Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door martindomburg »

Vandaag weer druk geweest. Ik heb het laatste luik alvast voorzien van boomschors en gips, de tunnelportalen gemaakt van Das klei (moeten nog wel gekrast worden) en een reeks dennenbomen gemaakt.

Voor het sprenkelen:
Afbeelding

En na een badje strooisel

Afbeelding

Afbeelding

Ik moet er nog veeeeellll meer 8-)

Daarna mijn frustratie uitgeleefd, tijd voor ouderwets hakuhhhh, ja der was al een klein gedeelte helemaal droog (na 2 dagen )

Afbeelding

Zoals beloofd zou ik nog een paar foto's opnieuw schieten met camera, hopelijk bevalt het:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Martin



Chris83
Berichten: 1002
Lid geworden op: 31 mar 2009 13:29
Locatie: Maastricht

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door Chris83 »

hoe vaker ik naar die berg kijk, hoe meer ik in sprookjes ga geloven :D Is dat het draken gebergte?

Wel heel erg mooi!


Groeten Chris
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3756
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door Schachbrett »

Hallo Martin,

Dat zijn leuke sparretjes die je hebt gemaakt. :D
Ziet er goed man!!!


Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Jacob
Berichten: 191
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:12
Locatie: Wezep

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door Jacob »

Hallo Martin,

Dat zijn zeker leuke sparretjes, waar mee heb je deze gemaakt?
Moet er zelf ook nog een boel maken van daar.


Mvg.
Jacob

Minitrix / Fleischmann / Roco
Multymous / LTD en Minitrixrails / S88XpressNetLI / Rosoft / koploper
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door martindomburg »

Dank je,

Op de site van N-Project vidn je een complete omschrijving. Het is erg simpel om te doen.

http://www.nproject.org/nl/modelspoor-s ... model.html

Groetjes


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door martindomburg »

Helaas was het gips vandaag nog niet droog dus moest ik op zoek naar wat anders om te doen. Ik heb vandaag alvast de voetjes van de bovenleiding aangebracht. Een erg leuk klusje om te doen :D Het Viessmann systeem werkt erg prettig en na enige oefenen heb je het snel in de vingers. Zie hier het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Blijft een ander gezicht als de bovenleiding aanwezig is, vind het echt wel een heel stuk mooier met de bovenleiding als zonder. Alleen het plaatsen van de portalen geeft al een ander beeld. Zo veranderd de baan ineens erg snel. Maar goed morgen zullen alleen de voetjes nog zichtbaar zijn want de portalen gaan tijdelijk terug in de doos. Ik moet eerst de rotsen uithakken en de ballast aanbrengen. Ook moet ik de draden eerst van een antraciet verflaagje voorzien.

Ik heb zojuist een bestelling gedaan bij Ipio voor een partij ballast en statische grassoorten. Word een leuk weekje, woensdag word misschien alle Dinamo en Dinasys onderdelen geleverd, Donderdag ga ik langs Henry voor een aantal Keuhn N045 decoders en wat groen strooisel. Morgen is H@NS terug van vakantie en dan ziet hij hopelijk mijn bestelling Peco rails en wissels. Ik heb meteen twee ringloodsen van Faller mee besteld en de inspectieput van Peco. Nu nog afwachten wanneer dat word geleverd.

lijkt sinterklaas wel :lol:

Groetjes


Gebruikersavatar

epocheales denken
Berichten: 738
Lid geworden op: 16 nov 2008 23:52
Locatie: vlakbij Gouda

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door epocheales denken »

Ik heb zojuist een bestelling gedaan bij Ipio voor een partij ballast en statische grassoorten. Word een leuk weekje, woensdag word misschien alle Dinamo en Dinasys onderdelen geleverd, Donderdag ga ik langs Henry voor een aantal Keuhn N045 decoders en wat groen strooisel. Morgen is H@NS terug van vakantie en dan ziet hij hopelijk mijn bestelling Peco rails en wissels. Ik heb meteen twee ringloodsen van Faller mee besteld en de inspectieput van Peco. Nu nog afwachten wanneer dat word geleverd.
Hoi Martin,

Heb je na deze verregende vakantie de caravan verkocht? :lol:
Lekker bezig! Wordt erg mooi, zowel de bovenleiding als de scenery, complimenten.

Groet,

Hans.


Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/pc-Freiwald Rocomotion
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door martindomburg »

Na al die mooie commentaren ben ik natuurlijk enorm geïnspireerd. Dank hiervoor :D

Vandaag een bezoekje gebracht aan de Gamma voor wat verf. Ik heb een pot muurverf gehaald in de grondkleuren van de rotsen en het gras. Ik zat telkens te mengen met kleine tubes van de xenos maar dat schiet met mijn formaat baan natuurlijk niet op. Ik heb ook meteen een verfkrabber gehaald om de rotsen mooi te vormen. Dat werkt veel fijner als een beitel. Het fijne detail werk geschied nog steeds met een mesje maar het grove werk wat zo'n beetje 90% van alle rotsen is gaat lekker snel met de krabber.

Ik ben meteen aan de slag gegaan en heb de rotsen gekerfd en voorzien van een grondlaag. Het groene is waar definitief gras of bomen komen. De grijze vlakken werk ik eerst uit als rots en ik ga later op improvisatie toer. Er komt dus nog veeeelll meer groen dan dat er nu lijkt :) Helaas gaat de levering van mijn bestelling bij Sceneryshop even op zich wachten tot na de beurs in Houten. Ik kan dus waarschijnlijk pas in september beginnen met de graszaaien. Helaas voor mij heb ik die maand 3 race weekenden en een wildcard optreden bij de NK Minibikes :mrgreen:

Maar goed zie hier het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

De komende dagen breng ik wat gele accenten aan en zal ik de portalen van kleur voorzien. Als dat droog is dan gaat er de blackwash overheen en neem ik de brug en de portalen meteen mee in het verouderingsproces. Doordat ook het ballast bij de bestelling van sceneryshop zit moet het ballasten ook even op zich laten wachten. Ik kan de sporen dus nog niet verder afmaken. Dat zal dan nog even geparkeerd moeten worden.

In de tussentijd verwacht ik de levering binnen te hebben van N-spoorstore met Peco en Faller. Ook de Dinamo onderdelen worden binnenkort geleverd dus ik heb nog zat te doen :lol:

Over zat te doen gesproken, ik heb meteen de rest van het paradespoor in het gips gezet. (ik mis alleen nog een paar portalen, die zijn in de kras)
Alleen ging het mengen niet zoals bedoeld was en flikkerde de zak in de emmer :? Ik heb dus wat meer gesmeerd dan de bedoeling was. Ach, heb ik dat ook weer gehad :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De gedeeltes halte, nevenstation en de grotattractie naast de halte doe ik voorlopig nog even niks aan. Dat worden projecten voor een later tijdstip. Ik heb al wel vast het grootste deel gips al aangebracht. Bovenop de berg word ook een project (net als de rechter berg, niet zichtbaar). Op deze berg komt een kasteel en op de rechter berg komt een klein dorp. Ook dat zijn weer leuke projecten voor later 8-)

Zo heb ik toch weer een beste slag gemaakt vandaag :mrgreen:

Groetjes Martin

P.s.: Iemand nog leuke ideeën en tips voor de achtergrond :?:



jordy19
Berichten: 127
Lid geworden op: 20 apr 2011 15:32
Locatie: voorschoten

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door jordy19 »

wow :o dat ziet er mooi uit!

gr. jordy


gr.
jordy

Kan niet wachten op de scenery

Glaskast189
Berichten: 749
Lid geworden op: 18 sep 2009 21:29

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door Glaskast189 »

Gaaf hoor! Wat een ruimte ook!

Bruce


Sporend online op mijn site!
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door Rob Fongers »

Ik vind het ook gaaf.

Toppie


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door Jos »

Inderdaad, mooi hoor Martin!

Groetjes,
Jos



marco
Berichten: 1172
Lid geworden op: 06 sep 2008 14:08
Locatie: wijchen

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door marco »

Jaja mooie foto,s weer martin en wat ga je toch snel maar wel goed doordacht zie de tunnels van de autowegen heb je ook gemaakt zo te zien.

Ik blijf je volgen groetjes marco


Groetjes marco


Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057

Vaste baan op zolder ( in aanbouw )

http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door martindomburg »

Klopt inderdaad, alleen de brug over de halte moet ik nog oplossen ;)

Heb vanavond een rondje gelderland gereden. Eerst bij H@NS lang geweest voor mijn bestelling Peco rails en inspectieput, draaischijfuitbreiding en Faller locloodsen. Er bleven meteen een viessmann armsein en 3 Ledstrips van Keuhn aan mijn vingers plakken. Bij Hans meteen de SSN BR65 aan de Twin Center gehangen (Decoder reset uit mijn verhaal van de Decprog). Hier bleek het adres op 1 te staan, hoe het komt ik weet het niet. Loc gereset en alles werkt weer 8-)

Afbeelding

Afbeelding

Hierna door naar Henry voor reparatie aan mijn BR85 en een drietal Keuhn N045 decoders :D. Ik ga de BR232 Ludmilla van Brawa, de BR212 van Flm en de VT614 van Flm digitaliseren. Bij laatst genoemde bouw ik ook de Ledstrips LT10 van Keuhn in. Deze hebben net als de Digirail strips een functiedecoder. Alleen geen speciale lichteffecten vermoed ik, maar ze zijn een best eind goedkoper.

Afbeelding

Groetjes Martin



jordy19
Berichten: 127
Lid geworden op: 20 apr 2011 15:32
Locatie: voorschoten

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door jordy19 »

zijn leuke spulletjes kon ik maar in 1 keer zoveel inkopen doen! :o


gr.
jordy

Kan niet wachten op de scenery
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door martindomburg »

Na het lezen van het artikel van Rob (http://fantasia.nordkappe.nl/mintrix_va ... rzien.html) heb ik een bestelling bij ledbaron geplaatst van 10x 0605 en 10x 0603 Led's.

Ik ga de VT614 en de BR232 van Mooie Led's voorzien ;) Als het gaat

Nu nog op jacht naar goede lijm en weerstanden.

Groetjes


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door martindomburg »

Hier heb ik het draadje voor mijn ombouw project
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =26&t=3234 (staat ook op 9mm-spoor)

Vandaag weer even aan de baan gewerkt. Ik heb het deel wat ik nu al bewerk in de grijze grondverf gezet. Ik schilder de latere projecten meteen mee (Halte, nevenstation en grotattractie). Dan voorkom ik dat het gips gaat verstoffen. Gips blijft namelijk altijd afgeven tot het bewerkt is.

Morgen gaat er de groene verf overheen en hoop ik de laatste portalen te kunnen plaatsen. Dan wil ik in de avond de blackwash eroverheen doen ;) We zullen wel zien hoever ik kom :)

Groetjes


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door martindomburg »

Vandaag weer even druk geweest met de modelbaan. Ik heb de laatste portalen geplaatst, de laatste grondverf aangebracht, de brug verouderd, de portalen gespoten en visite gehad van Jeroen en zijn vriendin Linda. Erg veel gedaan vandaag dus :)

Vanavond heb ik de blackwash aangebracht. Het resultaat val me dusver een beetje tegen. (volgens mij riep ik dat de vorige keer ook al :? ) Het zwarte water laat vlekjes achter en waarom ik heb geen idee. Het enige wat ik nu anders heb gedaan is dat ik muurverf van de gamma heb gebruikt als grondverf i.p.v. de acrylverf van de xenos.

IK laat het nu allemaal even mooi drogen en bekijk morgen de schade wel. Anders ga ik overnieuw beginnen :roll: Wel vreemd :(

De bietschtall brug is wel mooi geworden. Hier zla ik tzt wel een foto van plaatsen :mrgreen:

Groetjes


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door martindomburg »

Vanochtend de boel eens bekeken, en na wat drybrush wit zag het geheel er toch best mooi uit. Het is alleen donkerder opgedroogd dan mijn eerste bouwsels. Er zit ook wat meer blauw in vind ik. Weet nog niet of ik het helemaal mooi moet vinden of dat ik vanavond de kwast er weer over heen gooi. Wat jullie?

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes


Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door Ron »

Martin ziet er toch nog best goed uit.

Probeer het nog eens met een vochtige spons, misschien dat de kleur nog wat bijtrekt.
Wel je spons steeds uitspoelen.

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3909
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door Jeroen »

Het gaat nu om de hoek, niet? Zoals je het rechts hebt gekleurd is het wel mooi, vind ik. Zoals je zelf al zegt is het linkerdeel (in de hoek dus) iets te blauwig.....


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door martindomburg »

Inderdaad, veels te blauw. Ben er over uit, de kwast gaat er weer tegen aan. Moet wel eerst wat mengen van het oude mengsel, hopen dat ik die verhouding weer goed krijg ;)

Word vervolgd :D


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door martindomburg »

Zoooooo vanavond maar eens de oude verf uit de kast gehaald en kwasten maar. Wat een werled van verschil. Weet ook al hoe het komt, ik heb per ongeluk het verkeerde kleurstaaltje gebruikt :oops:

Weer wat geleerd:

Afbeelding

Morgen komt hier de blackwash overheen. Ondertussen is er een speciale artiest bezig op mijn baan :mrgreen: Een vriendin van me is erg handig met kwasten en potloden dus die heb ik gevraagd om eens een poging te wagen aan de achtergrond. :D

Afbeelding

Dit is een eerste probeersel, de bedoeling is dat er diepte komt door lucht en bergen in de verte. Ik vond de foto achtergrond toch iets te om helemaal rond te maken. Het rechterdeel is wel erg mooi maar de foto steekt mijn gevoel teveel af bij de "namaak" rotsen. Het valt niet op maar als je er te lang naar kijkt zie je dingen die niet kloppen. Zoals te grote bomen e.d. Op deze manier hoop ik een meer fantasie effect te geven aan de baan :) Ben benieuwd of het gaat werken.

Groetjes Martin

edit: Hier het eerste resultaat van Mathilde, erg super en precies het effect wat ik hoopte te bereiken!!!!

Afbeelding


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door martindomburg »

Wat gister nog leeg was is vandaag een sprookje geworden :o Mathilde eis de hele middag druk geweest om er een mooie achtergrond bij de maken. Ondertussen heb ik de rotsen afgemaakt en het paradespoor voor zo'n 80 % van ballast voorzien.

Zie hier het resultaat van Mathildes werk. Ben je ook geïnteresseerd in haar werk, stuur me dan een PB (nee niet in haar maar in het schilderen :x )

Afbeelding

Afbeelding

Vanavond meer foto's van de rest van de arbeid

Groetjes



mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door mdedeugd »

Hallo Martin.

Vol lof ;)
Prachtig gedaan.
Ik heb zelf ook bij mijn modelspoorbaan de achtergrond geschildert.
Zeer mooi dieptewerking krijg je daarmee.


Martin de Deugd


Plaats reactie