesel ervoor en gaan .
Laatst geprobeerd dat uit te voeren op m'n Kato baantje door een elektrische loc op "bovenleiding" te zetten (m'n Kato baan heeft geen bovenleiding, dus dan rijd hij niet) en dan een diesel ervoor. Helaas had de motor van de elektrische lok teveel weerstand en krijg het diesellokje hem niet vooruit getrokken. Daarom dus het plan om een trein te kopen en dan de defecte motor eruit te slopen.
Kato Unitrack, ECoS 50200
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig
Re: Langs de Rijn
Zelfs dan is het nog aan te raden om ook alle tandwielen er uit te slopen en alles heel soepel te laten lopen. Weet uit ervaring dat alleen gauw de motor er uit niet altijd werkt!
@ rob mooie fotos weer! Zo te zien lekker genoten. Blijft een mooi landschap bij de oosterbuurtjes!
@ rob mooie fotos weer! Zo te zien lekker genoten. Blijft een mooi landschap bij de oosterbuurtjes!
Re: Langs de Rijn
@Wim. Dat is de E94/BR 194 die jij bedoeld, daar zijn er nog een paar van. Machtig mooie machines trouwens, die in het oceaanblauw/beige het erg goed doet. Zal zeker hier ook op de baan eens zijn opwachting doen.
@Cybertinus. Dat is juist het unieke aan de foto. Op het dak van de BR 218 kan je duidelijk zijn dat de uitlaten met vuilniszakken zijn dichtgeplakt tegen de regen. Dit doen ze vaker als een diesel van dit type langdurig stilstaat. Dat houd in dat de oude rode E69 het werk vericht en dat lokje zal al vlug tachtig jaar oud zijn.
@Cybertinus. Dat is juist het unieke aan de foto. Op het dak van de BR 218 kan je duidelijk zijn dat de uitlaten met vuilniszakken zijn dichtgeplakt tegen de regen. Dit doen ze vaker als een diesel van dit type langdurig stilstaat. Dat houd in dat de oude rode E69 het werk vericht en dat lokje zal al vlug tachtig jaar oud zijn.
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
-
- Berichten: 1932
- Lid geworden op: 03 dec 2010 19:36
- Locatie: swifterbant
Re: Langs de Rijn
hoi Rob
wat heb jij een mooie baan zeg
een beetje varen en dan ook nogde hele dag
kunnen genieten van aldat moois wat langs
komt rijden het is net of je op jou eigen baan zit
Gr andy
wat heb jij een mooie baan zeg
een beetje varen en dan ook nogde hele dag
kunnen genieten van aldat moois wat langs
komt rijden het is net of je op jou eigen baan zit
Gr andy
-
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 04 mei 2011 07:53
Re: Langs de Rijn
Nu je het zegt inderdaad . Ik ben de laatste tijd, door dit forum, toch al wel tot de conclusie gekomen dat ik wel kijk maar niks zie .Overdijk schreef:@Cybertinus. Dat is juist het unieke aan de foto. Op het dak van de BR 218 kan je duidelijk zijn dat de uitlaten met vuilniszakken zijn dichtgeplakt tegen de regen. Dit doen ze vaker als een diesel van dit type langdurig stilstaat. Dat houd in dat de oude rode E69 het werk vericht en dat lokje zal al vlug tachtig jaar oud zijn.
Dit maakt het zeer zeker een unieke combinatie. Mooie foto.
Kato Unitrack, ECoS 50200
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig
Re: Langs de Rijn
Hoi
Ik ben niet zo`n treinspotter ,maar als ik wat bijzonders zie probeer ik m toch te raken
Zo ook vorig jaar ergens ....
grt Bram
Ik ben niet zo`n treinspotter ,maar als ik wat bijzonders zie probeer ik m toch te raken
Zo ook vorig jaar ergens ....
grt Bram
Re: Langs de Rijn
Hoi ,
word ik vandaag gebeld om eens te kijken aan het Rijn-Schelde kanaal .
En wat zie ik daar .....
Met een man die staat te roepen . ..
Het was de plaatjes maker van de Rijn nu zelf op de foto .
Trouwens mooi schip ,schipper
mvg Sjaak
word ik vandaag gebeld om eens te kijken aan het Rijn-Schelde kanaal .
En wat zie ik daar .....
Met een man die staat te roepen . ..
Het was de plaatjes maker van de Rijn nu zelf op de foto .
Trouwens mooi schip ,schipper
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: Langs de Rijn
prachtig plaatje sjaak van die russische visboer abramovitch op zijn prive jacht
groetjes
Daan
groetjes
Daan
cc2000 - staerz BM - WD - trix bezetmelder - rosoft xtreme keerlus- rauthaus slx825
Re: Langs de Rijn
Zo zie je maar, Niet elk schip heeft een hoorn (toeter) nodig
gr. Ron.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
-
- Berichten: 794
- Lid geworden op: 11 sep 2009 22:20
-
Onderwerp starter - Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Langs de Rijn
Tja dat was ff schrikken daar aan de waterkant, tleek wel of ie met een antitank granaat stond te richten
Maar goed voorlopig ff rust......
Nou ja Bos verder maken
Hier nog een paar piccies
En dan bij de Moerdijkbrug wat Hollands materieel incl. een zuurstok
Tja en kon het ff niet laten.....
Klein bootje van 15000 TEU
Maar goed voorlopig ff rust......
Nou ja Bos verder maken
Hier nog een paar piccies
En dan bij de Moerdijkbrug wat Hollands materieel incl. een zuurstok
Tja en kon het ff niet laten.....
Klein bootje van 15000 TEU
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek