Hoi daar, heb van een vriend wintrack gekregen maar kom nog niet zo ver. Heb wel mijn bodumplaat maar krijg geen rails geimporteerd. Volgens de handleiding moet je dubbel klikken maar daar doet ie niet. weet iemand misschien wat ik fout doe?
Rick
baanplan probleem in wintrack?
Re: baanplan probleem in wintrack?
Hoi Rick,
neem de tijd en doe het rustig aan. Als iets niet gaat zoals je dacht dat het had moeten gaan, is het misschien het moment aangebroken om de handleiding eens rustig door te lezen. Dat werkt uiteindelijk sneller en prettiger.
In verband met je specifiek probleem, selecteer het railsegment naar keuze, klik op de rechter muisknop en kies iets in de zin van "start op deze positie".
Succes met het plannen, en ik ben benieuwd naar je eerste probeersels.
neem de tijd en doe het rustig aan. Als iets niet gaat zoals je dacht dat het had moeten gaan, is het misschien het moment aangebroken om de handleiding eens rustig door te lezen. Dat werkt uiteindelijk sneller en prettiger.
In verband met je specifiek probleem, selecteer het railsegment naar keuze, klik op de rechter muisknop en kies iets in de zin van "start op deze positie".
Succes met het plannen, en ik ben benieuwd naar je eerste probeersels.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Hoi Rick,
Je moet beginnen met eerst een rail te selecteren en aan te brengen(dubbel klikken) in het scherm.
Pas daarna kun je de bodemplaat ingeven. Het is mij ook gebeurd, maar als je het eenmaal weet is het geen probleem meer.
Groetjes en succes, Peter
Je moet beginnen met eerst een rail te selecteren en aan te brengen(dubbel klikken) in het scherm.
Pas daarna kun je de bodemplaat ingeven. Het is mij ook gebeurd, maar als je het eenmaal weet is het geen probleem meer.
Groetjes en succes, Peter
Heb met de nederlandse beschrijving al een heel stuk kunnen maken.
Heb nu 2 versies waar ik uit moet kiezen.
Alleen de rails de hoogte in krijgen is me nog niet gelukt.
Het rode gedeelte is schaduwstation en gaat met een spiraal 30 cm naar beneden
het gele is een lokaalbaantje voor DE1 en DE2 en moet zo'n 10 cm om hoog als het haalbaar is.
Het grijze ligt op de bodemplaat.
Moet ook even kijken of ik de heleplaten eerst met een kurk laag bedek om er dan nog eens een laag op te leggen voor bedding of alleen de bedding te leggen.
Hier voor moet ik nog wat wissels om ruilen om alles zo te krijgen als op de tekening.
Heb nu 2 versies waar ik uit moet kiezen.
Alleen de rails de hoogte in krijgen is me nog niet gelukt.
Het rode gedeelte is schaduwstation en gaat met een spiraal 30 cm naar beneden
het gele is een lokaalbaantje voor DE1 en DE2 en moet zo'n 10 cm om hoog als het haalbaar is.
Het grijze ligt op de bodemplaat.
Moet ook even kijken of ik de heleplaten eerst met een kurk laag bedek om er dan nog eens een laag op te leggen voor bedding of alleen de bedding te leggen.
Hier voor moet ik nog wat wissels om ruilen om alles zo te krijgen als op de tekening.
Love Kit Bashing and Home Made Structures
Rick,
Al een wat spannender ontwerp dan het rondje om de kerk.
Je kunt de nodige treinen heen en weer laten rijden,
Je schrijft al dat het gele lijntje een lokaalbaantje word voor DE1 en DE2,
Dus als ik het goed begrijo ga je voor de jaren 60/70
In die tijd had je naast de DE-tjes voor het grotere werk veelal rijtuigen achter locs uit de serie`s 1100, 1200 ed.
Dit zijn dan natuurlijk wel trekkende loc`s.
Heb je in jouw baanplan voorzien in een omloopspoor, zodat deze loc`s in het kopstation weer aan de juiste kant kunnen kopmaken.
of heb je ergens gekozen voor opstelsporen voor een 2e loc, die na afkoppelen van de binnenkomende loc, aan de andere lant weer aankoppelt en
de boel overneemt?
probeer trouwens eens de tekenverhouding in het programma aan te passen, dus teken in het programma op een groter schaal voor jouw baanplan.
Nu laat jouw afbeelding hier een groot vak leeg, en rechts een klein moeilijk leesbaar tekeningetje zien.
Probeer dus de verhoudign in jouw tekenprogramma zo te maken dat je het hele vak gebruikt.
Dan is het hier ook beter te zien.
Mvg
Freddy
Al een wat spannender ontwerp dan het rondje om de kerk.
Je kunt de nodige treinen heen en weer laten rijden,
Je schrijft al dat het gele lijntje een lokaalbaantje word voor DE1 en DE2,
Dus als ik het goed begrijo ga je voor de jaren 60/70
In die tijd had je naast de DE-tjes voor het grotere werk veelal rijtuigen achter locs uit de serie`s 1100, 1200 ed.
Dit zijn dan natuurlijk wel trekkende loc`s.
Heb je in jouw baanplan voorzien in een omloopspoor, zodat deze loc`s in het kopstation weer aan de juiste kant kunnen kopmaken.
of heb je ergens gekozen voor opstelsporen voor een 2e loc, die na afkoppelen van de binnenkomende loc, aan de andere lant weer aankoppelt en
de boel overneemt?
probeer trouwens eens de tekenverhouding in het programma aan te passen, dus teken in het programma op een groter schaal voor jouw baanplan.
Nu laat jouw afbeelding hier een groot vak leeg, en rechts een klein moeilijk leesbaar tekeningetje zien.
Probeer dus de verhoudign in jouw tekenprogramma zo te maken dat je het hele vak gebruikt.
Dan is het hier ook beter te zien.
Mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2