Langs de Rijn
-
- Berichten: 794
- Lid geworden op: 11 sep 2009 22:20
-
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 04 mei 2011 07:53
Re: Langs de Rijn
Mooi man. Ook wel eens tof om de moerdijk spoorbruggen van deze kant te zien . Ik woon in Breda, dus die dingen zijn erg dichtbij. Maarja, vanaf de A16 gezien zit de HSL brug in de weg voor de normale brug. Mooi hoor
Die eerste foto (met die opstapbrug naar een boot) is ook erg mooi. Ik zag eerst de trein niet .
Die eerste foto (met die opstapbrug naar een boot) is ook erg mooi. Ik zag eerst de trein niet .
Kato Unitrack, ECoS 50200
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig
Re: Langs de Rijn
Nice. Mooie plaatjes man.
Voor de niet-ingewijden: TEU = Twenty-foot Equivalent Unit. 1 kleine container dus.
Voor de niet-ingewijden: TEU = Twenty-foot Equivalent Unit. 1 kleine container dus.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Langs de Rijn
Allemaal mooie plaatjes! Dat ga ik ook allemaal zien, zaterdag ga ik naar boppard! (niet de treinenbaan, maar in het echt)
Groeten Chris
-
- Berichten: 749
- Lid geworden op: 18 sep 2009 21:29
-
Onderwerp starter - Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Langs de Rijn
Tx Boys
@Steven en de niet ingewijden
Bij TEU hoort ook nog 14 ton bij. Dit is een reken eenheid om te bepalen hoeveel containers een schip kan laden.
Het gaat niet alleen om hoeveel er op c.q. in gaan maar het schip moet ook nog stabiel blijven Teveel gewicht in de hoogte betekent kapseizen
@Steven en de niet ingewijden
Bij TEU hoort ook nog 14 ton bij. Dit is een reken eenheid om te bepalen hoeveel containers een schip kan laden.
Het gaat niet alleen om hoeveel er op c.q. in gaan maar het schip moet ook nog stabiel blijven Teveel gewicht in de hoogte betekent kapseizen
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Langs de Rijn
Ehm... en hoe reken je daar dan mee? Ik snap je zinnetje niet zo goed. Ik snap wel dat-ie kapseist als-ie topzwaar is.R Fongers schreef:Bij TEU hoort ook nog 14 ton bij.
Diepgang speelt ook nog mee zeker?
Het is wel een mega-bak op de foto trouwens. Dat zijn aardig wat treintjes met containers.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
Onderwerp starter - Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Langs de Rijn
Steven,
Een schip is gebonden aan een maximale diepgang. De diepgang is weer afhankelijk van de hoeveelheid lading.
1 Teu weegt doorgaans ca 2 ton daar kan je er dus 7 voor plaatsen i.p.v. een een 14 tons Teu. Dus theoretisch trek je dan de gehele verhouding scheef door te zeggen ik kan 7 teu vervoeren terwijl je maar 14 ton kan hebben.
[Edit]
Stabiliteit speelt dus de grootste rol. Dit is o.a. afhankelijk van diepgang, hoogte en gewicht van de lading.... De intake wordt berekend door te bereken hoeveel TEU a 14 ton geladen kunnen worden en het schip binnen de criteria van maximale diepgang en minimale stabiliteit blijft. Stabiliteit is over het algemeen de hoofdfactor.
[/Edit]
Het wegverkeer is aan gewichten gebonden, praktisch betekend het dat je in Europa maar ca 28 ton payload mag vervoeren over de weg. Dus 2 Teu is 28 ton....
Daar is dus wereldwijd de reken eenheid van TEU intake van gekomen. Dat wil niet zeggen dat er niet meer in kan maar het gaat erom wat de mogelijkheden zijn van een schip. Ik heb zelfs 20 ft tanks vervoerd met een gewicht van 32 ton maar ook 45ft met maar 8 ton Payload. E.e.a. is afhankelijk van de massa van het product wat erin zit. Pallets met suiker wegen veel meer als pallets met treintjes want daar is meer dan de helft gevuld met lucht
In het Europese verkeer heeft de 20ft container weinig tot geen functie. Hier is het gebruik van 45ft dus common vanwege het volume wat juist voor die treintjes benodigd is en zoveel mogelijk van het product te kunnen transporteren. Het volume is 12,5% meer dan een 40ft container
Bovendien wordt in een schip elk hoekje gebruikt om containers neer te zetten wat resulteert in extra plaatsen met 20 ft waardoor de intake groter wordt en daardoor ook de opbrengst.
Een schip is gebonden aan een maximale diepgang. De diepgang is weer afhankelijk van de hoeveelheid lading.
1 Teu weegt doorgaans ca 2 ton daar kan je er dus 7 voor plaatsen i.p.v. een een 14 tons Teu. Dus theoretisch trek je dan de gehele verhouding scheef door te zeggen ik kan 7 teu vervoeren terwijl je maar 14 ton kan hebben.
[Edit]
Stabiliteit speelt dus de grootste rol. Dit is o.a. afhankelijk van diepgang, hoogte en gewicht van de lading.... De intake wordt berekend door te bereken hoeveel TEU a 14 ton geladen kunnen worden en het schip binnen de criteria van maximale diepgang en minimale stabiliteit blijft. Stabiliteit is over het algemeen de hoofdfactor.
[/Edit]
Het wegverkeer is aan gewichten gebonden, praktisch betekend het dat je in Europa maar ca 28 ton payload mag vervoeren over de weg. Dus 2 Teu is 28 ton....
Daar is dus wereldwijd de reken eenheid van TEU intake van gekomen. Dat wil niet zeggen dat er niet meer in kan maar het gaat erom wat de mogelijkheden zijn van een schip. Ik heb zelfs 20 ft tanks vervoerd met een gewicht van 32 ton maar ook 45ft met maar 8 ton Payload. E.e.a. is afhankelijk van de massa van het product wat erin zit. Pallets met suiker wegen veel meer als pallets met treintjes want daar is meer dan de helft gevuld met lucht
In het Europese verkeer heeft de 20ft container weinig tot geen functie. Hier is het gebruik van 45ft dus common vanwege het volume wat juist voor die treintjes benodigd is en zoveel mogelijk van het product te kunnen transporteren. Het volume is 12,5% meer dan een 40ft container
Bovendien wordt in een schip elk hoekje gebruikt om containers neer te zetten wat resulteert in extra plaatsen met 20 ft waardoor de intake groter wordt en daardoor ook de opbrengst.
Laatst gewijzigd door Rob Fongers op 19 mei 2011 10:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Langs de Rijn
Ja kapitein , dit is duidelijke taal
groetjes
Daan
groetjes
Daan
cc2000 - staerz BM - WD - trix bezetmelder - rosoft xtreme keerlus- rauthaus slx825
Re: Langs de Rijn
Zo, ik heb nog even wat foto's gevonden op de computer, die hier wel zouden passen. Hoppa!
Deze heb ik ook nog in model, en ligt klaar om verder gebouwd te worden.
Even inhakend om mijn meest recente modelbouw-activiteiten......zoals je ziet is ook niet alles in het grootbedrijf te goor om aan te raken, getuige deze knaloranje bak.....
Rechtsrheinisch is dit praktisch het enige personenvervoer tussen alle goederentreinen door. Een BR 143 met wat Rotlinge....
Dubbele 185 met kolentrein langs Bacharach....
Nog meer dubbeltractie.....
Bij St. Goarshausen. Een trein duikt de Loreley-tunnel in. Waanzinnig mooie omgeving!
Divers...
Close-up van de RE 482.
....en een 185.....
Zal straks nog wat posten......
J.
Deze heb ik ook nog in model, en ligt klaar om verder gebouwd te worden.
Even inhakend om mijn meest recente modelbouw-activiteiten......zoals je ziet is ook niet alles in het grootbedrijf te goor om aan te raken, getuige deze knaloranje bak.....
Rechtsrheinisch is dit praktisch het enige personenvervoer tussen alle goederentreinen door. Een BR 143 met wat Rotlinge....
Dubbele 185 met kolentrein langs Bacharach....
Nog meer dubbeltractie.....
Bij St. Goarshausen. Een trein duikt de Loreley-tunnel in. Waanzinnig mooie omgeving!
Divers...
Close-up van de RE 482.
....en een 185.....
Zal straks nog wat posten......
J.
Re: Langs de Rijn
mooi Jeroen
mvg Sjaak
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: Langs de Rijn
Mooie plaatjes. Ik ga thuis nog eens op gemak kijken aangezien ik nu in kiel duitsland ben voor een weekje cursus.
En aangezien dat toch wel het mekka is voor de meeste liefhebbers hier wil ik alvast verklappen dat ik wat mooie plaatjes in petto heb..
De precieze treinen laten toch nog ff op zich wachten omdat ik ze hier niet op een pc kan zetten en dergelijke.
En aangezien dat toch wel het mekka is voor de meeste liefhebbers hier wil ik alvast verklappen dat ik wat mooie plaatjes in petto heb..
De precieze treinen laten toch nog ff op zich wachten omdat ik ze hier niet op een pc kan zetten en dergelijke.
Re: Langs de Rijn
leuk die foto's ik heb zaterdag daar op de boot gezeten ook een paar treinen op de plaat gezet, zal ze een ander keertje posten, waren er weinig, maar er zit een hele apparte tussen.
Groeten Chris
-
Onderwerp starter - Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Langs de Rijn
Jeroen,
Genieten heh!!. Hele mooie zitten er tussen. Ennuh ook hele schone zowel wagons als locs.
Genieten heh!!. Hele mooie zitten er tussen. Ennuh ook hele schone zowel wagons als locs.
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Langs de Rijn
Ja, gaaf he? Ik ga er dit jaar ook vast weer heen om even stevig bier te drinken en genieten van de omgeving met de drukte van het treinverkeer en de scheepvaart.
Uit de verzameling nog maar een paar fotootjes dan....
RE 421 met containers.....
Gave omgeving, saaie trein....
Natuurlijk is het niet alleen maar treinen daar.....om de paar kilometer staat er wel weer een of ander dik kasteel op de heuvels....
....of in de rivier....
Zoals ik al zei, niet alleen op de sporen is het een drukte van belang, getuige de foto hieronder. Info bij kapitein Rob F.
http://i977.photobucket.com/albums/ae25 ... ijn107.jpg
145 met (denk ik) Ambrogio-shuttle op de Rechter Rheinstrecke. Normaal rijdt deze trouwens Linksrheinisch. Lekker belangrijk.
.....en voor die burcht mocht mijn auto ook even poseren.....
St. Goarshausen....
....en wat verder naar het zuiden.....
En als laatste nog een keertje St. Goarshausen, met Burg Katz op de achtergrond. Alsof het voor de modelbouwers is gebouwd, dat echte Rijndal.....
Hoppa!
Uit de verzameling nog maar een paar fotootjes dan....
RE 421 met containers.....
Gave omgeving, saaie trein....
Natuurlijk is het niet alleen maar treinen daar.....om de paar kilometer staat er wel weer een of ander dik kasteel op de heuvels....
....of in de rivier....
Zoals ik al zei, niet alleen op de sporen is het een drukte van belang, getuige de foto hieronder. Info bij kapitein Rob F.
http://i977.photobucket.com/albums/ae25 ... ijn107.jpg
145 met (denk ik) Ambrogio-shuttle op de Rechter Rheinstrecke. Normaal rijdt deze trouwens Linksrheinisch. Lekker belangrijk.
.....en voor die burcht mocht mijn auto ook even poseren.....
St. Goarshausen....
....en wat verder naar het zuiden.....
En als laatste nog een keertje St. Goarshausen, met Burg Katz op de achtergrond. Alsof het voor de modelbouwers is gebouwd, dat echte Rijndal.....
Hoppa!
Re: Langs de Rijn
heyoo Jeroen,
prachtige foto`s weer die je laat zien. en idd hele mooie voorbeelden.
mvg
Freddy
prachtige foto`s weer die je laat zien. en idd hele mooie voorbeelden.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: Langs de Rijn
Vandaag geladen uit trein ,als je nog wat wagons wil toetakelen heb je hier een voorbeeldje
Is Bottrop ,wel geen rijn , maar rhein herne kanaal ,in de buurt dus...
grt Bram
Is Bottrop ,wel geen rijn , maar rhein herne kanaal ,in de buurt dus...
grt Bram
Re: Langs de Rijn
Mijn tripje naar boppard een aantal weken geleden.
Op het station:
Vanaf een boot op de rijn geschoten (lorely):
Dit vond ik de mooiste, Net miniatuur!
Op het station:
Vanaf een boot op de rijn geschoten (lorely):
Dit vond ik de mooiste, Net miniatuur!
Groeten Chris
-
Onderwerp starter - Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Langs de Rijn
Heee Chris.....
Je had hem zelfs op de plaat
Je had hem zelfs op de plaat
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Langs de Rijn
Mooie platen Jeroen! Daar kan ik wat mee als inspiratie voor mijn landschap. Aleen jammer dat die treinen in de weg staan/rijden
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
-
Onderwerp starter - Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Langs de Rijn
Edwin,
Fotoshoppen leren misschien
Fotoshoppen leren misschien
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Langs de Rijn
Zoiets?R Fongers schreef:Edwin,
Fotoshoppen leren misschien
- Bijlagen
-
- landschap.jpg (120.14 KiB) 5479 keer bekeken
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan