Zolderbaan in digitaal (ROLDERTHAL)
-
Onderwerp starter - Berichten: 6
- Lid geworden op: 23 feb 2010 14:27
- Locatie: Rolde (drenthe)
Zolderbaan in digitaal (ROLDERTHAL)
Na 2 jaar wachten op een geschikte woning is het dan eindelijk zover, de baan kan gebouwd worden.
Bijgaande een voorlopig baanplan van de bovenbaan (er moet nog het een en ander ingetekend worden)
maar de sporen zoals ze nu getekend zijn is in ieder geval een vast gegeven.
alles wordt digitaal met 2 of 3 helixen naar de opstelsporen en uiteraard wordt alles aangestuurd met koploper.
de bedoeling is om jullie mee te laten genieten van de vorderingen van dit grote project.
mochten er vragen zijn dan hoor ik dat uiteraard graag, ook kommentaar is welkom.
mvg michel
Bijgaande een voorlopig baanplan van de bovenbaan (er moet nog het een en ander ingetekend worden)
maar de sporen zoals ze nu getekend zijn is in ieder geval een vast gegeven.
alles wordt digitaal met 2 of 3 helixen naar de opstelsporen en uiteraard wordt alles aangestuurd met koploper.
de bedoeling is om jullie mee te laten genieten van de vorderingen van dit grote project.
mochten er vragen zijn dan hoor ik dat uiteraard graag, ook kommentaar is welkom.
mvg michel
- Bijlagen
-
- voorlopig baanplan
- zolderbaanmichel.jpg (115.17 KiB) 5571 keer bekeken
Laatst gewijzigd door michel mulder op 01 jun 2011 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
tijdperk 3/4 duits en zwitsers met ESU en koploper en dat alles op 40 m2 de bouw kan eindelijk beginnen
Re: Zolderbaan in digitaal
Ziet er erg leuk uit, vooral het zijlijntje. Maar wat mij zo even direct opvalt is de dichtheid van sporen bij het hoofdstation. Is er wel ruimte voor perrons?
Re: Zolderbaan in digitaal
Welkom Michel,
dat is een indrukwekkend sporenplan. Je zegt dat het sporenplan van de bovenbaan vast ligt en definitief is? Je zal alles dan wel goed overwogen hebben. Maar sta me toe dat ik toch een paar vraagje opwerp:
Heb je gedacht aan de bereikbaarheid. Over meer dan 60 a 70 cm afstand werken is erg moeilijk of onmogelijk. Jouw baan wordt een paar meter breed. Hoe heb je dit probleem opgevangen?
Je voorziet een grote hoeveelheid erg korte opstel- en perronspoortjes (40 a 60 cm). Je voorziet dus om met veel erg korte samenstellingen rijden?
Je doorgaande dubbelsporige hoofdbaan wordt wel erg intensief belast met wissels allerhande. Meestal zal me proberen om het aantal wissels er te beperken, zodat sneltreinverkeer en met zo min mogelijke hinder en risiko kan voorbij razen.
Ik zie geen ruimte voorzien voor perrons tussen de sporen aan het station. Voorzie je eigenlijk ergens perrons? Dat lijkt me wel interessant. Je zou er de sporen wat verder van elkaar mogen leggen (op dit plan is het eigenlijk moeilijk afstand schatten)
De aansluiting van het bergspoortje aan je hoofdstation is nogal ongelukkig. Je hebt er geen uitwijkmogelijkheid, en je kan er dus maar met 1 stel op pendelen. Ik zou de aansluiting meer naar rechts aanbrengen zodat je minstens op alle kopspoortjes kan komen met je pendeltreintje.
Ik heb de indruk dat dit een verkleind plan is van een echt sporenplan (van bijvoorbeeld sporenplan.nl), met hier en daar eigen inbreng (depot, zijlijn, ...). Dat is natuurlijk niet slecht, maar ik zou er toch meer de essentie uit distileren, en aanpassen aan de beschikbare ruimte.
Maar jij bent baas. Het is en blijft een indrukwekkend plan, en hoe dan ook ben ik mega-nieuwsgierig hoe je je baan gaat opbouwen. Het belooft wel heel wat te worden!
Succes!
dat is een indrukwekkend sporenplan. Je zegt dat het sporenplan van de bovenbaan vast ligt en definitief is? Je zal alles dan wel goed overwogen hebben. Maar sta me toe dat ik toch een paar vraagje opwerp:
Heb je gedacht aan de bereikbaarheid. Over meer dan 60 a 70 cm afstand werken is erg moeilijk of onmogelijk. Jouw baan wordt een paar meter breed. Hoe heb je dit probleem opgevangen?
Je voorziet een grote hoeveelheid erg korte opstel- en perronspoortjes (40 a 60 cm). Je voorziet dus om met veel erg korte samenstellingen rijden?
Je doorgaande dubbelsporige hoofdbaan wordt wel erg intensief belast met wissels allerhande. Meestal zal me proberen om het aantal wissels er te beperken, zodat sneltreinverkeer en met zo min mogelijke hinder en risiko kan voorbij razen.
Ik zie geen ruimte voorzien voor perrons tussen de sporen aan het station. Voorzie je eigenlijk ergens perrons? Dat lijkt me wel interessant. Je zou er de sporen wat verder van elkaar mogen leggen (op dit plan is het eigenlijk moeilijk afstand schatten)
De aansluiting van het bergspoortje aan je hoofdstation is nogal ongelukkig. Je hebt er geen uitwijkmogelijkheid, en je kan er dus maar met 1 stel op pendelen. Ik zou de aansluiting meer naar rechts aanbrengen zodat je minstens op alle kopspoortjes kan komen met je pendeltreintje.
Ik heb de indruk dat dit een verkleind plan is van een echt sporenplan (van bijvoorbeeld sporenplan.nl), met hier en daar eigen inbreng (depot, zijlijn, ...). Dat is natuurlijk niet slecht, maar ik zou er toch meer de essentie uit distileren, en aanpassen aan de beschikbare ruimte.
Maar jij bent baas. Het is en blijft een indrukwekkend plan, en hoe dan ook ben ik mega-nieuwsgierig hoe je je baan gaat opbouwen. Het belooft wel heel wat te worden!
Succes!
Laatst gewijzigd door Michiel op 01 jun 2011 09:21, 3 keer totaal gewijzigd.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Zolderbaan in digitaal
Michel,
Ja heel leuk maarrrrrrrrrr
De diepte van je baan gaat problemen geven!! Nu misschien nog niet maar later zeer zeker.
De Helix links onder is te krap en ik zou die dus zo breed mogelijk maken want er is ruimte genoeg voor!!
En de boog uitgang aan de rechterzijde is ook heel krap en niet reëel, je zou het wissel om kunnen draaien waardoor je al 10 of 15 graden hebt en waardoor de boog groter kan worden.
Ja heel leuk maarrrrrrrrrr
De diepte van je baan gaat problemen geven!! Nu misschien nog niet maar later zeer zeker.
De Helix links onder is te krap en ik zou die dus zo breed mogelijk maken want er is ruimte genoeg voor!!
En de boog uitgang aan de rechterzijde is ook heel krap en niet reëel, je zou het wissel om kunnen draaien waardoor je al 10 of 15 graden hebt en waardoor de boog groter kan worden.
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
-
Onderwerp starter - Berichten: 6
- Lid geworden op: 23 feb 2010 14:27
- Locatie: Rolde (drenthe)
Re: Zolderbaan in digitaal
Hallo allemaal
Het is inderdaad zo dat er weinig ruimte is tussen de sporen en ik zou met het aanleggen van de sporen rekening moeten houden met de perrons.
Uiteraard komen er mangaten in de baan maar die zijn nog niet echt getekend, het was immers een test uitvoering van het sporenplan en een uitlokking van medespoorders om tot een beter plan te komen alleen in hooftlijnen moet het toch wel dit worden.
ik ga eerst met het schaduwstation beginnen natuurlijk de tekening moet wat aangepast worden en dan plaats ik hem ook hier op het forum.
mvg michel
Het is inderdaad zo dat er weinig ruimte is tussen de sporen en ik zou met het aanleggen van de sporen rekening moeten houden met de perrons.
Uiteraard komen er mangaten in de baan maar die zijn nog niet echt getekend, het was immers een test uitvoering van het sporenplan en een uitlokking van medespoorders om tot een beter plan te komen alleen in hooftlijnen moet het toch wel dit worden.
ik ga eerst met het schaduwstation beginnen natuurlijk de tekening moet wat aangepast worden en dan plaats ik hem ook hier op het forum.
mvg michel
tijdperk 3/4 duits en zwitsers met ESU en koploper en dat alles op 40 m2 de bouw kan eindelijk beginnen
Re: Zolderbaan in digitaal
Ik zou nog eens nadenken over de bereikbaarheid. Mangaten lijkt leuk maar is niet altijd handig. Je hebt een forse diepte (2m80) en zou aan de achterkant loopruimte kunnen creëren, mogelijk met wat inhammen. Je doet nu zo te zien vrij weinig met die ruimte (bergspoor?).
Je station e.d. ligt nu nogal recht t.o.v. de randen. Als je dat wat speelser neerlegt en misschien over een groter gebied verspreidt, oogt het veel natuurlijker en daarmee aantrekkelijker (vind ik dan). Bekijk voor de inspiratie eens wat luchtfoto's van stationsemplacementen.
En het zijn wel heeeel veel sporen. Wat ga je daar allemaal mee doen?
Kijk ook goed naar je rangeerbewegingen. Om van spoor A naar B te komen moet je nu in een aantal gevallen flink wat heen en weer steken met je trein. Wil je dat?
Je station e.d. ligt nu nogal recht t.o.v. de randen. Als je dat wat speelser neerlegt en misschien over een groter gebied verspreidt, oogt het veel natuurlijker en daarmee aantrekkelijker (vind ik dan). Bekijk voor de inspiratie eens wat luchtfoto's van stationsemplacementen.
En het zijn wel heeeel veel sporen. Wat ga je daar allemaal mee doen?
Kijk ook goed naar je rangeerbewegingen. Om van spoor A naar B te komen moet je nu in een aantal gevallen flink wat heen en weer steken met je trein. Wil je dat?
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
Onderwerp starter - Berichten: 6
- Lid geworden op: 23 feb 2010 14:27
- Locatie: Rolde (drenthe)
Re: Zolderbaan in digitaal
het uitleggen van de sporen gaat uiteindelijk toch de gewenste maat opleveren tussen de sporen denk ik, het was immers een ruwe schets en in winrail is het dan toch passen en meten, maar als het uitgelegd gaat worden komt het goed en hou ik er rekening mee.
het is trouwens een behoorlijke inkrimping van de baan daar mn vorige baan een opervlakte bedroeg van 150 m2 versprijd over de hele boven verdieping van een boerderij.
ik ben in het bezit van ongeveer 500 lokomotieven met bijbehorende stammen personen/goederen wagons.
ik ben me er zeker wel van bewust dat ze niet allemaal tegelijk gaan rijden, maar een stuk of 20 25 moet wel lukken.
ik hou overigens van drukke banen met veel verkeer dus ik wil er nog wel wat aan toevoegen.
frame bouw gaat volgende week beginnen, het materiaal wordt besteld.
ik neem elk commentaar mee in het baanplan dus laat maar horen, alles is welkom
groet michel
het is trouwens een behoorlijke inkrimping van de baan daar mn vorige baan een opervlakte bedroeg van 150 m2 versprijd over de hele boven verdieping van een boerderij.
ik ben in het bezit van ongeveer 500 lokomotieven met bijbehorende stammen personen/goederen wagons.
ik ben me er zeker wel van bewust dat ze niet allemaal tegelijk gaan rijden, maar een stuk of 20 25 moet wel lukken.
ik hou overigens van drukke banen met veel verkeer dus ik wil er nog wel wat aan toevoegen.
frame bouw gaat volgende week beginnen, het materiaal wordt besteld.
ik neem elk commentaar mee in het baanplan dus laat maar horen, alles is welkom
groet michel
tijdperk 3/4 duits en zwitsers met ESU en koploper en dat alles op 40 m2 de bouw kan eindelijk beginnen
Re: Zolderbaan in digitaal
500 locs?! Wow.
Nog een detail met betrekking tot je plan: links loopt een mooi dubbesporig traject vanuit het station naar de helix, met een theatrale bocht. Alleen zie je die niet goed omdat het zicht erop wordt onderbroken door de locloods. Waardoor er visueel niet het volledige uitgehaald wordt naar mijn idee.
Nog een detail met betrekking tot je plan: links loopt een mooi dubbesporig traject vanuit het station naar de helix, met een theatrale bocht. Alleen zie je die niet goed omdat het zicht erop wordt onderbroken door de locloods. Waardoor er visueel niet het volledige uitgehaald wordt naar mijn idee.
Re: Zolderbaan in digitaal
Hallo Michel
Aller eerst welkom op N spoor forum.
Een mega baan ala Duits en Zwitsers, Spass im N
Welk deel neem jij voor de rekening.
Ik zelf de Gotthard een beetje.
Veel plezier met de bouw ervan.
Martin de Deugd
Aller eerst welkom op N spoor forum.
Een mega baan ala Duits en Zwitsers, Spass im N
Welk deel neem jij voor de rekening.
Ik zelf de Gotthard een beetje.
Veel plezier met de bouw ervan.
Martin de Deugd
Re: Zolderbaan in digitaal (ROLDERTHAL)
Michel.
jouw vorige baan was 150m2
FOTOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOS
maar een indrukwekkende verzameling, en een eveneens groots plan, alleen idd wel ff heel goed nadenken over bereikbaarheid/werkbaarheid van de baan.
en kijk eens goed naar bepaalde aansluitingen, zoals gemeld, bv die aansluiting van het nevenlijntje op het station.
en ook ik ben van mening, dat je met z`n beschikbare ruimte, de boel best wel wat speelser mag en kunt laten worden, door niet alles ze strak langs de tafelranden te plannen., leg bv jouw eerste stationnetje aan de nevenbaan, niet stral boven in de zelfde lijn, maar verplaats die naar de kronkel, en leg hem daar in het schuin oplopende stuk, bijkomend voordeel is dan, dat je niet al naar 1 meter rail vanaf het grote station, het volgende station al binnen komt.
maar ben zeer benieuwd naar jou bouw van deze baan.
Mvg
Freddy
jouw vorige baan was 150m2
FOTOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOS
maar een indrukwekkende verzameling, en een eveneens groots plan, alleen idd wel ff heel goed nadenken over bereikbaarheid/werkbaarheid van de baan.
en kijk eens goed naar bepaalde aansluitingen, zoals gemeld, bv die aansluiting van het nevenlijntje op het station.
en ook ik ben van mening, dat je met z`n beschikbare ruimte, de boel best wel wat speelser mag en kunt laten worden, door niet alles ze strak langs de tafelranden te plannen., leg bv jouw eerste stationnetje aan de nevenbaan, niet stral boven in de zelfde lijn, maar verplaats die naar de kronkel, en leg hem daar in het schuin oplopende stuk, bijkomend voordeel is dan, dat je niet al naar 1 meter rail vanaf het grote station, het volgende station al binnen komt.
maar ben zeer benieuwd naar jou bouw van deze baan.
Mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
-
Onderwerp starter - Berichten: 6
- Lid geworden op: 23 feb 2010 14:27
- Locatie: Rolde (drenthe)
Re: Zolderbaan in digitaal (ROLDERTHAL)
hoi allemaal
foto's van de vorige GROTE baan zijn er niet meer helaas. Ze stonden allemaal op een externe HD en die is helaas verloren gegaan.
Ik hoor inderdaad dat het sporenplan iets schever zou moeten liggen zodat het wat natuurlijker overkomt, hier gaat aan gewerkt worden.
de zij lijn gaat ook veranderen ( dat was ook wel de bedoeling), er komen wat inhaalsporen in zodat ik er met meerdere railbussen kan rijden.
het is natuurlijk moeilijk om zoveel materiaal te laten rijden en gelijk een mooi sporenplan aan te leggen.
Morgen gaan ik daar aan beginnen en zal dan weer een upload doen van weer een ander plan, en blijven we net zolang doorgaan totdat een ieder zijn goedkeuring geeft , er zijn nog teveel kommentaren (wel goeie natuurlijk).
voor nu eerst de zolder vrijmaken van alle verhuis rotzooi, er staan nog teveel dozen, en dan de tafels bouwen.
eerst alles goed overdenken hoe en waar de bekabeling komt bv, daar moet natuurlijk ook naar gekeken worden maar dat komt wel goed.
voor nu een prettige avond en gezellige dagen TIP Internationaal stoomdagen Nienoord te Leek
Michel
foto's van de vorige GROTE baan zijn er niet meer helaas. Ze stonden allemaal op een externe HD en die is helaas verloren gegaan.
Ik hoor inderdaad dat het sporenplan iets schever zou moeten liggen zodat het wat natuurlijker overkomt, hier gaat aan gewerkt worden.
de zij lijn gaat ook veranderen ( dat was ook wel de bedoeling), er komen wat inhaalsporen in zodat ik er met meerdere railbussen kan rijden.
het is natuurlijk moeilijk om zoveel materiaal te laten rijden en gelijk een mooi sporenplan aan te leggen.
Morgen gaan ik daar aan beginnen en zal dan weer een upload doen van weer een ander plan, en blijven we net zolang doorgaan totdat een ieder zijn goedkeuring geeft , er zijn nog teveel kommentaren (wel goeie natuurlijk).
voor nu eerst de zolder vrijmaken van alle verhuis rotzooi, er staan nog teveel dozen, en dan de tafels bouwen.
eerst alles goed overdenken hoe en waar de bekabeling komt bv, daar moet natuurlijk ook naar gekeken worden maar dat komt wel goed.
voor nu een prettige avond en gezellige dagen TIP Internationaal stoomdagen Nienoord te Leek
Michel
tijdperk 3/4 duits en zwitsers met ESU en koploper en dat alles op 40 m2 de bouw kan eindelijk beginnen
Re: Zolderbaan in digitaal (ROLDERTHAL)
Hoi Michel,
Met de ruimte die jij hebt, zou ik ook de sporen in het station langer maken. Zodat je met een lange trein er kunt stoppen.
Groeten,
Wim
Met de ruimte die jij hebt, zou ik ook de sporen in het station langer maken. Zodat je met een lange trein er kunt stoppen.
Groeten,
Wim
Re: Zolderbaan in digitaal (ROLDERTHAL)
Michel dat klinkt veelbelovend. Laat maar komen die plannen, we reageren wel.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
Onderwerp starter - Berichten: 6
- Lid geworden op: 23 feb 2010 14:27
- Locatie: Rolde (drenthe)
Re: Zolderbaan in digitaal (ROLDERTHAL)
hallo allemaal
Zoals gezegd een nieuwe aanpassing van het baanplan.
Wissel verplaatst van de nevenbaan zodat er uit 4 sporen gekozen kan worden ipv van 1.
Er is ook nog een inhaal spoortje bij gezet zodat er met zeker 2 railbussen gereden kan worden, ook is hij wat bochtiger geworden en ligt het station iets schever en komt uit boven op de heuvel die daar komt te liggen.
op de vraag of het geheel iets schuiner kon liggen, kan ik alleen meedelen dat het programma niet wil(hij geeft een fout in het exe bestand als ik iets wil draaien), maar daar hou ik wel rekening mee als de sporen gelegd gaan worden.
Nu weer even verder met de omloop sporen en hun aansluiting met het schaduwstation.
laat maar weer even horen wat jullie er van vinden.
mvg Michel
Zoals gezegd een nieuwe aanpassing van het baanplan.
Wissel verplaatst van de nevenbaan zodat er uit 4 sporen gekozen kan worden ipv van 1.
Er is ook nog een inhaal spoortje bij gezet zodat er met zeker 2 railbussen gereden kan worden, ook is hij wat bochtiger geworden en ligt het station iets schever en komt uit boven op de heuvel die daar komt te liggen.
op de vraag of het geheel iets schuiner kon liggen, kan ik alleen meedelen dat het programma niet wil(hij geeft een fout in het exe bestand als ik iets wil draaien), maar daar hou ik wel rekening mee als de sporen gelegd gaan worden.
Nu weer even verder met de omloop sporen en hun aansluiting met het schaduwstation.
laat maar weer even horen wat jullie er van vinden.
mvg Michel
- Bijlagen
-
- aanpassing rolderthal
- rolderthal1.jpg (122.94 KiB) 4524 keer bekeken
tijdperk 3/4 duits en zwitsers met ESU en koploper en dat alles op 40 m2 de bouw kan eindelijk beginnen
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Zolderbaan in digitaal (ROLDERTHAL)
Wil je het echt weten?
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Zolderbaan in digitaal (ROLDERTHAL)
Nou komt ie dan......
Zoals al eerder gezegd, de boog vanaf het station naar achteren is te krap. Juist deze ligt in het zicht en zou je dus ruimer moeten nemen. De eerste wissels na de boog moet je anders neer leggen zodat je onder een hoek van 10 of 15° het station binnenkomt. Daardoor is de boog ook nog maar 75 of 80°
Dat geldt ook voor de andere zijde van het station. Probeer mooie grote bogen te maken in het zicht. De opmerkingen welke al reeds gedaan zijn zoals het schuin leggen van het gehele emplacement bevorderd dat ook.
Je praat over 40m² maar zie nog geen 24m²?
Waarom ga je zo diep met mangaten. Dat is moeilijk werken zo niet onmogelijk om te werken. Kan je er geen U van maken? Want m.i. heb je een ruimte van minimaal 5x6 meter. Daardoor creëer je voor jezelf eenvoud en met vele extra mogelijkheden.
Ik zie ook nergens met wat voor railmateriaal je gaat bouwen
Zoals al eerder gezegd, de boog vanaf het station naar achteren is te krap. Juist deze ligt in het zicht en zou je dus ruimer moeten nemen. De eerste wissels na de boog moet je anders neer leggen zodat je onder een hoek van 10 of 15° het station binnenkomt. Daardoor is de boog ook nog maar 75 of 80°
Dat geldt ook voor de andere zijde van het station. Probeer mooie grote bogen te maken in het zicht. De opmerkingen welke al reeds gedaan zijn zoals het schuin leggen van het gehele emplacement bevorderd dat ook.
Je praat over 40m² maar zie nog geen 24m²?
Waarom ga je zo diep met mangaten. Dat is moeilijk werken zo niet onmogelijk om te werken. Kan je er geen U van maken? Want m.i. heb je een ruimte van minimaal 5x6 meter. Daardoor creëer je voor jezelf eenvoud en met vele extra mogelijkheden.
Ik zie ook nergens met wat voor railmateriaal je gaat bouwen
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
-
Onderwerp starter - Berichten: 6
- Lid geworden op: 23 feb 2010 14:27
- Locatie: Rolde (drenthe)
Re: Zolderbaan in digitaal (ROLDERTHAL)
hallo Rob
De bovenbaan komt in fl piccolo, het schaduwstation ook. een U vorm is geen optie vanwege het schuine dak en het feit dat er aan de rechterkant een trap zit. aan de linkerkant begint de cv ketel.
het geheel komt ook schuin te liggen bij het rail leggen, ik kon hem niet draaien in winrail omdat er een error ontstaat.
de bocht vanuit het station gaat er ook af maar was ik ff vergeten weg te halen.
die 40m2 is met opstel en schaduwsporen erbij.
wat mangaten betreft, in het midden van het schaduwstation is het open (dus een flink gat waar ik van onderen bij kan) een soort O dus als het ware.
wat dat betreft zit dat in mn hoofd en gaat dat goed komen.
wat baanplan betreft zit deze gewoon in mn hoofd, ik hoef geen lange sporen te hebben waar treinen mooi overheen gaan, ik zie liever treinen binnenkomen op het station, heb dus een hekel aan zichtbaar rondjes rijden, als de trein weggaat vanuit het station wil ik hem niet meer zien en moet hij naar de opstelsporen.
hoop het zo een beetje uitgelegd te hebben
mvg michel
De bovenbaan komt in fl piccolo, het schaduwstation ook. een U vorm is geen optie vanwege het schuine dak en het feit dat er aan de rechterkant een trap zit. aan de linkerkant begint de cv ketel.
het geheel komt ook schuin te liggen bij het rail leggen, ik kon hem niet draaien in winrail omdat er een error ontstaat.
de bocht vanuit het station gaat er ook af maar was ik ff vergeten weg te halen.
die 40m2 is met opstel en schaduwsporen erbij.
wat mangaten betreft, in het midden van het schaduwstation is het open (dus een flink gat waar ik van onderen bij kan) een soort O dus als het ware.
wat dat betreft zit dat in mn hoofd en gaat dat goed komen.
wat baanplan betreft zit deze gewoon in mn hoofd, ik hoef geen lange sporen te hebben waar treinen mooi overheen gaan, ik zie liever treinen binnenkomen op het station, heb dus een hekel aan zichtbaar rondjes rijden, als de trein weggaat vanuit het station wil ik hem niet meer zien en moet hij naar de opstelsporen.
hoop het zo een beetje uitgelegd te hebben
mvg michel
tijdperk 3/4 duits en zwitsers met ESU en koploper en dat alles op 40 m2 de bouw kan eindelijk beginnen