Hermotorisering van Minitrix Taurus.

Zelfbouw, wie doet het en hoe.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Rob Fongers

Hermotorisering van Minitrix Taurus.

Bericht door Rob Fongers »

Ik heb op mij website, hahahah moet je mij horen.............

Maar goed het gedoe gisteren met al de beperkingen hebben me doen besluiten dit op voortaan op een eigen site te deponeren.

Afijn om kort te zijn heb ik vandaag een Minitrix Taurus voorzien van een borsteloze, nouja borsteloos is ie niet maar in ieder geval geen koolborstels meer, Maxxon motor.
P1070721.JPG
P1070721.JPG (68.38 KiB) 2345 keer bekeken
Het verslag kan je hier vinden

Grtz Rob

Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Smolderz

Re: Hermotorisering van Minitrix Taurus.

Bericht door Smolderz »

Hey naamgenoot!,

Zeer mooi ombouwverslag! Ik heb altijd die angst in mijn achterhoofd; wat als de motor op is, wat dan? Ga maar op reserveonderdelen wachten... :| Zo'n nieuwe motor is de uitkomst en laat het model nog stiller rijden ook.

Waar haal je deze motoren vandaan? Helaas niet borstelloos maar wel een vooruitgang!

Owja Rob, 1 plaatje werkt niet in je verslag. ;)

Onderwerp starter
Rob Fongers

Re: Hermotorisering van Minitrix Taurus.

Bericht door Rob Fongers »

Hoi Rob,

Ik heb de motor rechtstreeks bij Maxon nl gekocht. Heb er inmiddels nog een paar besteld omdat ik meer van die sneaky trixxies heb. Uit goed ingelichte bron heb ik vernomen dat het probleem wordt veroorzaakt in het lage toerental gebied. Een keertje goed doorrijden zou het deels kunnen verhelpen maar ja ze rijden maximaal op halve snelheid en het gemiddeld ligt dan ergens op 25%.
Fleischmann heeft daar echter minder problemen mee alhoewel ik daar toch eens in het halfjaar de koolborstel stof moet verwijderen. Maar ja dan doen ze het weer goed in tegenstelling tot de Taurus en 189 waar geen stof in zit.

Strangeeeeeeee....

Grtz Rob

Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Plaats reactie